Ga naar inhoud
  • 0

1.8 rode T gechiptuned


mvdput

Vraag

Hallo,

 

ik heb inmiddels alweer 2 jaar mijn 1.8T uit 2002 met een rode T op de achterkant. Deze rode T zat er al op toen ik hem kocht van een particulier en nu vraag ik me af of hij mogelijk gechiptuned is (vanwege die rode T).

Helaas heeft de vorige eigenaar me dat niet kunnen vertellen (wist niet zoveel van de auto, was van haar man geweest).

 

Hoort een rode T eigenlijk min of meer standaard bij chiptuning? En kan ik mogelijkerwijs achterhalenof hij gechiptuned is en naar welke hoeveelheid paardekrachten door bijv logs te maken met VAGCOM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kun je heel makkelijk met Vagcom zien, als ie gechipt is zal dit wrs. door ABT gedaan zijn, en die zet zijn stempel altijd bij de gegevens in Vagcom.

 

Nmw zijn de rode T´s fabriek af pittiger uitgevoerd, dus zal het eea in het motormanengment zijn aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rode T kan ook nog eens door ABT onderhanden genomen zijn.

Dan kom je meestal op 195PK.

 

Als de auto van voor 2008 getuned is kun je het in VAG-Com zien bij engine (motor dus ;) ) dan moesten dacht ik de laatste 4 digits met een A beginnen in het tekst vakje rechts boven. (weet ff uit mijn hoofd niet meer hoe dat vakje heet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

N.m.w. heeft VW nooit gebruik gemaakt van een rode T bij Passat 1.8T motoren.

Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto heeft laten chippen en er zelf een rode T op heeft geplakt.

Zover ik weet levert VW de Passat 1.8T alleen maar in de 150PK uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En kan ik mogelijkerwijs achterhalenof hij gechiptuned is en naar welke hoeveelheid paardekrachten door bijv logs te maken met VAGCOM?

 

Als alles in orde is (oa LMM) dan zal de gemeten LMM waarde met vag-com (engine block 002 veld 4 of block 003 veld 2) gedeeld door 0,8 ongeveer het krukasvermogen opleveren.

 

vag-com log maak je op een vlakke rechte weg in de 3de versnelling van ~2000 tot 6500 toeren, op het laatst rij je dan ongeveer 140km/u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had nog een log van juli vorig jaar net nadat ik de LMM had vervangen. daarbij zat de waarde van de LMM bij ongeveer 5600 toeren op 137,06. Dus maal 1,31 zou dat iets van 180 pk moeten zijn. Wellicht dat ie iets hoger in de toeren een nog wat hogere waarde afgeeft, maar die heb ik niet gelogd.

Dus hij is gechipt :D maar weet niet precies tot hoeveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier met een screenshot van Gerrit Speek is de A wel te zien in de laatste digit reeks bij component:

 

vag-com_abt-tuning.jpg

 

Die bedoelde ik dus ook.

 

Maar misschien is die van jou wel niet door ABT getunned maar door een anders bedrijf en die hebben ook die T erop gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden