Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn dashboard/deurpanelen weer 100%?


MarcMN

Aanbevolen berichten

Heeft iemand misschien wat tips om het dashboard en deurpanelen van de 3BG weer mooi vol zwart en krasvrij te maken?

Helaas gebeurt het wel eens; met schoenzool langs de deurbak bij het uitstappen... :roll: Staan links en rechts wat "krassen" welke moeilijk weg te poetsen zijn.

 

Ook heb ik recent een middeltje op mijn dashboard gespoten (interieur conditioner) maar waarschijnlijk niet goed gedaan; het spul geeft witte uitslag :angry: . Misschien te veel gebruikt, misschien te snel in volle zon gezet. Ik krijg het er lastig uit door het fijne patroon in het dashboard.

 

Ik hoor het graag!

 

Gr.Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

krassen in kunststof zijn er niet uit te poetsen

 

strepen van schoenen zijn wel te verwijderen

eerst zal je panelen en dashboard goed schoon moeten maken met bijvoorbeeld All purpose Cleaner van meguiars en een nagelborsteltje

 

Daarna zul je het kunststof weer moeten voeden met een juist product. Dit kan met Meguiars NXT protectant, maar kan ook heel goed met Meguiars All Season Dressing

 

Natuurlijk zijn er ook vele andere merken die goede spullen hebben voor kunststof, echter is dit op basis van mijn eigen assortiment en ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk, ik bedoelde met de krassen ook eigenlijk de schoenzoolafdrukken. Begrijpelijk want het zijn geen vulmiddelen.

 

Maar ik heb bijvoorbeeld wel echte krassen op het kunststof paneel aan de binnenkant/onderzijde van de B-stijl waar de gordel steeds langsschuurt. Daar zal dus weinig aan te doen zijn vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Heb een middel van Meguiars gekocht, ben ff de naam kwijt maar er was iig keuze uit hoogglans en natuurlijke glans. Heb voor de tweede gekozen en moet zeggen...... Dit gaat verder als een gewaxte tiet!! Super eenvoudig aan te brengen en uit te wrijven, was volgens mij binnen een uur klaar met al het zwart in de auto. Echt top! En volgens mij kan je met het flaconnetje wel tot 5 doen want is nauwelijks gezakt onder het halsje van de flacon.

 

Wat trouwens ook erg goed werkt ( misschien dat sommige gaan lachen nu): ik heb het drie-spaaks lederen stuur van VAG erin. Op de achterkant zaten wat slijtplekjes in het leer en werd wat vaal. Nu heb ik van Valma een soort Zwart middel met een sponsje op de kop wat ik gebruik voor mijn strips aan de buitenkant. Nu ben ik van mening dat de meeste "back to black" middelen leuk zijn voor een week maar al snel minder worden. Dit middel werkt echter zéér goed, het is volgens mij ook een soort verf. Maar goed terug bij het onderwerp; dit had ik in een gekke bui dus op mijn stuur gesmeerd :embarassed:

 

Werkt super, stuur is weer helemaal zwart hetzij niet helemaal super egaal maar vooral: geen zwarte handen en blijft circa een half jaar mooi!

 

Mocht ik na dit verhaal nog voor 100% worden aangezien en iemand wil het proberen, ik kan dan wel een foto plaatsen van het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd gezegt je stuur nooit in smeren dan word die glad en das niet handig.

 

Klopt 100% maar het leer wordt niet glad(der). Weet dat het een beetje raar klinkt maar werkt echt. Het verzorgt/onderhoud natuurlijk niet het materiaal maar camoufleert de slijtplekken. Waarschijnlijk hebben veel lederen sturen hier op den duur last van maar vind het zo zonde... En zo'n mooie dikke hoes erom :blink: is voor mij echt geen optie! Zou de een er meer last van hebben als de ander omdat de een meer/ander PU-zuur afscheid via zijn handen als de ander?

 

Het spul heet overigens "Plasticolor" en zit in een klein zwart hoog flaconnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Intereur PB natural look dressing, super spul en geeft geen ongewenste glans, opsmeren en uitwrijven met een mf doek en ruikt nog lekker ook.

Exterieur kun PB trim restorer gebruiken, geeft ook geen glim glim effect, werkt mooi mat af.

Zou je ook goed kunnen gebruiken voor de kunstofdelen van de deur zoals de speakerroosters en de kaartenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden