Ga naar inhoud
  • 0

AVB stottert op snelweg


MellyVille

Vraag

Hallo, ik ken dit forum nog niet verder, maar ben wel bekend op volksforum.com en vwforum.nl. De specifiek-technische kennis is hier denk ik meer aanwezig, vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb al gezocht maar kan het niet concreet vinden.

 

Onze Passat 3BG uit 2003 met 1.9 TDI AVB-motor (74kW, 101pk) stottert bij kruissnelheden vanaf 100-120 km/h. Het lijkt alsof hij eens in de tien seconden een misslag maakt, oftewel even inhoudt. Snelheid blijft constant maar je voelt en hoort het duidelijk...

 

Plastic motorplaat eraf gehaald maar ik weet niet waar ik moet zoeken of kijken. Ik zag wel een grote vacuumdoos bij de inlaat. De vacuumslang was er af en afgedopt, dus niet als origineel aangesloten. Dit heb ik teruggeplaatst maar het probleem blijft.

 

Wat zou dit kunnen zijn? Ik dacht aan het reinigen van de injectors, maar schijnbaar zijn het geen Bosch-injectors en kunnen deze niet schoongemaakt worden. Klopt dat?

 

Wat kan het zijn!?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaar dat ik op het eerste oog niet zo veel kon zien. Alles zit IN de kop :)

 

Maar zou er dan geen foutmelding met VAG-COM te zien moeten zijn? Want ook dat heb ik gecontroleerd en tijdens stilstand en normaal stationair treed er geen foutmelding op! Ook geen foutmelding te zien na een lange rit waarin de fout zich wel voor heeft gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde (overigens wel vag-com foutmelding), kabelboom vervangen en het probleem is opgelost!

Mijn auto is ook een 1.9tdi AVB motor!

 

is handig zelf te doen in een uurtje; zie how-to

 

succes

 

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een tip:

 

Verwarm de nieuwe kabelboom even, dan wordt het kunststof wat soepeler en breekt het niet zo gauw als je het op de toch al krappe manier erin moet schuiven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo dan, iedereen bedankt voor het wijzen op het juiste defect!!

 

De kabelboom even verwarmd en er netjes ingeschoven, erin ging makkelijk, de oude eruit halen was wat meer gepriegel... Al met al een eenvoudige klus en weer een fijn torrend dieseltje!

 

Superforum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kabelboom in de mijne wordt vandaag vervangen... Er staat nu 282000 op de teller en hij krijgt de laatste tijd vaker de standaard kwaaltjes (zoals deze) van dit model te krijgen. Ach ja, zolang het niets groters is dan dit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden