Ga naar inhoud
  • 0

Verlagingsset Passat 3C 2.0 TDI Var.


3errors

Welke verlagingsset?  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke verlagingsset?

    • Eibach veren -30mm
      10
    • Bilstein B4 dempers met Eibach -30mm veren
      2
    • KW -30mm vaste set
      5
    • Eibach Pro-system -30mm vaste set
      3


Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

heb ook eibach laten plaatsen dit jaar, zonder schokbrekers, omdat de huidige schokbrekers er pas 70k op hadden zitten. Mijn denkwijze, als ik straks een keer nieuwe schokbrekers moet dan pak ik dan de eibachs erbij! Bevalt goed, tuurlijk is stugger, maar vind het acceptabel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb Eibach 30mm veren. Perfecte combi icm de originele schokbrekers. Ik vind het onbalans wel meevallen. Kom het proberen zou ik zeggen :wink:.

 

Misschien dat ik ooit nog een complete verlagingsset neem, maar dat is meer omdat je verder kunt gaan dan 30mm. Dit is nl het maximale wat je met je originele veren kunt combineren!

 

Succes en veel plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sven, heb mijn veren na 80k vervangen. Heb nergens last van. Of het valt mij niet op....

Ik denk dat dat kwartje pas valt als er een complete set op zit en je het verschil voelt.

Ik heb zelf ook geen complete set overigens, mijn budget liet dat destijds bij aanschaf auto niet meer toe.

Maar ik heb pas is Jee zijn auto gereden en dat 'klopt' gewoon meer.

Zijn auto pakt drempels gewoon beter dan de mijne en is niet minder comfortabel.

Dus het kan wel, maar ik vind het niet optimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als budget geen rol speelt: neem een complete combi. Volgens mij is de KW dan iets meer op comfort gericht terwijl de Eibach wat sportiever is. Daarom heb ik even de KW-set geadviseerd, maar neem dat wel met een flinke korrel zout :P

 

Het is net andersom, KW is sportiever gedempt als de Eibach set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn advies: ALTIJD een op elkaar afgestemde set nemen. Verlagen met alleen veren zorgt per defintie niet voor een verbeterde wegligging, je verlaagt alleen de auto. Het rijdt op zich aardig, maar als de bewegingen sneller en harder gaat (denk aan links-rechts combinatie zoals op een rotonde), dan kunnen de dempers het niet meer bijbenen en zullen de wielen nooit maximaal contact houden met de weg.

 

Je vergroot het probleem door het monteren van 18 en 19 inch wielen, aangezien die veel zwaarder zijn als de standaard 15 en 16 inch wielen: door de toegenomen gewicht krijgt het onderstel nog meer klappen te verduren (moet meer massa afveren en daarmee meer energie), waardoor het wiel nog minder snel terugkomt in zijn beginstand te krijgen. Je voelt en hoort dat terug als je met grote wielen gaat rijden door toename van gebonk bij korte richels in de weg (overgang viaduct bijvoorbeeld).

 

De opmerking van oele is dan ook helemaal waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je voelt en hoort dat terug als je met grote wielen gaat rijden door toename van gebonk bij korte richels in de weg (overgang viaduct bijvoorbeeld).

 

Ja, korte richels is ook een punt idd.

Dat vind de mijne niet echt lekker, o man ik heb een geldboom nodig :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geldboom.... postcodeloterij... 36 miljoen....

 

Het kan idd best zijn dat ik het niet merk omdat ik geen complete set gemonteerd heb. Ik zit wel te denken om dit nog eens te gaan vervangen maar heeft geen haast.

 

Hoe dan ook, ik vind de combi best ok. Heb zelf geen last van de viaduct overgangen of dat mijn wegligging op rotondes minder is. Maar dit kan idd best zijn dat ik geen complete verlagingsset heb.

 

Aan de andere kant, onverantwoord zal het niet zijn aangezien VAG zelf ook op deze manier sportveren op standaard schokbrekers monteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nog met een vraag. Over koni sportkit Ik kreeg van enkele bedrijven te horen dat het koni sportkit in hardheid verstelbaar is zowel voor als achterzijde. Voor zelfs na montage en achter alleen voor montage. Nu vraag ik mij af wat het beste is. Ik heb nog 2 kindjes in de auto en er komen 18 r36 onder

En hoe ziet men de instelling

Gr Jimmy

 

 

Betreft koni sportkit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb Jim al even een pb terug gestuurd maar om mijn antwoord ook aan de overige forum leden te melden...

 

Ik wist niet dat de koni's achter in hardheid instelbaar zijn? Dat is mij niet verteld door skg en moet zeggen dat dit tijdens montage ook niet opgevallen is.

 

De koni's behouden heel erg je comfort. Ik heb al eens gemeld dat de overgang van 17" naar 18" een groter stap is. Het extra comfort dat ik verlies komt denk ik door de 19".... Hoewel dat eigenlijk alleen te voelen is op de korte riggels op een viaduct en slechte klinkerwegen.

 

Ik rij vaak met meerdere volwassenen met bepakking in de auto en geen problemen. Misschien het aanlopen van m'n banden tegen de bekleding van de wielkast, maar daar rekening mee gehouden, gebeurt dat zelden.

 

Ook dan is de comfort nog erg goed en is de set nog wat zachter, maar dat komt door het extra gewicht.. Denk ik.

 

Tsja... De beste ervaring is een rondje maken met de situatie die in je geval het meeste voorkomt en dan kijken of je voor je gevoel genoeg comfort overhoudt.... Verhalen en ervaringen zijn leuk nee genomen, maar een rondje rijden verteld veel meer... Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kom je weleens in de buurt van Haarlem? Je kunt dan een stukje met de mijne rijden voorzien van KW streetcomfort set en R36 velgen. Deze set is in hoogte verstelbaar waardoor de voorkant net zo laag ligt als de achterkant. De stugheid is ook instelbaar; achter alleen bij montage, de voorkant kun je eenvoudig naderhand finetunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden