Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hellaas niet er moet ook geboord worden kijk maar in de link die je meegestuurd heb.

 

grt Jan

 

Dat zijn maar 4 gaatjes, je doet toch geen 5 minuten over 1 gaatje :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hellaas niet er moet ook geboord worden kijk maar in de link die je meegestuurd heb.

 

grt Jan

 

Dat zijn maar 4 gaatjes, je doet toch geen 5 minuten over 1 gaatje :mrgreen:

 

Vraag het maar aan een ander die het gedaan heeft, en trouwens 100€ voor 5 min dat doen ze zelfs bij de VW niet waar het 220€ kost. waar van 119€ voor de navilock is. en je wil toch dat het netjes past.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke dealer doet het voor € 220,= Lexpoint in Hoofddorp vraagt al € 288,= incl btw

 

Als afstand geen probleem is, kan je misschien naar Autohaas Zutphen? krijg je tot 35% kortin, op de onderdelen iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat zijn momenteel de prijzen voor de navi-lock incl inbouw?

Mijn vader kreeg vandaag te horen dat bij de VW de navi-lock 290 euro incl btw kost (incl inbouw)

heb die prijs van 200€ ook niet van mn zelf. 288€ is helemmaal van de gekke. Dan laten ze het zeker door een slak doen, dan kom je wel aan die uur prijs. sorry verkeerd gelezen 200€ moet 290€ zijn sorry.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ga dan zelf wel aan de slag. Mijn vader is nu met vakantie met een nieuwe RNS510. Na de vakantie moet de navilock er in gaan.

Haal ik er wel een bij mijn eigen leverancier.

bedankt voor de input

 

Alle, als jij het al niet kan, wie dan wel? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke dealer doet het voor € 220,= Lexpoint in Hoofddorp vraagt al € 288,= incl btw

 

Als afstand geen probleem is, kan je misschien naar Autohaas Zutphen? krijg je tot 35% kortin, op de onderdelen iig.

 

Helaas geen korting op de Navilock

Goedemorgen Jan,

 

Jammer genoeg is dit een product waar geen marge op zit, maar dit zijn de prijzen incl. btw:

 

Navilock 91,63

Bracket 3C 27,37

 

Totaal incl. btw 119,00

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Albert Schneider

Magazijnchef

 

 

Autohaas B.V.

 

Brinkhorst 25

7207 BK Zutphen

 

T. +31 (0) 55 5 395 557

F. +31 (0) 55 5 395 597

E. albert.schneider@autohaas.nl

I. http://www.autohaas.nl

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ga dan zelf wel aan de slag. Mijn vader is nu met vakantie met een nieuwe RNS510. Na de vakantie moet de navilock er in gaan.

Haal ik er wel een bij mijn eigen leverancier.

bedankt voor de input

 

Alle, als jij het al niet kan, wie dan wel? :mrgreen:

 

Ik heb het zelf gedaan, er is echt geen hogere wiskunde voor nodig, als je een beetje handig ben is dit echt geen probleem.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ga dan zelf wel aan de slag. Mijn vader is nu met vakantie met een nieuwe RNS510. Na de vakantie moet de navilock er in gaan.

Haal ik er wel een bij mijn eigen leverancier.

bedankt voor de input

 

Alle, als jij het al niet kan, wie dan wel? :mrgreen:

 

Ik heb het zelf gedaan, er is echt geen hogere wiskunde voor nodig, als je een beetje handig ben is dit echt geen probleem.

 

Jan

 

Ik kan 't zelf ook wel, alleen woont mijn vader ca 200 km bij mij vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
it is not a bird it is not a plane it is.........................OZZY :mrgreen::cool2:

 

Oke... genoeg gelachen! :mrgreen:

Nee echt, ik heb al vaak genoeg een topic ''vervuilt''.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He Ozzy liep te piepen over de inbouw jij niet. Als ik op je site rnswinkel.nl kijk bestaat daar geen twijfel over. Dan moet je het wel kunnen. Neem aan dat je de navilock ook verkoopt.

 

Jan

verkoop 'm nog niet, maar die zal ook wel in 't assortiment komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn er intussen meer gevallen van diefstal MET NaviLock bekend? Iedereen heeft het maar over 2 gevallen, allebei in 2010-11, waarbij men 1 keer alles eruit zaagde en 2de keer werd NaviLock met RNS510 eronder gewoon vernield.

Ik overweeg of een NaviLock (met de 4 lelijk uitstekende paddestoelen, of een betere (gevoeligere) alarm inbouwen. Andere oplossingen kan ik niet bedenken.

Alternatieven van bijv. JVC of Pioneer nemen ligt niet echt voor de hand, want dan verlies je alle communicatie tussen auto/stuur en de navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alternatieven van bijv. JVC of Pioneer nemen ligt niet echt voor de hand, want dan verlies je alle communicatie tussen auto/stuur en de navigatie.

 

m'n zenec communiceert anders probleemloos met de rest van de auto hoor... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden