Ga naar inhoud

bestuurdersportier niet te openen


Dokter

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds vandaag (1 dag uit de garantie!!!!) gaat het linkervoorportier vanaf de buitenkant niet meer openen.

 

Ik heb de diverse vragen hierover op het forum gelezen maar kon mijn probleem niet echt vinden. De deur gaat alleen maar vanaf buiten niet open. Van binnen uit gaat het echter wel. De overige functies van de deur werken wel.

 

Heeft het mechanische gedeelte soms een gescheiden 'vanger' voor binnen en buiten? Ik denk dan dat de vanger voor de buitenkant dan defect is. De greep voelt heel los, alsof hij nog op slot zit.

 

Iemand anders een andere conclusie of zal ik langs de garage moeten om dit te laten verhelpen? Zelf de boel demonteren zie ik niet zitten.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd zou hoe lullig ook zeggen dat het al eerder van de week gebeurde maar dat je geen tijd had om langs te komen. Je ging er vanuit dat ze het niet erg vonden. Maak er 1 of ander verhaal van. Als ze moeilijk doen is het echt een zeikerd waar je hem gekocht hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar binnen de garantie zelfde euvel bij linker voordeur. Slot bij dealer verwisseld en nog een hoop gepruts. Bleek slot niet te zijn. Uiteindelijk gemaakt.

Vorige week weer probleem maar nu bij rechter voordeur. Uit garantie inmiddels. Auto is uit 2007.

 

OPLOSSING:

Deur openen met handel aan de binnenkant. Toen in de deur, aan de sluitkant, deurpal met de hand dichtgeklikt.

Daarna deur weer openen aan buitenkant.

 

 

Nadien geen problemen mee gehad.

Ik weet het is een raadsel maar probeer het eens uit.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle trucjes ten spijt, vandaag is de auto naar de garage geweest. Er bleek een kabeltje losgeschoten te zijn. Deze is opnieuw bevestigd en nu werkt het weer zoals het hoort. Over de oorzaak van dit losschieten tast men in het duister.

 

Ik heb ook maar gelijk de winterbanden eronder laten monteren. Het staan nu wel erg stoer, een zwarte auto met dito velgen. Laat de sneeuw maar komen!

 

Groeten,

 

Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm lijkt op wat ik nu vandaag mee maakt.

 

Doe de dueren open met CV maar een van de kids trekt al aan de deurhendel voor het slot de kans kreeg open te gaan.

Geen ruk of zo aan de deur nee net op het moment van slot er af aan de hendel trekken.

 

Kun kan ik de deur alleen vanbinnen openen en niet meer van buiten.

 

Iemand tips om te proberen of toch ritje dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisteren het zelfde probleem :( deuren met AB openen maar iemand trok al aan de deur nog voordat hij los was, rezultaat deur enkel van binnen nog te openen.

 

Dan deze morgen de deur opengedaan van binnenuit.

De klink buiten opentrekken en dan met de AB vergrendeling sluiten en dan open. je hoord een luide KLAK en probleem was opgelost. :P

 

misschien dat dit voor jou ook werkt. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisteren het zelfde probleem :( deuren met AB openen maar iemand trok al aan de deur nog voordat hij los was, rezultaat deur enkel van binnen nog te openen.

 

Dan deze morgen de deur opengedaan van binnenuit.

De klink buiten opentrekken en dan met de AB vergrendeling sluiten en dan open. je hoord een luide KLAK en probleem was opgelost. :P

 

misschien dat dit voor jou ook werkt. :wink:

Deze morgen zelfde problrrm en zoals eerder geprobeerd maar het wil niet.

Soms doe de deur het wel en soms niet, dus zal toch eens moeten openhalen de deur. :(

Langs binnen gaat de deur wel open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de koude doet rare dingen met de 3c's

die deurhendels aan de binne kant zijn niet de mooiste uitvindingenn

het zijn rot dingen om te demonteren

en ze zitten nog eens vast aan het deurpaneel das het probleem

dat de kabel er uit schiet heb ik al meermaals mee gemaakt

demonteren gaat tot je de stekker aan de binne zijde moet loshaken uit het deurmechanisme dat is de klgujhdkjghdkjgh

heb aan de binne zijde van de deur een gat geboort ter hoogte van de schakelaar , en zo met een schroeven draaier het ding los gewipt , scheelt je een boel grijze haren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deur probleem opgelost was fout in

Address 46: Central Conv.

 

1 Fault Found:

01038 - Central Locking Thermal Protection

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 12

Reset counter: 78

Mileage: 51693 km

Time Indication: 0

Date: 2010.11.29

Time: 05:26:51

Gewoon gereset en probleem was opgelost

sinds vrijdag niet meer terug gekomen. (hout vast houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden