Ga naar inhoud
  • 0

KVS daalt.


Edwinvz

Vraag

goedendag iedereen,

 

Ik heb een vraag betreft m'n KVS

deze daalt ongeveer 0,5 tot 1,0 cm bij een afstand van ongeveer 25 km en gem. 80 km/h. :shock:

als de auto stilstaat merk ik eigenlijk niet dat ik vloeistofverlies heb.

van bovenaf is er eigenlijk weinig te zien en in de oliedop zie ik ook niet een aanslag of bij de pijlstok dat het nivo is gestegen.

Zou dit dan een probleem in de slang zijn of de radiator :?:

mocht het de radiator zijn welke moet ik dan bestellen had al gekeken bij mobilityparts.nl maar daar zie ik allemaal verschillende afmetingen.

Kan iemand mij hier verder mee helpen? Want om nou bij elke 20km het resevoir te vullen vind ik nou ook weer overdreven en lijkt me niet goed voor de auto.

 

Wel raar zo niet kunnen rijden met de auto.. dan merk je hoe afhankelijk je er van bent geworden. :(

 

Gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

zou eerst een proeberen te lokaliseren waar je de lekkage hebt, kan zowel in je radiateur als in je slangen zitten en in het ergste geval een lekke kop. vaak kan je zo zien of ie langs/door de slangen lekt. er zit dan vaak een aanslag op. bij de radiateur hetzelfde dus ff het systeem volgen

mocht het zo zijn dat je kop lek is , dan is de kans groot dat de auto veel witte rook produceert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik een keer na stage nog daglicht heb zal ik even kijken of er aanslag is bij de radiator/kijken of de hoekjes heel zijn.

als in het ergste geval de kop lek is, zou het me dan veel kosten als deze vervangen moet worden?

Is dit een klus die perzee bij een garage moet gebeuren?

gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

durf je zo niet te zeggen wat het kost om een nieuwe koppakking te laten plaatsten kost. zijn wel niet de goedkoopste reparaties. maar daar zou ik in eerste instantie niet van uit gaan. als je zelf handig bent en een beetje verstand hebt van auto's is het uiteraad zelf te doen. maar dit vaak is dit toch wel een klus wat vaak aan de garages over word gelaten.

zou eerst eens kijken of je lekkage sporen kan vinden.

vaak is het roze aanslag. hangt er een beetje vanaf wat voor kvs erin zin. je kan ook nog je kvs systeem onder druk laten zetten om de eventuele lekkage sneller op te sporen als je zelf niks kan vinden.

 

heb je ook last van veel witte rook uit de uitlaat. zo nee, dan zou de kopppakking wel in orde zijn hou er wel rekening mee dat het nu wat kouder en de uitlaatgassen nu veel meer zichtbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel erg last gehad van witte rook maar dit was dan eigenlijk alleen zichtbaar in het donker en als het toerental wat opliep bijvoorbeeld bij het optrekken bij een invoegstrook op de snelweg.

Is het af te raden om bijv. Bij roc autotechniek langs te gaan en te vragen of zij het lek kunnen opsporen? Mocht ik echt niks kunnen vinden...

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo...

Ik heb laatst met iemand gesproke die ik van vroeger ken.. En hij wil volgende week vrijdag ernaar kijken. het voelde volgens hem erg vochtig bij de waterkoeler zou dit evt ook een probleem kunnen zijn? Maar iig hij zet m volgende week even op de brug om alles wat beter te k

unnen zien... Dus nog maar even een weekje wachten met rijden... Ik zal hem ook vertellen wat het waarschijnlijk niet kan zijn

Gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo iedereen,

 

afgelope vrijdag zou er gekeken worden naar me auto maar dit ging niet door ivm dat die jongen z'n teen had gebroken

dus het gaat nog eventjes duren...

vrijdag word er hopelijk naar gekeken en dan weer een week wachten voor montage:(

is het trouwens wel veilig voor me auto om dan te gaan rijden naar de werkplek met die vrieskou?

en zijn er voorzorgsmaatregele die ik moet nemen als ie een week zo met vriezen buiten staat?

 

gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou iig gewoon af en toe peilen en wat aanvullen waar nodig. Ik zou zelf, als ik de auto echt nodig had, proberen toch het minimum niveau aan te houden. Dat min niveau is er niet voor niets natuurlijk. Ondanks dat het koelvloeistof heet zijn er ook delen die verwarmt worden door deze vloeistof ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus thermostaat kan er ook voor zorgen dat het zo extreem lekt tijdens het rijden?

 

Ik rij er nu niet mee,, heb een OVkaart die ik kan gebruiken maarr dat openbaarvervoer is zo hinderlijk!

En hou dr gwoon van om in me autottje te rijden:p

 

Maar staat dus wel een week stilll... Zal wel ijs aan de binnenkant van m'n ramen krijgen en daar ga ik niet zomaar vanaf komen..

Heb het gevoel dat zoiezo vochtaanslag ook niet zo een twee drie is weggetrokken als k m vol op blaas..

 

Gr

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren gekeken met een vriend van me..

Zien van bovenaf nergens wat lekken, toen de auto warm laten draaien en was geen witte rook te zien hij vertelde me dat je het bij een lekke kop

Ook zou moeten ruiken maar hij rook niks aan de uitlaatgassen..

Word denk ik dan toch een garage opzoeken om het probleem op te sporen

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde probleem gehad. Zo aan de buitenkant niks te zien waar mijn KVS weglekte alleen toen ik op een gegeven moment mijn spanner van de multiriem moest vervangen en toen mijn airco radiator verwijderde zat er een dikke laag aanslag van de KVS in de hoeken van mijn radiateur. Kon je anders niet zien omdat het ook alleen maar in de onderste hoeken zat en op de bodemplaat was ook bijna niks te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Gister avond heb ik m'n auto weer op kunnen halen.

Het probleem zat waarschijnlijk in m'n brandstofpomp, de pakking lekte diesel door op de KVS slang waardoor deze kapot was gegaan.

pakking + slang is vervangen kosten bij elkaar incl demontage/montage was €95,-.

Nu is het probleem waarschijnlijk opgelost, keek vanmorge naar me KVSpijl en deze was nog steeds hetzelfde.

heb het blinderingsbedrijf gemaild zodat ze eindelijk m'n middelste ramen kunnen doen :D

 

gr.

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je de pomp wel kunnen testen. Ik zou alleen niet weten hoe je dat moet doen. Bij mij was het duidelijk dat de pomp lekte omdat de koelvloeistof slang, die onder langs de pomp loopt, al twee keer op gevreten was door de diesel. Ik heb dus een nieuwe pomp erop laten zetten. Vanaf die tijd geen problemen meer gehad. Er zit overigens een pakking tussen de pomp en de motorblok en ook een pakking in de pomp zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden