Ga naar inhoud

  • 0

Motorstoring.... met pech langs de weg


Mocca CB

Vraag

Vanmiddag op weg naar huis en al rijdende op de N34 ter hoogte van Zuidlaren, lekker cruisend op de cruisecontrol, kwam er in eens een groot uitroepteken in mijn menu en het was afgelopen met de Passat.... Ik heb hem nog kunnen laten uitrollen tot in de berm, maar helaas.... de motor was dood! :angry::angry:

 

FF geduld en toch maar eens weer proberen te starten.... de startmotor draait keurig rond, maar de motor sloeg niet aan. Weer een groot uitroepteken in beeld en een het lampje van een motorstoring brandde! Shit!!!

 

Na ff staan vloeken en tieren mijn vaste garage maar gebeld (stond op nog geen 10km afstand), en die kwam direct met een autoambulance me van de snelweg plukken.... :shock:

 

Direct bij aankomst in de garage de computer eraan gehangen en die gaf een storing aan in de verstuiver van de 1e cilinder.

Ik heb een 2.0TDi van 2006 (pompverstuiver) en hoorde wel al eens vaker wat kwaaltjes met deze motor.

 

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, verstuiver vervuild, verstopt, kapot?? En wat me allemaal nog te wachten kan staan?

Morgen gaan ze met mijn Passie aan de slag.... zal dus gedurende de dag wel een telefoontje krijgen wat de schade is.... :cry:

 

P.S. Iemand die me gespot heeft langs de N34.... ja ik was het :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Tandempomp zelf is +/- € 270,- , monteren is ongeveer 30 min werk, is zelf te doen, heb je er geen verstand van? blijf eraf gezien het monteren niet de grootste kostenpost is. Gaat de pomp in de tank kapot dan komt hetzelfde bedrag er nog een keer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook een 2.0 tdi uit 2006/6 met 197000 op de teller. Net een longlife beurt gehad. Hierbij was mijn brandstoffilter nog helemaal schoon en hoefde niet eens vervangen te worden.. dus als ik het zo lees is mijn tandempomp nog niet kaputt.

In de historie niets terug te vinden dat er een tandempomp is vervangen...

 

maar jaH .... Fingers crossed inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net bericht van mijn garage.... de Passie is inmiddels verhuisd naar Century (VW dealer) die maandag weer verder gaat. De kabelboom van de verstuiver is vervangen en daardoor verdween 1 foutmelding. De 2e foutmelding bleef staan en dat bleek dus een kapotte verstuiver te zijn. Aangezien PON hiervoor een soort van coulance regeling heeft moest de auto verhuisd worden naar een VW dealer, die gaan er nu mee verder. Ben dus benieuwd wat die coulance regeling exact inhoudt. Het zal vast geen 100% vergoeding worden, dus ben benieuwd wat de schade qua kosten zal zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt 70% op onderdelen en arbeid, ik heb net mijn auto laten repareren bij Century in Assen. Mijn auto is van nov. 2007 met 180.000km op de teller.

 

Bij mij waren er 4 verstuivers en de tandempomp kapot. De tandempomp was doorgeslagen waardoor er diesel bij mijn olie is gekomen. Het brandstoffilter was nog geen duizend kilometer daarvoor vervangen, op dat moment was er niks vreemds aan te zien. Volgens Century was mijn cilinderkop wel heel mooi schoon wat duidt op diesel in de motorolie. Al met al was ik zelf toch nog dik 1600 euro kwijt. Doordat er diesel bij de olie is gekomen heb ik ook nog het risico dat de turbo schade heeft opgelopen doordat ik met schrale olie heb rondgereden. De tijd zal het leren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Betekent denk ik dat je toch zo'n € 5000,-- schade had!

 

Heb je nu de coulance gehad vanwege de leeftijd van de wagen of vanwege de km stand?

Als het vanwege de "lage" km stand is dan wil ik het met die van mij ook nog wel eens proberen bij de dealer met mijn 2.0 Tdi eind 2005 met 179.000 km de tandempomp en 1 x pomp verstuiver defect. Je kunt er blijkbaar op wachten rond die km stand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dealers kunnen met een programma van VW voor elke auto zien of er een coulance regeling geldt. Ik heb geen coulance gekregen op de tandempomp, alleen op de verstuivers en de arbeid om die te vervangen. De coulance is op de factuur afgerekend via de mobiliteitsgarantie. Ik denk dat de totale schade inderdaad richting de vijfduizend euro ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dealers kunnen met een programma van VW voor elke auto zien of er een coulance regeling geldt. Ik heb geen coulance gekregen op de tandempomp, alleen op de verstuivers en de arbeid om die te vervangen. De coulance is op de factuur afgerekend via de mobiliteitsgarantie. Ik denk dat de totale schade inderdaad richting de vijfduizend euro ging.

 

Wat is er bij jou dan allemaal wel niet vervangen als dit zonder coulance 5000€ had moeten kosten. Daar heb je bijna een nieuw blok voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar heb je bijna een nieuw blok voor.

 

Daar heb ik ook aan gedacht maar een ruilblok van VW is kaal dus zonder verstuivers, tandempomp etc. Ik had ook een motor uit een recente schade auto kunnen kopen, die zijn wel compleet, maar dan weet ik weer niet hoe het met de pomp en de verstuivers is. Na veel wikken en wegen heb ik voor de dealer optie gekozen. Ik heb nu gelukkig 2 jaar garantie op de pomp en op alle vier de verstuivers, door de coulance regeling van 70% bleek dit gelukkig de goedkoopste keuze te zijn.

 

De grootste kosten waren,

 

- het onderzoek naar wat er mis was met mijn auto, 8 uur storing zoeken.

- 4 verstuivers van 550 euro per stuk + arbeid om deze te vervangen. (ik heb een 16V kop dus de nokkenas moet eruit.)

- Tandempomp + arbeid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net met Pouw gebeld waar ik de Passat gekocht heb en tot die tijd altijd in onderhoud was. Blijkt dat de Tandempomp bij mij reeds vervangen is bij 84dkm. Dus dat scheelt weer! Het probleem wat er nu speelt is waarschijnlijk een electronische aansturing van een verstuiver. Dit kan de kabelboom zijn, de verstuiver zelf of een kombi van beide. Mijn garage is aan het zoeken, maar de Passie moet nog wel een nachtje overnachten....

Blijkt wel dat VW het probleem erkent en bij een kapotte verstuiver een soort van coulance regeling heeft. Kan dan dus weer een paar Euri's schelen..... :P

 

Hoe is dit nu afgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen week was ik in het buitenland voor mijn werk, maar na 4 dagen bij de garage te hebben gestaan hebben ze mijn Passat afgelopen dinsdag weer netjes thuisgebracht. De kabelboom en 1 verstuiver is vervangen en de boel werkt weer!

De financiële schade weet ik nog niet, de factuur moet nog komen. Ik begreep wel dat er 70% coulance op de verstuiver zit, maar dat zal wel niet voor de werkuren gelden.

 

Helaas heb ik net wel moeten constateren dat het slepen van de auto wel rondom het sleepoog de nodige schade aan mijn voorbumper heeft opgeleverd.

Hoop dat eventueel nog via de verzekering bijgewerkt kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgelopen week was ik in het buitenland voor mijn werk, maar na 4 dagen bij de garage te hebben gestaan hebben ze mijn Passat afgelopen dinsdag weer netjes thuisgebracht. De kabelboom en 1 verstuiver is vervangen en de boel werkt weer!

De financiële schade weet ik nog niet, de factuur moet nog komen. Ik begreep wel dat er 70% coulance op de verstuiver zit, maar dat zal wel niet voor de werkuren gelden.

 

Helaas heb ik net wel moeten constateren dat het slepen van de auto wel rondom het sleepoog de nodige schade aan mijn voorbumper heeft opgeleverd.

Hoop dat eventueel nog via de verzekering bijgewerkt kan worden.

 

Die schade aan de voorbumper moet uiteraard vergoed worden door de "slepende partij". Lijkt me toch heel logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah een gekent geval blijkbaar, mijn passat 2.0 TDI van 2006 met 59.000km heeft deze week het zelfste gekregen. Er zitten metaalspaanders in de olie. De nokkenas zijn er ook krassen op en 1 pompverstuiver is al kapot. Maar de volgende zullen ook rap volgen zoals ik het hier hoor. Hopelijk zal volkswagen dit deels vergoeden :s :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar heb je bijna een nieuw blok voor.

 

Daar heb ik ook aan gedacht maar een ruilblok van VW is kaal dus zonder verstuivers, tandempomp etc. Ik had ook een motor uit een recente schade auto kunnen kopen, die zijn wel compleet, maar dan weet ik weer niet hoe het met de pomp en de verstuivers is. Na veel wikken en wegen heb ik voor de dealer optie gekozen. Ik heb nu gelukkig 2 jaar garantie op de pomp en op alle vier de verstuivers, door de coulance regeling van 70% bleek dit gelukkig de goedkoopste keuze te zijn.

 

De grootste kosten waren,

 

- het onderzoek naar wat er mis was met mijn auto, 8 uur storing zoeken.

- 4 verstuivers van 550 euro per stuk + arbeid om deze te vervangen. (ik heb een 16V kop dus de nokkenas moet eruit.)

- Tandempomp + arbeid

 

 

Die storing zoeken maximaal door berekenen vind ik belachelijk, heb dit ook gehad ik moest 400 euro diagnose kosten betalen ivm storing zoeken. Als ik dit aan mijn klant aanbiedt vragen ze op ik gestoord ben of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die storing zoeken maximaal door berekenen vind ik belachelijk, heb dit ook gehad ik moest 400 euro diagnose kosten betalen ivm storing zoeken. Als ik dit aan mijn klant aanbiedt vragen ze op ik gestoord ben of zo

 

 

Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb er met de garage een flinke discussie over gevoerd maar er was niet veel aan te doen. Daarbij is het lang de vraag geweest of ik überhaupt de coulance regeling toegewezen zou krijgen. Ik heb zeker een dag of tien in de rats gezeten dat ik de rekening helemaal zelf zou moeten betalen. Dat ik alles nu voor 1.600 euro heb af kunnen kopen vind ik eigenlijk wel best. Ik heb nu 2 jaar Europese garantie op de tandempomp en de verstuivers. Dat geeft mij een veilig gevoel want je leest niet anders dan problemen met dit type motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toch zou ik een brief naar PON sturen,haalt niet veel uit ik moest de normale prijs voor pomp en verstuiver betalen maar twijfel om dit gezamenlijk bij bijvoorbeeld tros radar aan te halen.

 

het is toch niet normaal een auto te kopen gebruikt voor +/- 20.000 euro van drie jaar en dan dit soort kostbare reparatie te krijgen.

Ik zie het als niet duigelijk zeker als blijkt dat men nu andere pompen en verstuivers gebruiken bij de nieuwe modellen

 

er bestaat een wet http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... iteit.html maar alleen als er vele tegelijk dit aanhalen geloof ik dat men dit niet kan af wimpelen zoals men dit nu doet bij de garage, Ja dit komt soms voor bij deze km stand

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgelopen week was ik in het buitenland voor mijn werk, maar na 4 dagen bij de garage te hebben gestaan hebben ze mijn Passat afgelopen dinsdag weer netjes thuisgebracht. De kabelboom en 1 verstuiver is vervangen en de boel werkt weer!

De financiële schade weet ik nog niet, de factuur moet nog komen. Ik begreep wel dat er 70% coulance op de verstuiver zit, maar dat zal wel niet voor de werkuren gelden.

 

Helaas heb ik net wel moeten constateren dat het slepen van de auto wel rondom het sleepoog de nodige schade aan mijn voorbumper heeft opgeleverd.

Hoop dat eventueel nog via de verzekering bijgewerkt kan worden.

 

In welk land was je , ik gok frankrijk die sukkels hebben bij mij ook schade gemaakt maar niemand was thuis toen ik navroeg wie gaat dit betalen. Het ging bij mij om een beschadigde velg, de dealer heeft 100 euro korting gegeven op de rekening om maar van mijn "gezeur" af te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kost mij bij al 4000eruo aan onderdelen. Hopelijk zal vw ook een deel van de kosten betalen. Waarom worden niet alle passat van 2005-2006 terug geroepen. blijkbaar ben ik niet de eenigste en gaat het allemaal om hetzelfste probleem.

Gelukkig is de garagist een goede vriend van mij en kan ik nu lekker genieten van een golfje 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Twijfels...

Is een VW Passat een betrouwbare auto..

Eerder heb ik ook al eens gereageerd op dit forum. Dus maar weer eens mijn ervaringen met meijn eerste VW op een rijtje zetten.

Vorig jaar liet de onze Passat 3C 140 pk uit 2005 ons op de autobahn in Duitsland ons met de caravan er achter staan omdat de brandstofpomp in de tank kapot was. Door de mobiliteitsgarantie zijn wij naar de garage gebracht en heeft VW de brandstofpomp kostenloos vervangen. Dit jaar in juni komen wij met de caravan uit Denemarken en laat de auto ons 5 kilometer voordat wij thuis zijn wederom staan. Blijkt dat bij een kilometerstand van rond 122.000 een pompverstuiver van cylinder 2 kapot is. In september zijn wij naar Kroatië geweest en op de terugweg 10 kilometer over de grens Oostenrijk/Duitsland bij Salzburg laat de auto ons weer staan bij een kilometerstand van 128000 km. Wederom een pompverstuiver nu van cylinder 1. Bij de eerste pompverstuiver moesten wij 14 dagen wachten voordat onze auto weer in orde was. Nu hebben we maar 1 nacht hoeven te kamperen op het garageterrein waar de reparatie werd uitgevoerd. Gelukkig waren wij al eerder weg gegaan uit kroatië omdat we zoiets hadden, als er met de auto gebeurd dan is het op een door de weekse dag en kun je nog bij de garage terecht. Wel even vermelden dat beide pompverstuivers met 70% coulance van VW zijn vervangen, dus waren beide rekeningen niet hoger dan rond de 260 euro. Maar waarom de pompverstuivers van cylinder 3 en 4 niet preventief vervangen. Nu heb ik nog geen vertrouwen in de auto dat hij ons op een lange rit veilig thuis brengt. Contact opgenomen met VW Nederland de onze ervaringen bij hun neergelegd en gevraagd wat er aan is te doen, werd door verbonden met de sales-manager van de garage waar onze Passat in onderhoud is. Hij was begripvol en zo er achteraan gaan. Zodra er iets bekend is zal hij ons terugbellen. Nu zijn wij 14 dagen verder maar nog niets vernomen. Maar weer eens bellen.. Dit is onze eerste VW, hiervoor diverse merken auto's gehad waar wel eens wat gerepareerd moest worden maar nooit dat die ons lieten staan. Dus of de volgende auto weer een VW wordt is lang niet zeker. Maar afwachten hoe VW Nederland met onze klacht / verzoek omgaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden