Ga naar inhoud
  • 0

Alarm Passat 3C


barryfsi

Vraag

Volgens de bekende knoppen aan de bestuurderskant in mijn 3C zou ik een alarm op de auto moeten hebben, interieursensor en een hellingshoeksensor. Nu wilde ik gisteren het alarm eens testen dus ik denk ik blijf even in de auto zitten en ga bewegen, maar helaas er gebeurt helemaal niks :x iemand een idee waar de interieur bewegingssensor zit in een 3C?? Het alarm werkt wel, wanneer ik de motorkap open gaat er een pieper af maar moet zeggen daar wordt ik denk ik niet wakker van, is het niet mogelijk het alarm aan de claxon oid te koppelen, of een zwaardere toeter te plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De interieur sensor wordt pas na een tijdje geactiveerd, ik dacht 45 seconden.

Volgens mij heeft de auto geen hellingshoeksensor standaard (heb je certificaat klasse 3?).

Ik heb een achteraf alarm DEFA laten inbouwen die doet het veeeeeeeuuuuuuuul beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De interieur sensor wordt pas na een tijdje geactiveerd, ik dacht 45 seconden.

Volgens mij heeft de auto geen hellingshoeksensor standaard (heb je certificaat klasse 3?).

Ik heb een achteraf alarm DEFA laten inbouwen die doet het veeeeeeeuuuuuuuul beter.

 

Volgens de handleiding en de knop in m'n interieur heb ik zowel een hellingssensor als een interieursensor, maar als dit echt niet veul is denk ik dat er ook maar een ander alarm op gaat komen. Ik heb weinig zin in een raam en radioloze passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hellingsensor kun je uittesten als je een trekhaak hebt.. de interieurvoelers zitten idd bij de leeslampjes.

 

De sirene van de 3C kun je iig wel omzetten van Piep-piep-piep-piep naar een Wieeiewieieieieieiewiwiwi oftewel een Frequentie Modulated Sirene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hellingsensor kun je uittesten als je een trekhaak hebt.. de interieurvoelers zitten idd bij de leeslampjes.

 

De sirene van de 3C kun je iig wel omzetten van Piep-piep-piep-piep naar een Wieeiewieieieieieiewiwiwi oftewel een Frequentie Modulated Sirene

 

Wanneer je de sierene om wilt zetten heb je zeker vagcom oid nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

afhankelijk van bouwjaar en pakket kan er standaard een klasse 3 alarm in zitten, dit had ik ook zomaar. in 2009 (toen we de auto bestelde was het een "klasse2" toen hij afgeleverd was zat er een certificaat bij (klasse 3) dit is denk ik gedaan vanwege de rns problemen (niet dat het wat uitmaakt, ze worden net zo hard gejat :angry: )

 

om het alarm te testen kreeg ik van een aantal form leden de tip om auto met een deels open raam op slot te zetten en dan na 5 minuten je arm naar binnen te steken. dat werkte.

 

ik ben nog op zoek naar een compacte stroom sensor, dan kan er een 2de sirene paralel gekoppeld worden. (een relay in de kabel werkt helaas niet.)

misschien iemand hier nog een idee over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even opgezocht... Op stekker T18a pin 12 van de comfortstuurdoos (achter het handschoenkastje) kan je aftakken voor een relais, andere zijde van het relais continue positief (normaal SC17, 10 A). Daarmee kan je een extra hoorn sturen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mercy, dreke.

 

off topic

het is trouwens gelukt om de telefoon houder van het dashbord te verwijderen, het overblijvende gat is inderdaad vrijgroot.

twijffel of ik nu wel het juiste heb gedaan door hem te verwijderen. misschien toch maar een ander dashbord deel regelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jep gewoon opvullen met een mooie universele gsm houder is ook een optie

ik heb zo een x stand gekocht voor de iphone , is normaal een tafel stand maar heb deze omgebouwd en in de auto geplaatst , had ook dat vervelen gat

en verschiet u niet het is namelijk heel het boven gedeelte van het dachboard wat je moet vervangen , en dat is niet gratis

en veel werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even opgezocht... Op stekker T18a pin 12 van de comfortstuurdoos (achter het handschoenkastje) kan je aftakken voor een relais, andere zijde van het relais continue positief (normaal SC17, 10 A). Daarmee kan je een extra hoorn sturen....

 

grtz, dre

 

 

Vandaag geprobeerd... werkt verdorie niet :angry: . Misschien nog wat aan te passen met vagcom, zover ben ik (nog) niet geraakt...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden