Ga naar inhoud
  • 0

Onderste stuk peilstok afgebroken


sumarcity

Vraag

Hallo,

 

Vanochtend wou ik mijn oliepeil even checken en wat blijkt is het onderste stuk eraf gebroken nadat ik hem er weer in heb gestoken en nog eens wou chekken :angry::angry: . Wat moet ik nu doen. Gehele oliepeilbuis eraf halen en stukje erdoorheen drukken of gewoon doordrukken met een nieuwe peilstok en stukje in het carter laten????

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou hem zeker niet doordrukken.Ik weet ook niet of dat zou lukken maar als het lukt komt hij in de oliecarter terecht en dat lijkt me niet handig.

Ik ben bang dat als je het stuk er niet van bovenaf uit krijgt, je de oliepeilbuis/peilstokhouder zal moeten demonteren om zo het stuk eruit te krijgen.Het vervelende is dat je dan dus ook je olie af moet tappen.ik wens je veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij kun je die buis eruit halen door één schroef los te draaien. Maar onderste stuk van die peilstok steekt toch sowieso in je carter? Weet niet hoeveel eraf gebroken is maar ik zou me afvragen hoe groot de kans is dat dat stukje nu al los in je carter zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ie nog in je peilbuis zit dan de peilbuis eraf halen en hem er door heen blazen met perslucht.

Als ie in je carter ligt, carterpan eraf halen en hem eruit vissen. Het is van plastic en kan niet met een magneetje worden opgevist.

Maar hij zou wel ergens tussen kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ie nog in je peilbuis zit dan de peilbuis eraf halen en hem er door heen blazen met perslucht.

Als ie in je carter ligt, carterpan eraf halen en hem eruit vissen. Het is van plastic en kan niet met een magneetje worden opgevist.

Maar hij zou wel ergens tussen kunnen komen.

 

 

Stukje zit nog in de peilbuis, is dat een grote klus het loshalen van de buis, en moet je de olie dan eerst aftappen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had ik ook laatst toen Profile de olie had vervangen bij de beurt. Maar gelukkig in mindere mate.

 

Ik ging meteen terug om verhaal te halen en wat bleek?

 

Ze hadden altijd een voorraad alleen van dit soort oranje VW hulsjes op voorraad.

 

Blijkbaar een VW plastic kwaal...

 

Ik kreeg gratis een nieuwe. Altijd leuk.

 

Ik was bang dat er een stukje plastic in het gat zou vallen toen hij de huls verving maar volgens de monteur kon , als dat zou gebeuren , geen kwaad.

 

Bij mijn vorige Passat ie het ook op een gegeven moment afgebroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden