Ga naar inhoud
  • 0

Automatische garage poort


unknown32

Vraag

Thuis heb ik zo'n typische automatische garage met een afstandsbediening.

Nu zou ik dat graag eens willen integreren in mijn interieur.

 

Ik had het volgende idee: FUNK knop aanschaffen en daar de afstandsbediening op aansluiten (die is 12V).

De afstandsbediening heeft maar 1 knop (garage open, die sluit automatisch).

Is dit mogelijk denken jullie?

Hoe moet dit aangesloten worden (dacht dat er 4 pinnen op zaten op zo'n knop...)?

 

Of hebben jullie een ander voorstel?

 

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Moet je hem even openmaken.

Het lijkt mij dat een knop twee contacten heeft die je dan op je schakelaar kunt aansluiten.

Ik neem aan dat je via de garage in je huis kunt komen of dat je een tweede exemplaar hebt anders heb je de volgende morgen een probleem om de garage in te komen.

 

Als je het luxe wilt maken kun je bij de betere electronicazaken een chip halen die je in je voorbumper kan monteren. Onder de straattegels kun je dan een lus leggen die de deur activeert. Als je komt aanrijden en je rijdt over de lus gaat de deur automatisch open is ook leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan idd voor de Target Lasertrack400 gaan, bijkomend voordeel is dat ie de Lasergun van de Politie ook detecteerd(en zichzelf dan uitschakeld ivm onbekend signaal), Lasergun kan dan voor 7 sec niet meten en heb jij tijd af te remmen als je te hard rijdt.

 

Je kan ook voor de zonneklep gaan met knopjes erin maar is betrekkelijk duur.. op ebay staan USA versies die NIET compatible zijn met EU deuren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan hier een zogenaamde "Home link" voor kopen. Bij de passat is dit bedieningsdeel geïntegreerd in de zonneklep van de bestuurder. Via e-bay zijn ze verkrijgbaar. Wel opletten dat je een eu versie koopt, want de USA versies blijken niet goed te werken/moeilijk in te leren. De module leert/leest vanzelf jouw signaal van je nu aanwezige afstandbediening voor de deur in. Kijk even op deze link: http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=homelin ... m270.l1313

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb maar 1 afstandsbediening (appartementsblok). Maar er hangt ook een klavier naast moest ik het echt verwoest hebben :P

Ik ga voor optie 1 gaan van Martijn... In een gedeelde garage ga ik geen tegels liggen open smijten etc hehe...

 

Hoeveel pinnen heeft zo'n FUNK knop? Wat is + en - en massa?

Ik heb geen meet apparatuur, ook al had ik het, zou ik niet weten hoe je dat meet...

 

MOET de massa aangesloten zijn? Aangezien er enkel stroom door het batterijtje word opgewekt en er eigenlijk niets aan de auto word "gevraagd"?

De FUNK knop is eigenlijk een vervanging voor de andere knop... Ik kan die afstandsbediening achter de funk knop plaatsen (is bijna even groot als de passat sleutel).

 

De zonnekleppen (150eur) vind ik aan de dure kant voor zo'n luxe dingetje :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb homelink geplaatst... is mooi en werkt goed.

 

Wat ik ook al ergens op een forum gezien heb is dat iemand zij AB weggestopt heeft, de schakelaar met twee draadjes verlengt naar de schakelaar voor zonnerollo (lijkt op een garagepoort)... 2én druk op de knop voor zonnerollo : poort open!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb homelink geplaatst... is mooi en werkt goed.

 

Wat ik ook al ergens op een forum gezien heb is dat iemand zij AB weggestopt heeft, de schakelaar met twee draadjes verlengt naar de schakelaar voor zonnerollo (lijkt op een garagepoort)... 2én druk op de knop voor zonnerollo : poort open!

 

Ik wou optie 2 eigenlijk doen maar dan met de FUNK knop of iets dergerlijks...

Waar staat de zonnerollo knop dan in een 3BG normaal?

 

Ik heb een 3BG Base, dus veel knopjes heb ik niet... Er is dus nog wel plaats (geen zetelverwarming en geen taxi knop).

Taxi knop wil ik nog wel kopen dus dat plaatsje moet liefst vrij blijven...

Armsteun heb ik ook jammer genoeg niet dus daar kan ik ook geen knopjes insteken...

 

Thx voor de hulp alvast :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry, dacht aan een 3C... die heeft dus ook schakelaars die niet 'aan' blijven, maar slechts een puls geven tijdens het drukken.

Ik denk niet dat de automatische zonnerollo al in een 3Bg was?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik dan een standaard schakelaar op de afstandsbediening aansluit, en constant "aan" of "uit" blijft... Dan is dat ook goed hoor. Kwestie van niet constant te hoeven duwen tot hij effectief open gaat. Dan kan ik hem al in het begin van het straat opzetten haha :D

Ik denk het niet (toch niet oem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een vrouw die als ik 1x toeter de deur los maakt en als ik de auto uitstap de deur voor me sluit.

Dit systeem werkt storings vrij .

En ook geen inbouwkosten. :lol:

 

vraag ik me wel af wat ze doet als je 2x toetert... :shock:

 

geen inbouwkosten, maar hoe zit het met de onderhoudskosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een foto genomen van de printplaat...

Op de foto zijn het de linker en de rechter knop (2 andere knoppen hebben geen functie).

Die doen nl hetzelfde: garage poort openen

 

Hoe moet ik in "godsnaam" die knop aanpassen zodat ik:

2 kabeltjes eruit komen die naar een andere knop gaan (waarschijnlijk OEM knop of ergens weggewerkt knopje).

 

De knopjes zijn met 4 pinnen vast gesoldeerd. Volgens mij zijn het wel 2 printplaten tegen mekaar geplakt want ik zie geen solderingen van die knoppen aan de andere kant... Daar zitten chips etc op.

 

Hoe kan ik meten om de juiste verbindingen te vinden?

 

Thx voor de leek te helpen :embarassed:

post-11482-1423824877,2052_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden