Ga naar inhoud
  • 0

extreem brandstofverbruik 1.8T


VWAltena

Vraag

Hallo allemaal,

 

ik zit nu al een tijdje met het probleem dat mijn auto een extreem hoog brandstofverbruik heeft (gemiddeld 1:8.3 :(:( )!!! nu heb ik al verscheiden dingen uitgezocht maar tot op heden helpt het nog niets!!! HELP!!!!!

is er iemand met een idee of misschien een helpende hand?????? ben al flink aan het googlen geweest maar nog niets kunnen ontdekken......

 

wat er zoal aangedaan is: :arrow:

-Temp zender al vervangen

-LMM al vervangen

-DV al vervangen

-Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd

-Storings geheugen uitgelezen (dmv Vag-com en TEXA, kwamen geen storingen naar voren!!)

-Moet nog mijn carterventilatie vervangen(ligt al in de auto :mrgreen: )

 

Wie o Wie?????

 

mvg Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb nog geen logjes gemaakt, iemand een idee hoe datprecies gaat bij deze auto???

 

Bandenspanning is prima zowel met zomer (225/45R17 Conti SportContact 3. 2,8 Bar rondom, na aanraden vertegenwoordiger Continental) als met winterbanden(205/55R16 Vredestein Snowtrac 3. 2,5 Bar rondom)!!

 

Groeten Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zware voet? :D:D

 

nou is het wel zo dat mijn rechtervoet soms best zwaar aanvoelt idd..... :mrgreen:

maar goed over het algemeen rijdt ik redelijk rustig!

 

ik rij wel veel korte afstanden, gemiddeld zo'n 15 km per rit.... maar goed als ik normaal rij en dan schakel bij gem. 2200 rpm dan moet hij toch wel zuiniger kunnen???? of niet??????

 

ben benieuwd....

 

groeten Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onze Passat lijkt meer te zuipen sinds we winterbanden hebben. (wij hebben alleen die Turbo niet....) Nou moet ik wel zeggen dat mijn rechtervoet ook wel lekker z'n gang kan gaan. Soms vraag ik mij af of we niet beter een diesel hadden kunnen kopen. Maar dat komt ooit wel een keer ! Of toch maar cruise control in laten bouwen ?!?

 

@ Vdub: Heb je ook een 1.8T ? Jij hebt wel een hele vloot auto's ofniet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het bij de W8 niet zo dat hij 1 op 8,5 rijdt op de stukken waar je meer continue rijdt? En nog minder zuinig als je veel moet optrekken/remmen? heb er niet echt verstand van maar ik ga er meestal wel van uit dat een 4 cilinder sowieso minder zuipt dan een 8.... Het is denk ik zeker een interessant onderwerp. Ik ben zelf ook gek van Jaguar/Daimlers en de 4.0 6 cilinder verbruikt op continue stukken ook gewoon 1:11 - 1:12. Is alleen peperduur in de wegenbelasting vanwege het gewicht...

 

Kunnen dit soort verschillen soms klein zijn omdat een grotere motor minder moeite hoeft te doen om een auto voort te bewegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn 2.2 Turbo-quattro verbruikt volgens het boekje op de lange afstanden elke 13km 1L, gemiddeld ben ik(mede door het heerlijke 5-cyl geluid) niet beter uitgekomen dan 8km op 1L

 

ha ha.. moeilijk he inhouden :mrgreen:

 

Maar idd een 1.8t heeft bijna het zelfde verbruik als een 4.0 8cilinder

net wat Robert1987 zegt,zal een 8cilinder minder moeite hoeven te doen om het gewicht in beweging te zetten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Maar idd een 1.8t heeft bijna het zelfde verbruik als een 4.0 8cilinder

net wat Robert1987 zegt,zal een 8cilinder minder moeite hoeven te doen om het gewicht in beweging te zetten..

 

Oké, dan zit het em zeker in de onderhoudskosten en de wegenbelasting? Neem aan dat de onderdelen voor een W8 stukken duurder zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou okee dan maar dan zal ik er mee leren leven :(:wink: als ik alle meningen zo hoor dat doet hij het niet eens zo heel raar dus??!!!! ik tank trouwens altijd 98!

ben af en toe echt wel blij met mn suzuki alto uit 1991 :P .... dat is een halve 6-cylinder en zuinig...... :mrgreen:

 

bedankt voor de reacties!!

 

Groeten Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou okee dan maar dan zal ik er mee leren leven :(:wink: als ik alle meningen zo hoor dat doet hij het niet eens zo heel raar dus??!!!! ik tank trouwens altijd 98!

ben af en toe echt wel blij met mn suzuki alto uit 1991 :P .... dat is een halve 6-cylinder en zuinig...... :mrgreen:

 

bedankt voor de reacties!!

 

Groeten Henk

 

of je koopt dus gewoon een W8 :P8-):idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou okee dan maar dan zal ik er mee leren leven :(:wink: als ik alle meningen zo hoor dat doet hij het niet eens zo heel raar dus??!!!! ik tank trouwens altijd 98!

ben af en toe echt wel blij met mn suzuki alto uit 1991 :P .... dat is een halve 6-cylinder en zuinig...... :mrgreen:

 

bedankt voor de reacties!!

 

Groeten Henk

 

of je koopt dus gewoon een W8 :P8-):idea:

 

 

das ook nog wel een idee :mrgreen::mrgreen: alleen moeders de vrouw zal het daar niet mee eens zijn opt moment :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou okee dan maar dan zal ik er mee leren leven :(:wink: als ik alle meningen zo hoor dat doet hij het niet eens zo heel raar dus??!!!! ik tank trouwens altijd 98!

ben af en toe echt wel blij met mn suzuki alto uit 1991 :P .... dat is een halve 6-cylinder en zuinig...... :mrgreen:

 

bedankt voor de reacties!!

 

Groeten Henk

 

of je koopt dus gewoon een W8 :P8-):idea:

 

 

das ook nog wel een idee :mrgreen::mrgreen: alleen moeders de vrouw zal het daar niet mee eens zijn opt moment :P

 

Gewoon de motorkap nooit open doen voor haar...... Of heeft moeders inmiddels ook verstand van auto's? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
HAHAHA nee dat niet maar ze heeft wel verstand vban mijn bankreknr...... :P

 

Toen wij een passat gingen uitzoeken kwam mijn vriendin met allemaal v6 motoren want die auto's vond ze er wel mooi uitzien. Maar ze wil wel een zuinige auto hebben en niet teveel wegenbelasting betalen...... Dus ik heb haar toen even uitgelegd wat dat doet met het verbruik en wegenbelasting :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden