Ga naar inhoud
  • 0

Verwarmde spiegels


KVBUser

Vraag

Ik heb hier al veel gelezen over verwarmde buitenspiegels, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

 

Mijn passat van 1999 heeft zo'n joystick, die in de middenstand mijn spiegelverwarming moet opzetten. Helaas gebeurt er niets ...

 

Waarschijnlijk zal deze dus stuk zijn, maar dit is niet echt mijn vraag. Kan iemand mij zeggen of deze altijd in deze middenstand mag staan, of enkel wanneer je wil dat de spiegelverwarming opstaat. Wanneer hij constant op de middenstand staat, wil dit dan zeggen dat de verwarming constant opstaat of slaat deze automatisch af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kunt dat zelf testen door een spiegelglas af te nemen (voorzichtig, de kunststof houder is wat kwetsbaar) en de toevoerdraadjes te meten. Dan weet je ook meteen of je glazen stuk zijn (de verwarming er in dan) of je zekering, of elders iets.

 

Ff het forum doorzoeken naar die stand v. schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, bij mij werkt het ook als de achterruitverwarming uit staat.. laatst per ongeluk aan laten staan en dan kun je er bijna een ei op bakken... en dat zal ook de reden zijn dat de meeste stuk gaan. Dus niet op verw. stand laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zonet eens mijn spiegels eraf gehaald en ik vermoed dat het er wel zijn die verwarmd worden. Hoe kan je dit herkennen?

 

Er zijn twee stroom-aansluitingen op de spiegel zelf en daar komt nog steeds 12V op wanneer ik de spiegelverwarming opzet. De spiegels verwarmen echter niet !? Ik vermoed dat deze dus stuk zijn, of kan het aan nog iets anders liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen weerstand of heel weinig?

Die draden(verwarmingselementjes) hebben ook bijna geen weerstand dus je uitslag of uitlezing kan wel maar een paar ohm zijn.

En ik weet dat je ze niet in de middenstand moet laten staan oftewel 'aan' , zet hem na het verwarmen gewoon weer op de bestuurders spiegel stand(tikje omhoog)je achterruitverwarming moet je ook toch uitzetten?die laat je ook niet de hele tijd aan.Het werkt BTW wel afzonderlijk van elkaar.

Het is zo dat ze wel een hele tijd aan kunnen staan aangezien de stroom(Amp.) niet zo heel hoog hoeft te zijn en de verwarmings banen(koper) dit wel heel lang kunnen hebben maar het is het ,na heel lang warm te zijn geweest en dan weer het snel koud worden de grote boosdoener.

Door het uitzetten en krimpen van die banen krijg je er dus scheurtjes in en dus een onderbrekinkje.

Misschien met een klein draadje (heel dun) of gewoon een tipje soldeertin.

Zou kunnen werken en scheelt weer in de portomonee.

 

M.Kuru

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Spiegeltje spiegeltje aan de want, wat is er nu weer aan de hand :blink2:

 

Ik heb mijn deurpaneel moeten verwijderen omdat de linker box slecht contact maakte. Als ik de radio hard zette schoot hij er wel door, je kon hem dan terugzetten naar zacht. Ik kwam hierachter toen ik uit kolere een ram op de box gaf :twisted: . Hij ging van schrik dan aan. Deurpaneel weer gemonteerd en alles ingespoten met PTFT spray om alles lekker soepel in elkaar te klikken. Ook ik heb tijdens demonteren een klemmetje afgebroken, toch heel voorzichtig te werk gegaan. Nu bij de eerste keer condens s’morgens werkt mijn spiegelverwarming niet. Na wat geneuzel zie ik ook dat mijn spiegelverstelling niet werkt, shit! Deurpaneel weer verwijdert en stekkertje aangesloten. Op een TDI forum net gelezen over de spiegelverwarming van de 3BG. Ik had toch heel de boel open en heb gelijk mijn spiegel eraf getrokken om te kijken hoe het nu eigenlijk zit. In mijn handleiding staat dat deze werkt op de spiegel keuze stand in het midden met de achteruitverwarming aan. Dat klopt als een bus, maar er staat altijd spanning op als de schakelaar in het midden staat! Dit nu zelf geconstateerd met een spanningsmeter. Ik heb dus sinds ik deze wagen heb steeds met de verwarming aangereden :| . Nu weet ik ook hoe het komt dat de aarde aan het opwarmen is, niets ozon!!!! Niets uitlaatgassen of industrie. Gewoon al die VAG rijders met die verrekte verwarmde spiegels rond hobbelen zonder dat ze het in de gaten hebben dat ze een milieuramp aan het veroorzaken zijn :angry: .

Ik ga nu led lampjes bestellen die ik achter de spiegel ga monteren. Ik zit te denken aan een constant blauw, en rood bij inschakelen. Ik zou trouwens ook wel een lichtje onder mijn spiegel willen hebben dat aangaat gelijktijdig met de binnenverlichting. Ik heb dit bij een Ford Focus gezien, en dat is vet om te zien en gemakkelijk in het donker. Ik hou zelf niet zo van die knippers in de spiegels, dus wil ik dit in de bestaande spiegels verwerken. Ik zie nog wel..,

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook ledjes achter spiegelglazen

 

vrij simpel: je soldeert ledje met weerstandje tussen beide kontakten van spiegelglas en je stop stekkers er weer op.

 

Nu branden de leds indien je spiegelverwarming aan hebt staan. bovendien staat het wel leuk in chrome spiegelkappen, reflecteert namelijk de blauwe gloed van het ledje

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ook ledjes achter spiegelglazen

 

vrij simpel: je soldeert ledje met weerstandje tussen beide kontakten van spiegelglas en je stop stekkers er weer op.

 

Nu branden de leds indien je spiegelverwarming aan hebt staan. bovendien staat het wel leuk in chrome spiegelkappen, reflecteert namelijk de blauwe gloed van het ledje

 

gr Jee

 

Dan zou ik het ledje in serie met de spiegel zetten en niet er parallel overheen...

Als je het ledje in serie zet weet je nl. meteen wanneer je spiegel dood is.

 

Dit is trouwens de melding die VAG-com geeft als je spiegels dood zijn:

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)

35-00 - -

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

 

Als je met VAG-com wilt zien of ze wel aan of uitgeschakeld worden kun je dit op kanaal 10 zien...

(Ga naar [select] dan [46 - Cent.Conv] daarna [Meas.Block - 08] en dan kanaal 10)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden