Ga naar inhoud
  • 0

passat 2002 V bak wel of geen 130 pk


D@li

130 pk met een V bak wel of niet  

3 leden hebben gestemd

  1. 1. 130 pk met een V bak wel of niet

    • ja want.......
      3
    • nee want........
      0


Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De 6e gang is echter geen toevoeging op de 5 van de oude bak. De trappen zijn verdeeld waarbij de 6 wel iets hoger zit dan de oude 5.

 

Mijn mening, juist wel chippen naar 130pk met een 5bak want dan kun je lekker schakellui rijden, en die 160 km/u rij je toch niet zo vaak. ;)

 

Overigens is de 130pk versie ook standaard met 5bak geleverd, daarvan was het koppel iets lager dan de 6bak versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook beide gehad... een gechipte 100pk met 5 bak.. reed erg fijn. De 6 bak maakt heel iets minder toeren. Voor het gewone rijden vind ik de 5 bak prettiger, zeker in combi met een gechipte motor.

 

Wat wel een groot voordeel is van de 6-bak ten opzichte van de 5-bak, is de overbrenging van de 1e versnelling. Deze is van de 5-bak erg lang, met een speedboot uit het water trekken had ik wel een uitdaging met die 5-bak.. Of hij sloeg af, of je moest met slippende koppeling werken.. niet goed! De 6-bak heeft een erg korte 1e versnelling, om zware lading in gang te zetten perfect, maar met gewoon rijden is en blijft de 5-bak topper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 6e gang is echter geen toevoeging op de 5 van de oude bak. De trappen zijn verdeeld waarbij de 6 wel iets hoger zit dan de oude 5.

 

Mijn mening, juist wel chippen naar 130pk met een 5bak want dan kun je lekker schakellui rijden, en die 160 km/u rij je toch niet zo vaak. ;)

 

Overigens is de 130pk versie ook standaard met 5bak geleverd, daarvan was het koppel iets lager dan de 6bak versie.

 

Wat bedoel je met schakellui rijden? ik heb een 140pk 6bak en als ik 80 in de 6 rij en gas geef gaatie ie er nog gewoon vandoor.

daarentegen is het met een 6 bak zo dat als je in de vijf rijdt spuit ie weg bij 100-110 en trek je lekker door tot gemakkelijk 185-190

bij mijn 130pk 5 bak moest ik altijd bij 110 terug naar de 4 om een beetje vooruit te komen, om vervolgens bij de 140 naar de 5 te gaan.

in de praktijk voor mij op de snelweg..... meer schakelen dus met de 5 bak :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden