Ga naar inhoud

• 0

3.2FSi V6 DSG tunen of toch maar niet?

Vraag

Geplaatst

Beste Allemaal,

Wellicht kunnen de experts hun mening - liever ervaring - delen of het zinvol is om een dergelijke motor te chiptunen. Ik snap dat ik geen bizarre winsten zal boeken, maar ik zit meer in over de combi DSG en tunen. Er komen steevast een aantal partijen bovendrijven waar men hier goede ervaringen mee heeft.

Kortom: is het aan of af te raden op een dergelijke aandrijflijn?

Alvast bedankt!

• Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

ik zal eerlijk zijn, technisch heb ik er geen verstand van, maar ik denk dat het er aan ligt wat je wil tunen.

Die van mij is nu ook getuned... nee niet voor meer pk's maar wel voor meer rijplezier. De power komt nu later op, niet direkt na het overschakelen, maar iets later. Rijd heerlijk kan ik zeggen.

Ik denk dat jij het voor de pk's ook niet hoeft te doen met zo een motor, maar een goede tuner kan wel veel aanpassen naar jou rijstijl.

vwb. de aandrijflijn, neem ik aan dat een goede tuner je daarin precies informeerd wat wel en wat niet kan.

maar... de auto nog niet binnen en dan al willen tunen? ben je bang dat hij niet vooruit komt? :mrgreen:

• 0
Geplaatst

Het gaat ook niet zo zeer om de 'vermogenswinst', maar eerder om het motorgedrag. De A4 2.5TDi V6 was geen kandidaat voor het tunen, er zou simpelweg te veel koppel komen op de aandrijflijn van de MT. Vandaar eerst maar even vragen...

Ik ga gewoon 'ns wat belletjes doen naar de bekende adressen...

• 0
Geplaatst

JD & Hartog Tuning zijn voor mij de meest voor de hand liggende opties. Heb Pedro Hartog vanavond een mail gestuurd, zal van de wwek 'ns contact opnemen met JD. Als er wat 'spannends' te melden valt, kom ik er op terug!

• 0
Geplaatst

'Spannend' zal het niet worden bij een 3.2V6. Het gaat meer om een stukje optimalisatie, c.q. aanpassen aan wensen (Hoe wil je dat het koppel opkomt, bijv.) In mijn optiek is je auto (motor eigenlijk) dan helemaal af.

Als je naar JD gaat, zorg dan wel dat je tank vol zit met alleen maar BP-Ultimate. Dan heb je het meeste vermogen. Andere brandstof levert een minder resultaat, ook Shell V-Power.

Bij de laatste meet bij JD was er een Golf IV R32 (ok, iets andere motor) waar de motor werd 'teruggeregeld' omdat er geen goede brandstog (lees: BP-Ultimate) in zat, toch jammer als je net dan je vermogensuitdraai aan het maken bent.

• 0
Geplaatst

het gekke is idd altijd dat mensen graag meer vermogen willen, maar als je dan zegt dat ze 98 moeten tanken worden ze gauw stil..

• 0
Geplaatst

Op brandstof bespaar ik niet: ik tank voor de motor en de auto of V-Power of Ultimate, hangt er een beetje vanaf waar ik op dat moment zit.

Van JD heb ik antwoord gehad: heeft geen toegevoegde waarde om deze motor te tunen...Ik had duidelijk aangegeven dat ik begrijp dat ik geen grote vooruitgang zal boeken in PK/NM, maar meer voor optimalisatie wil gaan. Anders bel ik nog wel even. Ik heb wel keurig een uitdraai gekregen van een dergelijke motorisering op de rollenbank van JD.

Van Hartog nog niets gehoord...

• 0
Geplaatst
Van JD heb ik antwoord gehad: heeft geen toegevoegde waarde om deze motor te tunen...Ik had duidelijk aangegeven dat ik begrijp dat ik geen grote vooruitgang zal boeken in PK/NM, maar meer voor optimalisatie wil gaan. Anders bel ik nog wel even. Ik heb wel keurig een uitdraai gekregen van een dergelijke motorisering op de rollenbank van JD.

Da's wel een heel eerlijk antwoord. Anders ga je alleen langs voor de rollenbank uitdraai, dat is ook leuk :mrgreen:

• 0
Geplaatst

Dat gaat me net even te ver, de 3.2 heeft genoeg kracht, zou mij meer gaan om een soepelere vermogensafgifte (en iedere merkbare winst is natuurlijk welkom). Daarnaast heb ik er echt geen duizenden Euries voor over.

Dit is dan wel weer grappig:

http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Volk ... tml#header

Oftewel +29KW, terwijl alle 'toptuners' in het land het er over eens zijn dat de toename in KW's minimaal is. Het Audi blok haalt bij Zip dit vermogen bij lange na niet. Ra, ra politiepet...8-). Ben wel benieuwd of ze openstaan voor een meting voor & na het tunen...

• 0
Geplaatst
Ben wel benieuwd of ze openstaan voor een meting voor & na het tunen...

Staat erbij:

ZIPTUNING Meer vermogen + brandstofbesparing Prijs incl. BTW € 499.00

Vermogenmeting (optioneel) Prijs incl. BTW € 125.00

• 0
Geplaatst

Mijn V6 leverde bij JD op de rollenbank ook 20 pk meer dan volgens de specificaties zou moeten. Het zou dus kunnen zijn dat de vorige eigenaar de auto heeft laten tunen, het kan ook zijn dat ik gewoon een snelle originele motor heb. maar daarover is mij niets bekend. Ook vanaf de rollenbankuitdraai was daarover geen duidelijkheid over mijn auto te krijgen. Dat geeft al aan hoe klein die marges zijn, bij een turbomotor zul je dit soort onduidelijkheid niet krijgen :P

Als hij al gechipt is ga ik er vanuit dat het rijgedrag van de auto er nauwelijks door veranderd zal zijn. Ook het koppel- en vermogensverloop zal nauwelijks veranderen. Dus een hoop geld, voor een relatief onmerkbaar verschil. It's up to you, maar wat mij betreft echt zonde van je geld.

• 0
Geplaatst

Ik ben niet te beroerd om te betalen voor een vermogenswinst van 29KW (wat in de praktijk niet haalbaar zal zijn). Moet wel even aangetoond worden. Kan dus alleen als je meet...Ook daar wil ik best voor betalen, maar niet dubbel...8-).

• 0
Geplaatst

Op zich is het wel gek, nmw is het een R32 motor en doet JD daar wel wat mee.. ik zal het Jeroen eens vragen als ik hem van de week spreek

• 0
Geplaatst

@Matthijs: GRAAG!!! En alvast bedankt...8-)

Ik breng m'n auto liever naar JD dan naar Zipp. Ik heb zo maar het gevoel dat deze jongens het marketingtechnisch allemaal goed voor elkaar hebben, maar dat de realiteit net iets anders ligt...

• 0
Geplaatst

Kan ik je niet vertellen uit ervaring. Het gros van de getunede auto's (ook de atmosferische) rijdt natuurlijk een stuk beter na iedere tuning! Maar niet heus...Het gros van de rijders heeft er geen extra geld voor over om daadwerkelijk te meten. Persoonlijk denk ik dat de besproken firma meer roept dan feitelijk waarmaakt. Dit zal natuurlijk meer van toepassing zijn op de 'lastig' te tunen motoren.

Ik wacht gewoon het advies van JD af, in mijn optiek is dat toch wel een autoriteit die echt weet wat 'ie doet!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden