Ga naar inhoud

Pilot Xenon weinig licht in 3C


Hiddem

Aanbevolen berichten

Heb een tijdje geleden een Pilot Pro line duo kit gemonteerd in mijn 3C,

nu het donker wordt zie ik dat de lichtopbrengst waardeloos is. Zie geen donder......... :angry:

 

Als ik andere auto inhaal op de snelweg zie ik dat hun xenon veel meer licht uitstraalt.

 

Kan iemand mischien vertellen waardat aan kan liggen. Moet er bij zeggen dat ik er 10.000k heb

 

Hiddem

post-2339-1423825268,6826_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4300K of 5000K geeft het meest licht, maar heb ook al gemerkt dat niet alle xenon gelijk is.

vind ook bij mij de licht opbrengst (OEM VW xenon units van Hella) onder de maat. Heb nu philips xenon lampen zie nu in iedergeval wat meer.

Maar als ik bijv. door een BMW of Mercedes ingehaald wordt met xenon, lijkt de mijne wel gewone halogeen lampjes met lage licht opbrengst.

Heb mail wisseling gehad met Hella of het aan de reflector kon liggen, aangezien ik hiervan gezien heb bij schoonmaak van de lenzen, dat de reflecterende chroomlaag minder is geworden. hier en daar helemaal weg en ook op sommige plekken dof.

Volgens hella maakt dat niets uit omdat de lenzen voor het versprijden zorgen. Heb hier mijn vraagtekens bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dieseltje zou het ook nog uit maken of je een setje oem heb in een 3B-3BG of een 3C en CC? vernieuwing gaat toch gewoon door dus zou er best een verschil in kunnen zitten?

 

Ik heb bi xenon af fabriek en ben zeer tevreden is niet te blauw (smaken verschillen) en geeft een behoorlijke partij licht vergeleken met mijn vorige auto zonder xenon. (3C 2010)

 

vraag me niet waar bi xenon voor staat, wat dat weet ik helaas niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bi xenon houdt in dat de dimlicht lamp xenon ook gebruikt wordt bij groot licht, je hoort dan vaak iets klikken, waardoor de lichtbundel niet meer gehinderd wordt en verder schijnt.

 

Bij OEM xenon op 3BG gaat de lamp naast knipperlicht ook aan (soort verstraler) als je die dan ook voorziet van xenon, weet je niet wat je meemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind 8000K juist te blauw, maar smaken mogen verschillen

 

zou er eens lampjes van 6000 K in doen en dan het verschil zien

 

Ja ga straks 6000K ophalen en proberen...........

Ik denk dat het dan inderdaad wel beter gaat worden. Ik heb een jaar geleden een setje gekocht in Gorredijk bij Swierenga.

Ook van Pilot en 6000K. ik heb daar een enorme bak licht van, heb toen gelijk een setje in mijn grootlicht gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hoger de K des te minder lichtopbrengst!

In mijn V70 zit nu 6000K is wat mij betreft het maximum. Standaard 4300K geeft meeste licht.

 

Advies 6000K lampjes fitten en je ziet weer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden