Ga naar inhoud
  • 0

Distributieketting 3.2 FSI uitgerekt/versleten bij 51 dkm


Aspro

Vraag

Beste mede Passatrijders,

 

Vorige week zondag ging bij mij het EPC (Electronic power control) lampje branden. Bij de garage (Schilder in Haarlem) heb ik hem laten uitlezen en ging de eerste diagnose uit naar een defecte oliepomp. Afgelopen maandag heb ik onze Passat variant 3.2 FSI uit maart 2006 met 51.000km op de teller ter reparatie ingeleverd. De Passat heb ik in juni 2009 in D gekocht (35.000km). Na verwijderen van het e.a.a. onder de kap is de diagnose gesteld van een versleten distributieketting en spanner. Dat klonk mij vreemd in de oren na jaren van distributieriemen waar ik blij was vanaf te zijn. Reparatiekosten 3250,-- euro! Valt niet onder coulance.

 

Nu ben ik dus vanavond achter de pc gaan zoeken naar dit euvel en tot mijn schrik en verbazing is er enorm veel over te vinden (vooral op duitse sites)! Bij Audi en VW is dit gewoon bekend. Nu zit ik met een aantal vragen. Wie weet zijn er meer mensen die dit is overkomen. Is het iemand gelukt om via de juridiusche weg enige tegemoetkoming te ontvangen? (Non-conformiteit product) En op dit moment het belangrijkste: is de dealer de beste plaats voor deze reparatie, bij wie kan ik het beste terecht?

 

Ik hoop dat jullie mij een richting kunnen wijzen, ook alle psychische hulp kan ik gebruiken op dit moment. :(

 

Groet,

Glynn v Asperen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou eerst maar eens flink op mijn strepen gaan staan bij de dealer. Schilder staat bij mij niet goed bekend, heb hier al veel ellende meegemaakt en ga tegenwoordig naar Lexpoint in Hoofddorp. Misschien kun je daar heen voor een second opinion. Of leg je verhaal daar eens uit en kijk wat zij je adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Constateerde je specifieke 'bijgeluiden'? Ook ik heb de 3.2 (met garantie t/m oktober 2011) en wil dus narigheid voorkomen...Mijne staat nu op 57k. Kan een garage een 'simpele check' uitvoeren om te constateren of er teveel speling op staat?

 

Succes met de afhandeling, ik hoop dat je toch enige vorm van coulance krijgt! Al overwogen om rechtsbijstand in te schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk hier maar eens, schrikbarend! Simpele check: luisteren onder de motorkap en bij de wielkast.

 

http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=6148

!

http://www.a3quattro.de/index.php?page= ... eadID=5496

 

Hoe verder je leest en doorklikt, hoe meer ellende je tegenkomt........

 

Ik ben bezig met het opstellen van een brief die samen met de offerte van de reparatie (van Martin Schilder waar ik overigens keurig te woord gestaan wordt en ze mij van feedback voorzien) gestuurd gaat worden naar de dealer waar ik deze wagen aangeschaft heb in Frankfurt. Stap 1 van wat ik denk slepend juridisch proces. Maar goed, ik moet ze een kans geven om een oplossing te bieden voordat ik opdracht kan geven om de auto hier te laten repareren.

 

Glynn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden