Ga naar inhoud

  • 0

Motorstoring.... met pech langs de weg


Mocca CB

Vraag

Vanmiddag op weg naar huis en al rijdende op de N34 ter hoogte van Zuidlaren, lekker cruisend op de cruisecontrol, kwam er in eens een groot uitroepteken in mijn menu en het was afgelopen met de Passat.... Ik heb hem nog kunnen laten uitrollen tot in de berm, maar helaas.... de motor was dood! :angry::angry:

 

FF geduld en toch maar eens weer proberen te starten.... de startmotor draait keurig rond, maar de motor sloeg niet aan. Weer een groot uitroepteken in beeld en een het lampje van een motorstoring brandde! Shit!!!

 

Na ff staan vloeken en tieren mijn vaste garage maar gebeld (stond op nog geen 10km afstand), en die kwam direct met een autoambulance me van de snelweg plukken.... :shock:

 

Direct bij aankomst in de garage de computer eraan gehangen en die gaf een storing aan in de verstuiver van de 1e cilinder.

Ik heb een 2.0TDi van 2006 (pompverstuiver) en hoorde wel al eens vaker wat kwaaltjes met deze motor.

 

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, verstuiver vervuild, verstopt, kapot?? En wat me allemaal nog te wachten kan staan?

Morgen gaan ze met mijn Passie aan de slag.... zal dus gedurende de dag wel een telefoontje krijgen wat de schade is.... :cry:

 

P.S. Iemand die me gespot heeft langs de N34.... ja ik was het :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb gister net mijn Passat 2.0 terug van de garage, pompverstuiver 2e cylinder defect bij 179.000 km, net als jou vorige langs de snelweg, stopte er helemaal mee en is door berger (ANWB) naar dealer gebracht. Kabelboom verstuivers is vervangen en de software ge-update. loopt weer als een zonnetje maar moest wel bijna 1000 euro afrekenen.

Dit heeft plaatsgevonden nadat ik hiervoor de Tandempomp had laten vervangen doordat er motorolie in het brandstoffilter zat en de auto op terugweg vakantie in begon te houden wanneer de tank 3/4 leeg was. Pompje in de tank kon blijkbaar brandstof niet meer opvoeren door filter. Na voltanken was het over. Dus beide pompen laten vervangen omdat tandempomp oorzaak is van alle ellende, of dit ook die ene pompverstuiver de das om heeft gedaan blijft een vraag. Maar ja 179.000 km dan kan wel eens wat kapot gaan. Maar de tandempomp is bij deze 2.0 serie rond 2006 de oorzaak van een hoop ellende. Op deze site tref je vele (tandempomp) lotgenoten aan. Ellende bij de tandempomp is dat het een sluipende ziekte is want ik heb 4600 km met de caravan er achter gereden met een geweldige trekauto zonder dat er ook maar iets aan het vermogen mankeerde tot dat........

Raad je aan, maar dat zal een goede garage ongetwijfeld controleren, om beide pompen en filter te controleren en bij twijfel te vervangen.

Ik hoop voor je dat de Tandempomp al een keer vervangen is.

Succes!

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.... mijn Passie heeft nog maar net 110.000km gelopen en de tandempomp zal daarom naar mijn idee nog niet vervangen zijn (is sinds 84.000 in mijn bezit).

 

Maareh € 1000 voor een verstuiver + kabelboom? Hmm ik kan mijn borst dus nat maken..... AUW!!!

 

P.S. Zat vanmiddag al te schelden... heb jaren Seat's gereden (bijna alle types) en nog nooit 1 mankement gehad. Nu vorig jaar de grotere broer VW gekocht en sindsdien al diverse probleempjes gehad, onlangs namelijk ook al een aircoklep kapot (ook auw qua kosten!). Zei dus al voor de gein... maar voor een Exeo ST op stap....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een relatief lage km stand voor een diesel van 2006 maar heb je bij aanschaf in het archief van de auto kunnen kijken? Of de tandempomp vervangen is kan een dealer bekijken, mij is de motorcode BKP en was nummer oude Tandempomp nr 03G145 209 er zit nu een nieuw Bosch Tandempomp met hetzelfde nummer op, vraag me alleen af of dit nu een pomp van dezelfde kwaliteit is als de vorige?

 

Wil verder je humeur niet nog meer bederven maar het is nu eenmaal zo dat bij 120.000 km, en dat nadert nu snel, ook de distributieriem met rollers, waterpomp etc moet worden vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is een relatief lage km stand voor een diesel van 2006 maar heb je bij aanschaf in het archief van de auto kunnen kijken? Of de tandempomp vervangen is kan een dealer bekijken, mij is de motorcode BKP en was nummer oude Tandempomp nr 03G145 209 er zit nu een nieuw Bosch Tandempomp met hetzelfde nummer op, vraag me alleen af of dit nu een pomp van dezelfde kwaliteit is als de vorige?

 

Wil verder je humeur niet nog meer bederven maar het is nu eenmaal zo dat bij 120.000 km, en dat nadert nu snel, ook de distributieriem met rollers, waterpomp etc moet worden vervangen.

 

Mijn auto is altijd dealer onderhouden geweest, dus de km-stand klopt. De eerste eigenaar reed bijna 30dkm per jaar en toen ik hem kocht (bijna 3 jaar oud) stond er dus 84dkm op de teller. Ik rijd zelfs maar goed 20dkm per jaar, dus daarom de lage stand. De Tandempomp zal wel niet reeds vervangen zijn, en ik begrijp hieruit dat dit dan een dure grap gaat worden.

 

En als ik dit zo allemaal lees, wordt de zoektocht naar een nieuwe bolide maar alvast ingezet dus.... :wink:

 

(P.S. mij werd verteld dat pas bij iets van 150-160dkm de distributie vervangen dient te worden ????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het was een leasing ( 4 jaar ) en alles is telkens in officiele garage gedaan en kilometerstand is ook overal

de kosten aan 120.000 hebben ze ons inderdaad verteld bij de aanschaf van de wagen.

Was denk ik rond de 500€ of vergis ik me ?

 

weet er iemand of dit ongeveer klopt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vorige maand hetzelfde voor gehad, pompverstuiver op cilinder 1 stuk

gelukkig voor mij liep mijn garantie nog tot einde van vorige maand dus niks betaald zal idd 900€zijn

ik heb rond de 91000km en eveneens een 2.0tdi uit 03/06

de mechanieker zij dat ik geen geluk heb gehad en dat het gewoon stuk is gegaan, niet onmiddelijk iets gehoord ivm tandem pomp

(was bij een dealer en kleine garage vader/zoon familiale sfeer) en die zei echt dat ik pech had, geloof ze op zich wel

maar gezien ik volgend jaar toch distributie riem moet vervangen denk ik eventueel direct de tandempomp ook maar laten doen.

eerst even checken bij dealer of deze al vervangen geweest is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net met Pouw gebeld waar ik de Passat gekocht heb en tot die tijd altijd in onderhoud was. Blijkt dat de Tandempomp bij mij reeds vervangen is bij 84dkm. Dus dat scheelt weer! Het probleem wat er nu speelt is waarschijnlijk een electronische aansturing van een verstuiver. Dit kan de kabelboom zijn, de verstuiver zelf of een kombi van beide. Mijn garage is aan het zoeken, maar de Passie moet nog wel een nachtje overnachten....

Blijkt wel dat VW het probleem erkent en bij een kapotte verstuiver een soort van coulance regeling heeft. Kan dan dus weer een paar Euri's schelen..... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden