Ga naar inhoud
  • 0

Lekkende Tandempomp


Vis

Vraag

Hallo,

 

Mijn passat variant 1.9 TDI 130 pk van 11-2003 heeft volgens de garage een lekkende tandempomp.

Hier zijn ze achter gekomen door een kapote temp sensor.

 

Kosten volgens dealer totaal 580 euro.

 

Ik zag net op het forum dat je deze prima uit Duitsland kan halen en dat het veel geld scheelt.

Volgende week ben ik Duitsland en kan ik net zo makkelijk langs een garage gaan.

 

Weet iemand wat voor type ik nodig heb, en of dit zelf te vervangen is?

 

Groet Jorrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De temp meter op het dashboard stond van de een op de andere dag op 70 graden ipv standaard 90.

Ze hebben geconstateerd dat er diesel op de sensor is gekomen. Ze zagen druppels op de tandempomp en gaven hiermee aan dat deze vervangen moest worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thermostaat is vervangen en ze hebben de pomp en slang schoongemaakt.

Moet nu in de gaten houden of het droog blijft.

 

Weet iemand waar ik moet kijken als ik de afdekkap heb verwijderd?

 

Kan op een of andere manier de foto's op de site niet openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn pomp is er bij Jos ook afgeweest wegens een lekkage en controle van de nokkenas (achteraf er op tijd bij)omdat ie een beetje rauw liep. Na hermontage met een nieuwe pakking tot nu toe geen lekkage meer waargenomen.

Voordat je zeker weet dat het de pomp is, misschien eerst alleen de pakking vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het nog televant is maar na mijn laatste reactie begon de pomp toch weer te lekken. Met als gevolg uiteindelijk helemaal niet meer willen starten. Inmiddels vervangen: geen lekkage en de wagen start weer normaal. Was inderdaad zoals al genoemd 560 euries kwijt, niet alleen voor de pomp, maar incl. alle omliggende slangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden