Ga naar inhoud
  • 0

Knipperen Climatronic???


subdivision

Vraag

Ik heb gister met een lege accu gestaan (helemaal leeg).

Nu heb ik de accu weer opgeladen en de auto start weer normaal.

Alleen bij het op contact zetten knippert alles op het display van de climatronic, voor een seconde of 10 en daarna werkt hij weer gewoon.

Is een voor teken dat hij kapot gaat of moet ik hem resetten of iets dergelijks?

Of is er iets anders aan de hand?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Toevallig had ik dat vandaag ook. Maar de auto had in de volle zon gestaan , de buitentermometer gaf zelfs 38 graden aan. Deed het na zo'n 10 seconden weer normaal. Ik gooi het erop dat de temp.meter even de weg kwijt was door de extreme temp. Toch hoop ik dit niet te vaak te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

214: foutcode 00532 = voedingsspanning

218: foutcode 00536 = Tweede klop(pingel)regeling

466: foutcode 01126 = Motortoerental signaal

318: foutcode 00792 = Airconditioning drukschakelaar F129

(bron: gerritspeek.nl)

 

Ikzelf heb geen idee hoe of wat die fouten inhouden of betekenen, maar miscchien een ander wel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
214: foutcode 00532 = voedingsspanning

218: foutcode 00536 = Tweede klop(pingel)regeling

466: foutcode 01126 = Motortoerental signaal

318: foutcode 00792 = Airconditioning drukschakelaar F129

(bron: gerritspeek.nl)

 

Ikzelf heb geen idee hoe of wat die fouten inhouden of betekenen, maar miscchien een ander wel :wink:

 

 

MMM hier wordt ik niet vrolijk van. :cry:

opzicht werk hij goed maar ik heb een hekel aan storingen.

Iemand een idee hoe dit allemaal te verhelpen is of dat ik me niet druk hoef te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat het verstandig is om iemand met vag-com er even naar te laten kijken. Even uitlezen en de storing laten wissen.

Wat is vagcom? Kijk hier maar even, beter kan ik het niet uitleggen ;)http://gerritspeek.nl/vag-com.html

 

Vaak zijn 1 of meerdere van die foutmeldingen intermittent. Dat wil zeggen dat ze niet altijd voorkomen, maar af en toe. Het kunnen dan ook vrij oude meldingen zijn die bv door een spanningsdip van de accu of in jouw geval een lege accu veroorzaakt zijn.

In jouw geval lijkt me dat 318: foutcode 00792 relatie heeft met het knipperen van je clima.

Wanneer id de laatste keer geweest dat je een airco service hebt laten uitvoeren? Wellicht verstandig om even naar te laten kijken...

 

foutcode: 00792

nl Airconditioning: drukschakelaar (F129)

du Druckschalter für Klimaanlage (F129)

en Air Conditioner Pressure Switch (F129)

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke verschijnselen:

Airco werkt niet

Mogelijke oorzaken:

Airco overbelast of onderbeleast

Verstopping in het koelsysteem

Onvoldoende luchtstroom naar de Condensor en/of de Radiateur

Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129)

Airco Drukschakelaar (F129) deect

Mogelijke oplossingen:

Check het aircosysteem

Check bedrading en aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129)

Check/vervang F129. Volgens mij is het bij een G-4 de drukschakelaar onder de rechter koplamp achter de mistlamp. Bij mijn weten zit er namelijk geen andere drukschakelaar in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er ook last van.....Moet wel zeggen ,dat het alleen gebeurd bij deze extreem hoge Temp......

Heb de airco uitgelezen en had ook dezelfde storingen....vervolgens gewist......Alleen de storing van centrale klep en aircodruk ventiel blijven terug komen.

Airco heb ik gisteren opnieuw afgevuld en gecontroleerd...Er zat maar 0.05g te weinig in........

Ik hou het er op dat het door de hitte komt.....

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
Alleen de storing van centrale klep en aircodruk ventiel blijven terug komen.

Airco heb ik gisteren opnieuw afgevuld en gecontroleerd.

 

Airco druk ventiel?

 

Kan alleen (G65 ) (hogedrukschakelaar) zijn.. Hoe warmer het wordt, hoe hoger de druk!

Ik hou het erop dat het systeem niet goed functioneerd :!: dan spreken we over een verstopping/vervuiling/ overvulling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog even op onderzoek geweest.....

De airco-fan werkt niet ,waardoor die teveel druk in de pomp krijgt....

Daardoor ook de storing ivm met het te warm worden van de pomp.......Heb vandaag een nieuwe fan besteld en komt dinsdag binnen.....

Merkte ook dat als ik stil stond de airco minder werkte.....

 

Gr marko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast TheoStek
Vandaag nog even op onderzoek geweest.....

De airco-fan werkt niet ,waardoor die teveel druk in de pomp krijgt....

Daardoor ook de storing ivm met het te warm worden van de pomp.......Heb vandaag een nieuwe fan besteld en komt dinsdag binnen.....

Merkte ook dat als ik stil stond de airco minder werkte.....

 

Gr marko

 

De druk wordt te hoog in de condensor, koudemiddel kan niet condenseren, de hogedrukschakelaar schakelt de compressor uit om vastlopen te voorkomen, de olie verbrand namelijk.

 

Dan zou het bij mij ook de airco-fan kunnen zijn. Hoe heb je dat gecontroleerd en wat kost zo'n nieuwe fan? En weet je of dat zelf te verwisselen is?

 

Airco aan zetten, motorkap openen, en kijken of de rechter condensorventilator aanslaat.

Rechts= vanuit de stuurkant gezien.. als je voor de auto staat is het links, waar de duim rechts zit :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fan vervangen is goed zelf te doen, mits je geen heel grote handen hebt. De fan zelf zit met vast met een bajonetsluiting, dus die kun je in zijn geheel een stukje draaien en dan komt hij eruit. Hij zit geborgd met 1 schroefje, en op de onderste bevestiging zit een weerhaakje dat je even de goede kant uit moet buigen terwijl je de fan eruit draait. De kabel loopt tussen de beide fans door naar beneden, onder de mechanische fan door, en dan weer omhoog naar een connector achter de linkerkoplamp. Je kunt de auto het beste even op oprijblokken o.i.d. zetten, want de bodemplaat moet eronder uit om de kabel weer netjes te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden