Ga naar inhoud
  • 0

olie verlies stuurbekrachteging info graag


passat2010

Vraag

nou na ik de olie heb bij gevult is hij nu toch weer langzaam aan het zakken. :(

ik ga van de week even kijken of ik kan vinden waar hij lekt.

nu ben ik vast op zoek naar info over het vervangen van het stuurhuis omdat dit waarschijnlijk het probleem is :| .

wie weet er hoe ik hem er onderuit krijg en hoeveel olie erin moet enz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het geluid kwam uit het stuurhuis ik denk omdat de olie te laag stand de vraag is nu waarom was hij te laag?ik heb hem bijgevult en hij blijft op hetzelfde peil nu.

echt lek is hij niet ik heb me laten vertellen dat de olie er niet uit moet kunnen dus je zou 10 jaar moeten doen zonder bij te vullen.

dus hoe kan het dan zijn dat het reserviour leeg was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je reservoir leeg was en je (nog) geen olie sporen ziet onder de auto. Kijk/knijp dan eens in de harmonica hoezen die aan het stuurhuis bij de spoorstangen zitten. Waarschijnlijk komt er dan wel wat olie uit, mischien moet je even het klemmetje loshalen om het goed te zien.

Als dit het geval is is je stuurhuis inwendig lek, en moet deze gerepareerd/vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij moet ik af en toe ook bijvullen.

de eerste 6 jaar niet .

nu afgelopen zomer weer.

de auto heb ik nu bijna 10 jaar (465000 km)

ik denk dat de altijd wat verlies hebt , net zoals bij airco en motorolie.

dus gewoon in de gaten houden of het binnen de perken blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat het ook een beetje te maken heeft met de grootte van de wielen die eronder zitten.

 

De mijne was kapot/lek bij 350dkm.. na af en toe iets bijvullen betekend dat ie toch echt lek is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij loopt hij ook langzaam leeg nadat ik 3 maanden geleden een compleet nieuw stuurhuis heb gekregen omdat deze kapot (droog) gelopen was (volgens de garage) Nu moet hij dus nog even terug naar die garage om ernaar te laten kijken. Mag hopen dat dat garantie is. Ik zag dat het slangetje eronder nogal vet en vies was dus daar zal de lek wel ergens zitten... Het peil zakt heel langzaam.

 

Ik schrok me wel kapot toen ik dat zelfde geluid weer hoorde als 3 maanden terug toen het ons een dikke 1000 euro gekost had. Gelukkig was ik er op tijd bij om bij te vullen. (mede dankzij een telefoontje aan Matthijs) Ik controleer nu af en toe het peil. Na de wintersportvakantie zal ik maar eens een afspraak maken bij die garage voor garantie.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de garage moet dat overigens een gesloten systeem zijn en mag er dus niks lekken.....

 

Zolang je een dopje ergens af kan draaien en iets met slangklemmen vast zit is het nmw geen gesloten systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de garage moet dat overigens een gesloten systeem zijn en mag er dus niks lekken.....

 

Zolang je een dopje ergens af kan draaien en iets met slangklemmen vast zit is het nmw geen gesloten systeem

 

Is maar net wat hoe je de definitie van een gesloten systeem vertaald.

Koelsysteem is ook een gesloten systeem, maar daar kun je ook een dopje afhalen om bij te vullen.

 

Maar wat betreft de stuurbekrachtiging, hier mag geen vloeistof verdwijnen. Als dit wel het geval is lekt hij gewoon ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hebben ze nog aangegeven dat ze dit onder garantie gaan oplossen?

 

in principe wel. Ben er nog niet langs geweest i.v.m. tijd tekort. Maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat ze weer met iets kunnen komen dat het niet komt door de vervanging van die onderdelen toen. En het alsnog geld gaat kosten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de garage moet dat overigens een gesloten systeem zijn en mag er dus niks lekken.....

 

Zolang je een dopje ergens af kan draaien en iets met slangklemmen vast zit is het nmw geen gesloten systeem

 

Is maar net wat hoe je de definitie van een gesloten systeem vertaald.

Koelsysteem is ook een gesloten systeem, maar daar kun je ook een dopje afhalen om bij te vullen.

 

Maar wat betreft de stuurbekrachtiging, hier mag geen vloeistof verdwijnen. Als dit wel het geval is lekt hij gewoon ergens.

 

Lekken moet wel ja. Verdampen lijkt mij heel vreemd. Volgens mij het slangetje dat er erg vet uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden