Ga naar inhoud

Krasverwijderset vanaf 4 sept bij Aldi, iemand Ervaring?


oholtman

Aanbevolen berichten

In het krantje van de Aldi staat voor 6.99 euro een setje "kras-weg" te koop vanaf 4 september.

Ik heb een paar niet al te opvallende krassen op mn auto en dacht dat het voor 6.99 euro wel leuk was om ze weg te krijgen.

Heeft er iemand ervaring met deze set of iets vergelijkbaars :?:

 

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_35/OFF16.SHTML hier staat een afbeelding van de set

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens zon setje gekocht, het zijn wat stukjes waterproof schuurpapier, en tube polijst middel en wat doekjes.

 

werkt dus gewoon voor hele lichte krasjes, maar voor diepe niet.

Kijk dat is een antwoord waar ik wel wat aan heb :thx:

 

Daar heb je denk ik helemaal niets aan, zo een set met schuurpapier en een doekje en een polijstprutje, zul je waarschijnlijk meer krassen maken dan dat je weghaald.

Als ik een stukje wetsand, heb ik al een dap of/en een rotary nodig om dat weg te krijgen.

Ik zie je al harken met dat stuk poetskatoen........... :mrgreen: sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens zon setje gekocht, het zijn wat stukjes waterproof schuurpapier, en tube polijst middel en wat doekjes.

 

werkt dus gewoon voor hele lichte krasjes, maar voor diepe niet.

Kijk dat is een antwoord waar ik wel wat aan heb :thx:

 

Aan het antwoord heb ik wel wat (en zeker tegenover de domme opmerking van Nard :mrgreen: )

Ik zeg niet dat ik aan het spul zelf wat heb.

Maar ik waardeer jullie reacties :thumb: die dus aangeven dat je het beter gewoon bij de aldi kan laten liggen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin dat je dan een dap/rotary moet hebben om het weer weg te krijgen.

ik doe wel vaker wetsanden en met de hand polijsten en gaat altijd perfect, weet niet hoe grof papier je gebruikt maar ik heb nooit ergens last van.

 

Ik zal ook zeggen haal een paar flessen polijstmiddel en wat vellen in diverse grofte dan zon setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin dat je dan een dap/rotary moet hebben om het weer weg te krijgen.

ik doe wel vaker wetsanden en met de hand polijsten en gaat altijd perfect, weet niet hoe grof papier je gebruikt maar ik heb nooit ergens last van.

 

Ik zal ook zeggen haal een paar flessen polijstmiddel en wat vellen in diverse grofte dan zon setje.

 

Dat is maar hoe kritisch je bent............. :wink:

Als het al moeilijk is om met de hand swirls uit VAG lakken te krijgen, laat staan wetsand krassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik meestal gewoon commandant 4.. Werkt hartstikke goed!

Oei oei pas daarme op. De schuurmiddelen in Commandant breken NIET af en je kunt daar dus tot in de eeuwigheid mee doorpolijsten. Er komt een moment dat je door de lak zit met Commandant.

Even ter aanvulling op "wat denk je zelf" (formulering is misschien niet zo handig maar he was -eerlijk gezegd- ook mijn reactie)

Een setje van een paar euro met daarin wetsand paper en polijstmiddel? Om fatsoenlijk te kunnen wetsanden gebruik ik papier 1500, 2000, 2500, 3000 Een velletje is hiervan al bijna net zo duur als het hele Aldisetje. Let op: hiermee wil ik niet zeggen dat duurder altijd beter is.

Vervolgens afbouwen met aflopende groftes polijstmiddelen icm verschillende pads op DAP of rotary. Inderdaad machinaal omdat dit veel gelijkmatiger werkt dan handmatig en de hardheid van VAG lak handmatig polijsten tot een eindeloos karwei maakt.

Ieder is vrij om te experimenteren, de resultaten te evalueren en het beste te behouden.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om het lekker bij de aldi te laten liggen.

Ik ben een leek op het gebied van poetsen en krassen verwijderen, laat staan wetsanden en weet ik wat nog meer.(vind het wel interessant) Mijn topic was dus serieus bedoeld en daarom was ik niet erg gecharmeerd van het antwoord dat ik als eerste kreeg :angry: .Als ik even door de topics van de betreffende persoon heen blader,dan staan er daar ook een aantal bij waarbij ik dezelfde opmerking had kunnen plaatsen omdat ik er toevallig meer van weet. Als ik het goed heb zijn we hier om onderandere van elkaar te leren dus hou ik de eer graag aan mezelf en ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.

 

Bedankt voor de reacties. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik meestal gewoon commandant 4.. Werkt hartstikke goed!

 

commandant 4 op metallic lak??? zou er gelijk mee stoppen als je het op metallic lak gebruikt ik geloof dat die roze/paarse voor metallic lakken is.

 

commandant 4 geeft hele lelijke doffe uitslag op je metallic lak, zie je niet als hij goed in de was staat maar zo gauw de was er af gaat slaat hij dof uit.

 

Tenminste dat is bij mij gebeurd na gebruik, en werd mij vertelt dat het de verkeerde was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om het lekker bij de aldi te laten liggen.

Ik ben een leek op het gebied van poetsen en krassen verwijderen, laat staan wetsanden en weet ik wat nog meer.(vind het wel interessant) Mijn topic was dus serieus bedoeld en daarom was ik niet erg gecharmeerd van het antwoord dat ik als eerste kreeg :angry: .Als ik even door de topics van de betreffende persoon heen blader,dan staan er daar ook een aantal bij waarbij ik dezelfde opmerking had kunnen plaatsen omdat ik er toevallig meer van weet. Als ik het goed heb zijn we hier om onderandere van elkaar te leren dus hou ik de eer graag aan mezelf en ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.

 

Bedankt voor de reacties. :thumb:

 

Hoho, niet gelijk over de zeik gaan..........wees maar blij dat er kritisch op dit product gereageerd wordt, al is het maar om te voorkomen dat je straks naar de spuitert moet of met pre-historische middelen op je lak gaat lopen raggen.

Plaats eens wat foto's van je krassen, kunnen we eens kijken hoe erg het is.

Er lopen er hier genoeg op het forum die best even de rotary over die kras willen halen als dat mogelijk is. :wink: of een kleine wetsand behandeling en dan de rotary erover.

Gewoon een kwestie van even een nieuw topic openen in de show and shine afdeling en daar je probleem even in woord en beeld voorleggen. :)

 

Als je het interesant vindt dat detailen, meld je dan aan op het Carclean forum, kun je je een beetje inlezen op poetsgebied. http://www.forum.carclean.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om het lekker bij de aldi te laten liggen.

Ik ben een leek op het gebied van poetsen en krassen verwijderen, laat staan wetsanden en weet ik wat nog meer.(vind het wel interessant) Mijn topic was dus serieus bedoeld en daarom was ik niet erg gecharmeerd van het antwoord dat ik als eerste kreeg :angry: .Als ik even door de topics van de betreffende persoon heen blader,dan staan er daar ook een aantal bij waarbij ik dezelfde opmerking had kunnen plaatsen omdat ik er toevallig meer van weet. Als ik het goed heb zijn we hier om onderandere van elkaar te leren dus hou ik de eer graag aan mezelf en ga ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.

 

Bedankt voor de reacties. :thumb:

 

Hoho, niet gelijk over de zeik gaan..........wees maar blij dat er kritisch op dit product gereageerd wordt, al is het maar om te voorkomen dat je straks naar de spuitert moet of met pre-historische middelen op je lak gaat lopen raggen.

Plaats eens wat foto's van je krassen, kunnen we eens kijken hoe erg het is.

Er lopen er hier genoeg op het forum die best even de rotary over die kras willen halen als dat mogelijk is. :wink: of een kleine wetsand behandeling en dan de rotary erover.

Gewoon een kwestie van even een nieuw topic openen in de show and shine afdeling en daar je probleem even in woord en beeld voorleggen. :)

 

Als je het interesant vindt dat detailen, meld je dan aan op het Carclean forum, kun je je een beetje inlezen op poetsgebied. http://www.forum.carclean.nl

 

Als je dit al over de zeik gaan vind............ :mrgreen:

Maar ik ben blij met de verdere reacties hoor. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Oetse, als je wilt kan ik je wel een keertje in de praktijk bijkletsen over poetsen en polijsten, voor je het weet heb je een glimworm op de oprit staan. we wonen een km of 15 van elkaar af, dus da's zo geregeld...

Als je wel komt zie ik je 19 september bij de praxis :mrgreen:

en heb em al aardig aant glimmen...........viewtopic.php?f=103&t=36270 :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden