subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Ik heb gister met een lege accu gestaan (helemaal leeg). Nu heb ik de accu weer opgeladen en de auto start weer normaal. Alleen bij het op contact zetten knippert alles op het display van de climatronic, voor een seconde of 10 en daarna werkt hij weer gewoon. Is een voor teken dat hij kapot gaat of moet ik hem resetten of iets dergelijks? Of is er iets anders aan de hand? Alvast bedankt voor jullie hulp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Dat is als het goed is eenmalig. Waarom was je accu leeg? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Ik had tijdelijk een andere radio erin gezet, en achteraf bleek dat de versterkers aanbleven. Niet opgemekrt , stom van mij. Maar ik heb de auto al een keer of 4 gestart en mee gereden enzo maar hij blijft knipperen met op contact zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Heb je vagcom? Zo niet, kun je hiero ff kijken. Dan kun je uitzoeken wat de foutcode is en wellicht uitvogelen wat er aan de hand is: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 44#p337597 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Toevallig had ik dat vandaag ook. Maar de auto had in de volle zon gestaan , de buitentermometer gaf zelfs 38 graden aan. Deed het na zo'n 10 seconden weer normaal. Ik gooi het erop dat de temp.meter even de weg kwijt was door de extreme temp. Toch hoop ik dit niet te vaak te zien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 @ jstruijk Ik zie het al vaker staan , misschien ook een domme vraag maar wat is vagcom?? Ik zal het wel niet hebben aangezien ik niet weet wat het is. Het gaat trouwens over een 3b variant uit '99 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Net even alle 2 de check's gedaan. De eerste kwam uit: foutcode's 214 , 218 , 466 , 318 Daarna ook zelf diagnose gedaan Daar kwamen dezelfde foutcode's uit alleen stond er bij elke code 02 achter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Ik ben echt geen rekenwonder, zou iemand mij kunnen helpen met omzetten van de foutcode's? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 214: foutcode 00532 = voedingsspanning 218: foutcode 00536 = Tweede klop(pingel)regeling 466: foutcode 01126 = Motortoerental signaal 318: foutcode 00792 = Airconditioning drukschakelaar F129 (bron: gerritspeek.nl) Ikzelf heb geen idee hoe of wat die fouten inhouden of betekenen, maar miscchien een ander wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 28 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 Ik heb het ook af en toe, Maar na idd 10 sec is hij weer normaal. Dus ik ga ervan uit dat het allemaal mee valt? Nog geen verdere problemen gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 28 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2010 214: foutcode 00532 = voedingsspanning218: foutcode 00536 = Tweede klop(pingel)regeling 466: foutcode 01126 = Motortoerental signaal 318: foutcode 00792 = Airconditioning drukschakelaar F129 (bron: gerritspeek.nl) Ikzelf heb geen idee hoe of wat die fouten inhouden of betekenen, maar miscchien een ander wel MMM hier wordt ik niet vrolijk van. opzicht werk hij goed maar ik heb een hekel aan storingen. Iemand een idee hoe dit allemaal te verhelpen is of dat ik me niet druk hoef te maken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jstruijk Geplaatst 29 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Denk dat het verstandig is om iemand met vag-com er even naar te laten kijken. Even uitlezen en de storing laten wissen. Wat is vagcom? Kijk hier maar even, beter kan ik het niet uitleggen http://gerritspeek.nl/vag-com.html Vaak zijn 1 of meerdere van die foutmeldingen intermittent. Dat wil zeggen dat ze niet altijd voorkomen, maar af en toe. Het kunnen dan ook vrij oude meldingen zijn die bv door een spanningsdip van de accu of in jouw geval een lege accu veroorzaakt zijn. In jouw geval lijkt me dat 318: foutcode 00792 relatie heeft met het knipperen van je clima. Wanneer id de laatste keer geweest dat je een airco service hebt laten uitvoeren? Wellicht verstandig om even naar te laten kijken... foutcode: 00792nl Airconditioning: drukschakelaar (F129) du Druckschalter für Klimaanlage (F129) en Air Conditioner Pressure Switch (F129) Extra info bij de foutcodes. Intermittent Mogelijke verschijnselen: Airco werkt niet Mogelijke oorzaken: Airco overbelast of onderbeleast Verstopping in het koelsysteem Onvoldoende luchtstroom naar de Condensor en/of de Radiateur Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129) Airco Drukschakelaar (F129) deect Mogelijke oplossingen: Check het aircosysteem Check bedrading en aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129) Check/vervang F129. Volgens mij is het bij een G-4 de drukschakelaar onder de rechter koplamp achter de mistlamp. Bij mijn weten zit er namelijk geen andere drukschakelaar in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 29 juni, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2010 Binnekort even een airco check er tegen aan gooien en dan is kijken wat eruit komt. Bedankt voor de hulp, en ik hou jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 2 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2010 Hou mij ook maar op de hoogte. Ik zag hem vandaag ook even knipperen en na zo'n 10 seconde weer gewoon zijn werk doen. Maar wil ook wel graag weten wat er aan te doen is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi tuning Geplaatst 3 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2010 Ik heb er ook last van.....Moet wel zeggen ,dat het alleen gebeurd bij deze extreem hoge Temp...... Heb de airco uitgelezen en had ook dezelfde storingen....vervolgens gewist......Alleen de storing van centrale klep en aircodruk ventiel blijven terug komen. Airco heb ik gisteren opnieuw afgevuld en gecontroleerd...Er zat maar 0.05g te weinig in........ Ik hou het er op dat het door de hitte komt..... Succes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast TheoStek Geplaatst 3 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2010 Alleen de storing van centrale klep en aircodruk ventiel blijven terug komen.Airco heb ik gisteren opnieuw afgevuld en gecontroleerd. Airco druk ventiel? Kan alleen (G65 ) (hogedrukschakelaar) zijn.. Hoe warmer het wordt, hoe hoger de druk! Ik hou het erop dat het systeem niet goed functioneerd dan spreken we over een verstopping/vervuiling/ overvulling Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sander Wa Oars Geplaatst 8 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2010 moet je hem dan een keer leeg halen en opnieuw vullen? en dan mag het niet weer voorkomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi tuning Geplaatst 8 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2010 Vandaag nog even op onderzoek geweest..... De airco-fan werkt niet ,waardoor die teveel druk in de pomp krijgt.... Daardoor ook de storing ivm met het te warm worden van de pomp.......Heb vandaag een nieuwe fan besteld en komt dinsdag binnen..... Merkte ook dat als ik stil stond de airco minder werkte..... Gr marko Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 11 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2010 Dan zou het bij mij ook de airco-fan kunnen zijn. Hoe heb je dat gecontroleerd en wat kost zo'n nieuwe fan? En weet je of dat zelf te verwisselen is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast TheoStek Geplaatst 11 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2010 Vandaag nog even op onderzoek geweest.....De airco-fan werkt niet ,waardoor die teveel druk in de pomp krijgt.... Daardoor ook de storing ivm met het te warm worden van de pomp.......Heb vandaag een nieuwe fan besteld en komt dinsdag binnen..... Merkte ook dat als ik stil stond de airco minder werkte..... Gr marko De druk wordt te hoog in de condensor, koudemiddel kan niet condenseren, de hogedrukschakelaar schakelt de compressor uit om vastlopen te voorkomen, de olie verbrand namelijk. Dan zou het bij mij ook de airco-fan kunnen zijn. Hoe heb je dat gecontroleerd en wat kost zo'n nieuwe fan? En weet je of dat zelf te verwisselen is? Airco aan zetten, motorkap openen, en kijken of de rechter condensorventilator aanslaat. Rechts= vanuit de stuurkant gezien.. als je voor de auto staat is het links, waar de duim rechts zit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Derkjan Geplaatst 11 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2010 Fan vervangen is goed zelf te doen, mits je geen heel grote handen hebt. De fan zelf zit met vast met een bajonetsluiting, dus die kun je in zijn geheel een stukje draaien en dan komt hij eruit. Hij zit geborgd met 1 schroefje, en op de onderste bevestiging zit een weerhaakje dat je even de goede kant uit moet buigen terwijl je de fan eruit draait. De kabel loopt tussen de beide fans door naar beneden, onder de mechanische fan door, en dan weer omhoog naar een connector achter de linkerkoplamp. Je kunt de auto het beste even op oprijblokken o.i.d. zetten, want de bodemplaat moet eronder uit om de kabel weer netjes te plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Huib1961 Geplaatst 11 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2010 Ik heb straks een even gekeken en de rechterfan draait inderdaad niet mee als de auto stilstaat. Zal een andere op moeten dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi tuning Geplaatst 12 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2010 De fan staat in back-order en ik heb geen idee wat ie kost.....Niet naar gevraagd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 subdivision Geplaatst 12 juli, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2010 Vandaag ook even bij die van ons gekeken, en ja hoor de ven draait ook niet. Dus ik ben ook wel benieuwt naar de prijs. ps Draait de ven gelijk mee of na enkele seconden/minuten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tdi tuning Geplaatst 12 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2010 Vandaag ook even bij die van ons gekeken, en ja hoor de ven draait ook niet.Dus ik ben ook wel benieuwt naar de prijs. ps Draait de ven gelijk mee of na enkele seconden/minuten? Hij moet direct aanslaan gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Derkjan Geplaatst 13 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2010 Fan is iets van 150 euro, ik weet alleen niet meer of dat nu in- of exclusief BTW was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
subdivision
Ik heb gister met een lege accu gestaan (helemaal leeg).
Nu heb ik de accu weer opgeladen en de auto start weer normaal.
Alleen bij het op contact zetten knippert alles op het display van de climatronic, voor een seconde of 10 en daarna werkt hij weer gewoon.
Is een voor teken dat hij kapot gaat of moet ik hem resetten of iets dergelijks?
Of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Delen op andere sites
43 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten