Ga naar inhoud
  • 0

Longlife onderhoudsbeurt


Velg

Vraag

Ik ben met mijn Passat toe aan een Longlife onderhoudsbeurt. Zit nu op de 150.000 KM. Wat wordt er dan zoal vervagen? Ik denk zelf de distributiesnaar, bougies en dat soort grappen, dus ik hou mijn hart stiekum wel een beetje vast voor de kosten...

Heeft er iemand al eens zo een Longlife beurt laten uitvoeren? Of weet iemand hoeveel punten me dat ongeveer gaat kosten?

 

edit: Ik heb een 3BG 1.8T... mischien wel belangrijk.... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Velg,

 

Volgens mij heeft jouw auto inderdaad een distributieriem en geen ketting, maar er zijn hier meer 1.8T rijders die het zeker weten. Mijn auto heeft ongeveer 2 maanden terug een grote beurt gehad (krijgt 'ie eenmaal per jaar) en daar was ik incl APK 407 euro voor kwijt, maar ik heb een distributieketting (VR5) dus die hoeft niet vervangen te worden. Verder hebben ze Bougie's, Filters, Olie, Remvloeistof, Wisserbladen e.d. vervangen en nog wat kleine dingetjes. In combinatie met een grote beurt zal het vervangen van de riem wel meevallen denk ik,...maarja het blijft natuurlijk een hoop geld en dat is het 'm nou juist altijd :cry:

 

Altijd even om een prijsopgave vragen :!:

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er wordt o.a. vervangen;

 

Olie(longlife)

Oliefilter

Brandstoffilter

Luchtfilter

Pollen/interieurfilter

Bougies

 

Een riem wordt meestal bij 120dkm(ondanks dat het misschien niet in het boekje staat) vervangen, moet dat bij jou nu, dan zou ik de spaarpot maar vast openen.

 

Distr. riem

spanrollen

Omlooprollen(meerdere)

Waterpomp

 

Misschien nog wel een multiriem van o.a. de dynamo en stuurbekr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ongeveer prijzen....

 

dist.riem setje incl montage â?¬ 400,00

Long-life olie 4,5l x 17 euro â?¬ 76,50

5 liter Koelvloeistof G12 â?¬ 30,00

Oliefilter â?¬ 20,00

Luchtfilter â?¬ 15,00

Pollenfilter â?¬ 20,00

Brandstoffilter â?¬ 15,00

Verstuiverreiniger â?¬ 15,00

Multiriemen â?¬ 50,00

---------------------------------------------- +

â?¬ 641,50

 

Maar dan kun je ook weer een tijdje vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit gaat me helaas net iets te ver om zelf te doen. Ik heb ook geen garage en/of brug helaas. Voor de rest heb ik mijn Passat al redelijk ver uit elkaar gehaald, stoelverwarming en memorystoelen ingebouwd, maar motorisch blijf ik er liever vanaf.

Bovendien heeft hij tot nu toe alle stempels keurig bij de dealer vandaan, dus dat wil ik ook graag in ere houden. Staat zowieso iets netter als ik hem weer verkoop. De dealer is ook nog eens op de hoogte van alle eventuele modificaties en kritische punten waar hij op moet letten, en die zijn mij helemaal onbekend.

 

het lijkt wel of ik hier een promostukje voor de dealer aan het schrijven ben.... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en memorystoelen ingebouwd,

 

Dat lijkt mij ook wel wat. :D Wat kost nou zoiets? Ik neem aan dat je die stoel 2e hands hebt gevonden?

 

Yup. Compleet interieur zwart leer/alcantara. Kost rond de 1100 euro. en bij nachruestkabel kun je dan een kabel bestellen. Werkt ook gelijk de stoelverwarming... heerlijk... ;) Kabel kost rond de 100 euro.

 

En nu "herkent" de Passat aan de sleutel wie eraan komt, en zet dan vast de stoel in de juiste stand.

Je kunt ook nog memoryspiegels kopen zodat die ook in de juiste stand gaan staan, maar daarvoor heb je ook nieuwe modules in je deuren nodig, en dat is vrij duur allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ander alternatief is alles zelf doen, hoewel je daar natuurlijk wel de benodigde kennis en materialen voor nodig hebt.

 

Ik ga binnenkort de waterpomp eruit halen en vernieuwen op mijn 1.8T. De voorkant eraf is dan, net als bij de distributieriem, inderdaad nodig. Dit heet de lock carrier in service position zetten. Bumper eraf incl. wat kabels enz, dan de LC loskoppelen en mbt de 2 bumperbouten kun je de LC een stuk naar voren schuiven om zo goed bij de voorkant van de motor te kunnen. De LC bevat oa ook de radiator.

 

Als je dit doet kun je overal goed bij, anders niet. LC is service position duurt ongeveen 30-45 minuten dus valt wel mee. De 1.8T heeft een distributieriem, geen ketting. er zit wel een ketting in om de ene nokkenas met de andere te verbinden, bovenin het blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden