Ga naar inhoud

  • 0

Xenon aftermarket knippert...


Brambo

Vraag

1e post voor mij, ik lees al een tijdje mee en was hier enthousiast geworden over Xenon. Ben dat nog steeds trouwens :)

 

Dus een setje gekocht voor de Passat Variant (modeljaar 2006, 115 pk FSI).

Ingebouwd, lichtschakelaar aan en... Perfect!!!

 

Toen de motor gestart om eens lekker te testen, gaan de beide Xenons waanzinnig knipperen :shock:

Misschien komt iemand dit bekend voor?

 

Dit heb ik getest:

- motor uit -> branden netjes

- motor aan -> stroboscoop effect

- motor aan -> direct aangesloten op accu -> branden netjes

 

Het is dus een setje dat direct na de H7 stekker gemonteerd wordt, dus zonder aparte voedingsdraad naar de accu. Het lijkt erop dat de H7's gepulseerd gevoed worden, misschien voor 'defecte lamp' meting??

 

Oplossing lijkt me een relais + aparte voeding vanaf de accu, maar dat geeft mogelijk weer problemen met de 'defecte lamp' indicator...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik het goed begrijp zorgt die instelling in vagcom dus dat je dynamo meer stroom aan je accu geeft ? ....

 

Dus als je een zware geluidsinstallatie hebt is het misschien ook wel raadzaam om dat aan te zetten lijkt me dan ? :)

 

Of geeft hij alleen stroom aan de Xenon ?

 

Nu ik er trouwens over nadenk .... Waarom moet je dynamo meer stroom geven ? Xenon verbruikt juist minder ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik het goed begrijp zorgt die instelling in vagcom dus dat je dynamo meer stroom aan je accu geeft ? ....

 

Dus als je een zware geluidsinstallatie hebt is het misschien ook wel raadzaam om dat aan te zetten lijkt me dan ? :)

 

Of geeft hij alleen stroom aan de Xenon ?

 

Nu ik er trouwens over nadenk .... Waarom moet je dynamo meer stroom geven ? Xenon verbruikt juist minder ...

 

 

Nee er staat dat door deze instelling de xenon (voormalig halogeen) de juiste spanning krijgt.

Als je de instelling op halogeen houd dan wordt je xenon een stroboscoop die na 5 seconden door de ballasten automatisch wordt uitgeschakeld.

 

De computer van de auto ''ziet'' door deze wijziging dat het geen halogeen meer is maar xenon en stuurt een veel stabieler signaal naar de ballasten die hier dan dus wel wat mee kunnen.

De spanning waar de lampen op draaien tijdens je rit komt niet van je accu maar rechtsreeks vanaf je systeem (je dynamo dus).

 

Dus kort gezegd de spanning is gelijk alleen veel stabieler..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ik het goed begrijp zorgt die instelling in vagcom dus dat je dynamo meer stroom aan je accu geeft ? ....

 

Dus als je een zware geluidsinstallatie hebt is het misschien ook wel raadzaam om dat aan te zetten lijkt me dan ? :)

 

Of geeft hij alleen stroom aan de Xenon ?

 

Nu ik er trouwens over nadenk .... Waarom moet je dynamo meer stroom geven ? Xenon verbruikt juist minder ...

 

 

Nee er staat dat door deze instelling de xenon (voormalig halogeen) de juiste spanning krijgt.

Als je de instelling op halogeen houd dan wordt je xenon een stroboscoop die na 5 seconden door de ballasten automatisch wordt uitgeschakeld.

 

De computer van de auto ''ziet'' door deze wijziging dat het geen halogeen meer is maar xenon en stuurt een veel stabieler signaal naar de ballasten die hier dan dus wel wat mee kunnen.

De spanning waar de lampen op draaien tijdens je rit komt niet van je accu maar rechtsreeks vanaf je systeem (je dynamo dus).

 

Dus kort gezegd de spanning is gelijk alleen veel stabieler..

 

De spaning komt tijdens het rijden NOOIT van de accu, maar altijd van de dynamo. De overige stroom gaat naar de accu om bij te laden.

 

Normaalgesproken trek je niet meer stroom dan de dynamo bij laad, en dus werkt alles op je dynamo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Probleem opgelost!!!!!

 

Je gelooft het of niet, maar ik ben vanmiddag bij mn dealer geweest die heeft m geplugd op de vagcom en op mijn verzoek het volgende gedaan:

 

select 09 (central electronics)

Long coding-> function 07

 

 

daarna Byte 00 Bit 1 (xenon headligts installed)

Mooooooooi! Bedankt voor het uitzoeken + melden hier.

 

Ben benieuwd of de dealer hier ook zo wil meewerken.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik was deze ochtend bij een dealer in de buurt van Hoorn en we hebben samen gekeken hoe de beschrijving was. Maar nu blijkt dat waneer we Function 7 kiezen, er een hele lijst is met allerhande bits en bytes, en ook met cijfer in HEX waarde. Weet iemand hoe het precies moet gebeuren, want de dealer wou geen risico nemen en heeft me zo laten vertrekken, met nog steeds knipperende lichten. Heel lastig aangezien, zelfs nu ik veel in het donker op de weg te vinden ben.

 

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Ries,

 

Ook ik heb hetzelfde probleem met m'n B6 en de HID Xenon.

Zou je precies willen omschrijven wat de dealer heeft gedaan bij jou auto (voor zover je je dat nog kan herinneren :-) )

Het probleem doet zich bij mij trouwens alleen voor als ik grootlicht aan doen. Heeft waarschijnlijk tocht iets met te weinig spanning te maken....

 

Alvast bedankt.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Ik was deze ochtend bij een dealer in de buurt van Hoorn en we hebben samen gekeken hoe de beschrijving was. Maar nu blijkt dat waneer we Function 7 kiezen, er een hele lijst is met allerhande bits en bytes, en ook met cijfer in HEX waarde. Weet iemand hoe het precies moet gebeuren, want de dealer wou geen risico nemen en heeft me zo laten vertrekken, met nog steeds knipperende lichten. Heel lastig aangezien, zelfs nu ik veel in het donker op de weg te vinden ben.

 

Ciao

 

Bij de 3C krijg je bij 07(Recode) de long coding. Iemand met een Vagcom licentie(zoals ik) ziet een hoop keuzevakjes per bit/bytes, deze zijn aan/uit te vinken en daardoor veranderen er in de long coding diverse waarden bijv van 00 naar 0B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook bij mijn Passat B6 is het (Xenon) probleem opgelost.

Niet d.m.v. een wijziging van de systeeminstelling, maar heb een andere set H.I.D. ontvangen.

Deze set zou speciaal voor Canbus auto's zijn. En inderdaad aansluiten en werken! :D

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb me nog eens wat meer verdiept in de z.g. Long Coding. Dus als ik het goed begrijp moet bij Byte 00 Bit 1 op 1 gezet worden zodat de Hex waarde voor Byte 00 dus 02 wordt.

Kunnen jullie je hier ook in vinden?

 

Ondanks een ander Xenon setje heb ik heel soms toch nog last van een iets knipperende lamp.

Is er iemand in de buurt van Doetinchem die dit aan "durft" te passen? De "elcetronica monteur" bij de Dago is op vakantie (mazzelaar).

 

Gr.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lingbrandt,

 

N.a.v. jou oplossing om in de long coding een setting aan te passen hebben we (Matthijs en ik) dat ook eens geprobeerd.

Helaas is het niet gelukt. We konden die instelling wel wijzigen en daarna wegschrijven, maar na controle stond de desbetrefende bit gewoon weer op de oude waarde, 0 dus.... :angry:

Hebben nu de volgende oplossing toegepast: speciale kabel verwijderd die ervoor zorgt dat je geen melding van een defecte lamp krijgt. Vervolgens d.m.v. VAGCOM de "koude controle" van de koplampen uitgezet.

Resultaat: geen knipperende Xenon en geen melding op dashboard! :D

 

Matthijs,

Die zwakke verlichting in de knipperlichten staan gaaf! :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lingbrandt,

 

N.a.v. jou oplossing om in de long coding een setting aan te passen hebben we (Matthijs en ik) dat ook eens geprobeerd.

Helaas is het niet gelukt. We konden die instelling wel wijzigen en daarna wegschrijven, maar na controle stond de desbetrefende bit gewoon weer op de oude waarde, 0 dus.... :angry:

Hebben nu de volgende oplossing toegepast: speciale kabel verwijderd die ervoor zorgt dat je geen melding van een defecte lamp krijgt. Vervolgens d.m.v. VAGCOM de "koude controle" van de koplampen uitgezet.

Resultaat: geen knipperende Xenon en geen melding op dashboard! :D

 

Matthijs,

Die zwakke verlichting in de knipperlichten staan gaaf! :thanks:

 

Ja die USA stand is goed he? Heb ik ook dankzij Matthijs! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lingbrandt,

 

N.a.v. jou oplossing om in de long coding een setting aan te passen hebben we (Matthijs en ik) dat ook eens geprobeerd.

Helaas is het niet gelukt. We konden die instelling wel wijzigen en daarna wegschrijven, maar na controle stond de desbetrefende bit gewoon weer op de oude waarde, 0 dus.... :angry:

Hebben nu de volgende oplossing toegepast: speciale kabel verwijderd die ervoor zorgt dat je geen melding van een defecte lamp krijgt. Vervolgens d.m.v. VAGCOM de "koude controle" van de koplampen uitgezet.

Resultaat: geen knipperende Xenon en geen melding op dashboard! :D

 

Matthijs,

Die zwakke verlichting in de knipperlichten staan gaaf! :thanks:

 

Hallo mensen!

 

Ik heb een probleem, mijn rechter koplamp begint na ongeveer 15 seconden te knipperen en springt vervolgens uit?

 

Het heeft 5 maanden gewerkt maar nu krijg ik ineens deze vage klacht?

 

Het ligt niet aan de xenon set want een nieuwe set doet precies hetzelfde, vreemd is wel dat alleen rechts dit doet, links werkt prima.

 

En ik heb permanent het lampcontrole lampje op mn dash branden.

Mijn vraag is dan ook of jullie mij nu kunnen helpen?

 

Groeten Richard (kingbrandt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik kan je wel helpen, ik kan dat lampje wel uitschakelen, heb je die "can-bus" kabel er al eens tussen weggehaald?

 

Als je kan helpen graag!

 

Ik woon in Apeldoorn en kan eventueel wel langs komen als dat niet teveel moeite is.

 

Het gaat wel om een 2.0tdi dsg dpf

Maar de canbus is gelijk aan passat net als het vagcom verhaal..

 

 

Bedankt alvst en graag een reactie!

 

ik stuur wel ff een pm met mijn nummer misschien kan jij hetzelfde doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De oplossing van alle problemen is:

 

Links en rechts een balast weerstand monteren.Deze zijn te koop bij Target automotive in Soest.

Deze parallel (tussen + en -) monteren.

 

nu komt de truc,naar de dealer gaan gaan je ecu laten programeren op xenon voor scandinavie, je weet wel, Zweden,Noorwegen enz.

 

Na lang zoeken ben ik er zo uit gekomen.

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De oplossing van alle problemen is:

 

Links en rechts een balast weerstand monteren.Deze zijn te koop bij Target automotive in Soest.

Deze parallel (tussen + en -) monteren.

 

nu komt de truc,naar de dealer gaan gaan je ecu laten programeren op xenon voor scandinavie, je weet wel, Zweden,Noorwegen enz.

 

Na lang zoeken ben ik er zo uit gekomen.

 

suc6

 

Hallo inkybleu,


  • - Over welke type weerstand heb je het over?
    - En wat is het verschil met midden europees en Scandinavisch xenon?

Kijk we zijn gek op foto's en tips en trucs, maar hints, of cryptische omschrijvingen hebben we niets aan.

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden