Vis Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 Hallo, Mijn passat variant 1.9 TDI 130 pk van 11-2003 heeft volgens de garage een lekkende tandempomp. Hier zijn ze achter gekomen door een kapote temp sensor. Kosten volgens dealer totaal 580 euro. Ik zag net op het forum dat je deze prima uit Duitsland kan halen en dat het veel geld scheelt. Volgende week ben ik Duitsland en kan ik net zo makkelijk langs een garage gaan. Weet iemand wat voor type ik nodig heb, en of dit zelf te vervangen is? Groet Jorrit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 hoe constateerden ze dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 18 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 De temp meter op het dashboard stond van de een op de andere dag op 70 graden ipv standaard 90. Ze hebben geconstateerd dat er diesel op de sensor is gekomen. Ze zagen druppels op de tandempomp en gaven hiermee aan dat deze vervangen moest worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 ik zou de tandempomp ff schoonmaken en kijken of die nog knoeit..tempsensoren gaan zo ook wel kapot Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 18 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 Ga dat eerst proberen. Als de pomp weer vies wordt kom ik terug Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 18 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 Garage roept, na het vervangen van de temp sensor, nu ook de thermostaat vervangen moet worden omdat deze dicht blijft staan!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 dan was de thermostaat misschien het probleem en niet de tempsensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 Als de pomp lekt gaat je koelslang ernaan. Is je koelslang nog goed dan zou ik het eerst even afwachten. De tandempomp kost incl. BTW iets van 300 euro en het is een halfuurtje werk dus 580 euro is wel een beetje veel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 18 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2010 dan moet je ook dit probleem hebben: viewtopic.php?f=183&t=35959 Succes er mee en is het ook nat (diesel) onder de tandempomp? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 24 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Thermostaat is vervangen en ze hebben de pomp en slang schoongemaakt. Moet nu in de gaten houden of het droog blijft. Weet iemand waar ik moet kijken als ik de afdekkap heb verwijderd? Kan op een of andere manier de foto's op de site niet openen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 ja, helemaal achterop het blok zit de tandempomp en er loopt daar een KVS slang naar de linkerkant(bestuurder) toe.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 24 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Is de pomp zelf nog ergens aan te herkennen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 hier zie je em LINKS(op de foto) zitten, het alu-kleurige ding schuin linksboven naast de ufo van de EGR Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vis Geplaatst 24 november, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Krijg de afbeelding niet te zien, lijkt wel geblokkeerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oholtman Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 hier zie je em LINKS(op de foto) zitten, het alu-kleurige ding schuin linksboven naast de ufo van de EGR Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 Krijg de afbeelding niet te zien, lijkt wel geblokkeerd? Om afbeelding te bekijken moet je ingelogd zijn. En idd rechts moet links zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2010 heb het aangepast idd, thx had eerst een iets andere foto.. maar deze uit de KB was duidelijker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RogerPassat Geplaatst 25 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2010 Mijn pomp is er bij Jos ook afgeweest wegens een lekkage en controle van de nokkenas (achteraf er op tijd bij)omdat ie een beetje rauw liep. Na hermontage met een nieuwe pakking tot nu toe geen lekkage meer waargenomen. Voordat je zeker weet dat het de pomp is, misschien eerst alleen de pakking vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RogerPassat Geplaatst 27 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2011 Ik weet niet of het nog televant is maar na mijn laatste reactie begon de pomp toch weer te lekken. Met als gevolg uiteindelijk helemaal niet meer willen starten. Inmiddels vervangen: geen lekkage en de wagen start weer normaal. Was inderdaad zoals al genoemd 560 euries kwijt, niet alleen voor de pomp, maar incl. alle omliggende slangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Vis
Hallo,
Mijn passat variant 1.9 TDI 130 pk van 11-2003 heeft volgens de garage een lekkende tandempomp.
Hier zijn ze achter gekomen door een kapote temp sensor.
Kosten volgens dealer totaal 580 euro.
Ik zag net op het forum dat je deze prima uit Duitsland kan halen en dat het veel geld scheelt.
Volgende week ben ik Duitsland en kan ik net zo makkelijk langs een garage gaan.
Weet iemand wat voor type ik nodig heb, en of dit zelf te vervangen is?
Groet Jorrit
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten