Als ik met mijn Passat 3B 1.9TDI met een gangetje van 120km/u steady in z'n vijf over de weg rijdt, springt 'ie na verloop van tijd sinds kort in noodloop. Moet ik op zo'n moment iemand inhalen, dan kruip ik er echt met veel moeite voorbij. Terug naar zijn vier maakt niet uit, ook dan doet hij er verschrikkelijk lang over om van bijv. 120 naar 130 te gaan, soms wel tot een halve minuut..
Op het moment dat ik het contact eraf haal (niet zo goed, ik weet het, vooral niet met 120km/u op de snelweg haha) dan lijkt de boel zich te resetten en gaat het weer goed (zo lang je maar regelmatig van toeren wisselt).
Het probleem doet zich met name voor als ik dus een tijd een bepaalde snelheid aanhoud, en voornamelijk in z'n vijf, rond de 2900 tot 3100 rpm. Heel sporadisch gebeurt het ook wel eens in andere versnellingen.
De Passat geeft geen blauwe rook, incidenteel met veel vermogen wel zwart, maar dat komt omdat ik onlangs een olielekkage heb verholpen en nog niet heb bijgevuld
Na wat leeswerk in andere draadjes over soortgelijke problemen (waaronder dit, dit en dit draadje) heb ik het vermoeden dat het probleem in de luchtmassameter zit. Nu wil ik best een nieuwe LMM van Pierburg halen, maar voordat ik daar weer knaken aan spendeer zou ik 'm toch het liefst eens uitmeten. Daarom:
Is er iemand met een VAG-com in de buurt van Benschop (bij Utrecht, IJsselstein) die me met dit probleem zou kunnen helpen?
Vraag
artofnemesis
Als ik met mijn Passat 3B 1.9TDI met een gangetje van 120km/u steady in z'n vijf over de weg rijdt, springt 'ie na verloop van tijd sinds kort in noodloop. Moet ik op zo'n moment iemand inhalen, dan kruip ik er echt met veel moeite voorbij. Terug naar zijn vier maakt niet uit, ook dan doet hij er verschrikkelijk lang over om van bijv. 120 naar 130 te gaan, soms wel tot een halve minuut..
Op het moment dat ik het contact eraf haal (niet zo goed, ik weet het, vooral niet met 120km/u op de snelweg haha) dan lijkt de boel zich te resetten en gaat het weer goed (zo lang je maar regelmatig van toeren wisselt).
Het probleem doet zich met name voor als ik dus een tijd een bepaalde snelheid aanhoud, en voornamelijk in z'n vijf, rond de 2900 tot 3100 rpm. Heel sporadisch gebeurt het ook wel eens in andere versnellingen.
De Passat geeft geen blauwe rook, incidenteel met veel vermogen wel zwart, maar dat komt omdat ik onlangs een olielekkage heb verholpen en nog niet heb bijgevuld
Na wat leeswerk in andere draadjes over soortgelijke problemen (waaronder dit, dit en dit draadje) heb ik het vermoeden dat het probleem in de luchtmassameter zit. Nu wil ik best een nieuwe LMM van Pierburg halen, maar voordat ik daar weer knaken aan spendeer zou ik 'm toch het liefst eens uitmeten. Daarom:
Is er iemand met een VAG-com in de buurt van Benschop (bij Utrecht, IJsselstein) die me met dit probleem zou kunnen helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten