Ga naar inhoud
  • 0

Hoe erg mag een diesel walmen?


BUG322

Vraag

Ik heb de hele week rustig gereden en vananvond op de terug weg ff volgas toch wel ff schrikken bij 180 km/h zie ik toch een aardig rook gordijntje. Het is wel donker dus echt goed kon ik het niet zien.

Is dat normaal als je juist een hele tijd rustig hebt gereden.

Verder niets aan de hand soepele motor walmt verder niet.

 

boven de 180 merk ik wel wat onbalans maar dat kan komen van de wielen die bij die snelheid waarschijnlijk niet meer goed gebalanceerd zijn onder die om en nabij 180 is er ook niks aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je geen roetfilter hebt is het walmen normaal. Zeker als je eerst rustig hebt gereden en de roetdeeltjes zich langs het gehele uitlaatttraject aan de wand hechten komen ze los bij volgas.

 

Als het echt heel veel roet is moet je onderzoeken of het komt van olie (dan gebruikt is dus olie) of van onvolledige brandstof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jazeker !!

Gewoon te perfect om waar te zijn alleen mijn lende steun verstelling begaf het van de week.

Ik heb er nog niks aan veranderd en de standaard velgen hebben wel wat ik vind de verlaging ook erg mooi en zou niet anders willen.

Hij is niet overdreven gewoon perfect zo.

Ik rijd er dagelijks mee naar mijn werk en dat doet hij elke dag perfect en goedkoop in verbruik.

Die voorspoiler ga ik nog vervangen door een nieuwe en misschien wat interieur zoals de stoelen en details als de versnellingspook hoes vernieuwen deze is nogal versleten.

 

Ik ben verliefd op deze auto :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi man......das fijn om te horen!!!.......

Pookhoes is idd slecht ja.....

Misschien wel een keer leuk om een mini meet te houden met pics.....Tis nu nog mooi weer

Ik mis mijn oude trouwe machine wel eens..oude liefde roest niet.......Vooral als moet tanken en met de wegligging

 

spreek je

 

gr marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het een goed idee :)

ff kijken hoe het de komende weken uit komt begin morgen weer met ochtend dienst en het weer is dan ook weer bagger.

De wegligging is idd prima en hij helt niks als je met >80 km/h door afrit snelweg gaat.

Ook het sturen gaat best direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha ik heb eens goed gelachen nadat net de roetkatalysator vervangen was door een 'katvervanger'. Was net gemonteerd, ik was op weg naar huis en er reed iemand achter me toen die behoorlijk kort op me zat. Ik gaf toen even flink gas, en al het opgehoopte roet werd toen naar buiten geblazen, nu het een vrije doorgang had. Die gast heeft daarna gegarandeerd z'n auto moeten wassen, wat een wolk kwam daar uit!!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gistermiddag reed ik na een half uur file gereden te hebben rondom Arnhem op mn dooie gemakkie over het Velperbroekcircuit en bij elk verkeerslicht wachten omdat het rood was kon ik eindelijk de afslag richting Dieren nemen..(op de linkerbaan) komt er met een vreselijke noodgang, vermoedelijk had ie heel donker-geel/oranje, een Honda Civic Hybrid achteroprijden en moest heel hard remmen om mij niet achterop te rijden..

 

Ik ga rustig naar rechts en hij schiet ervandoor.. ik ff erachteraan en rijden en met dik 180kmh daar richting Dieren.. ik kan me niet voorstellen dat zo'n Hybrid daarvoor bedoeld was/is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een bekende van me is 3 jaar terug doodgereden omdat hij (met voorrang) de weg op reed.

 

De bestuurder die hem doodreed reed na onderzoek door politie in ieder geval 175 km maar waarschijnlijk sneller.

 

De bekende heeft de snelheid dus totaal niet kunnen inschatten , er was daar een snelheid van 80 ingesteld.

 

Beide waren op slag dood.

 

In augustus van dit jaar werd ik op een avond tijdens het naar rechts gaan (4 baans) op de weg naar Amsterdam opeens van rechts ingehaald door een volslagen idioot in een Opel die ruim 160 moet hebben gereden. Niks zien aankomen in mijn spiegel en al natuurlijk helemaal niet gerekend dat er iemand rechts me ging inhalen. Het scheelde niet veel of hij was zo dwars door de wagen voor me gereden. Door een wonder en op de remmen staan van mij en de andere bestuurder voor me ging het nog net (echt NET!!) goed. Anders waren er op z'n minst 3 wagens (inclusief de mijne) total loss. Maar waarschijnlijker was bij een aanrijding het zo geweest dat ik dit niet eens had kunnen navertellen.

 

De Opel idioot trok daarna lekker door en verdween met zelfde snelheid uit het zicht.

 

Ik heb eerlijk gezegd grote moeite met mensen die pochen met zulke snelheden te rijden op de openbare weg. Ook al is het even lekker doortrekken

 

Dit is geheel mijn persoonlijke mening natuurlijk en wellicht denk ik er al s enigste hier zo over maar ik wilde het even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden