Ga naar inhoud
  • 0

distributieriem vervangen


tailman

Vraag

Beste,

 

ik heb contact gehad met mijn dealer over het vervangen van mij distributie riem. ( na een aantal jaren preventief vervangen) het gaat hierbij om alle riemen en spanrollen, en een nieuwe waterpomp voor mijn passat 3b, 18T.

de VW dealer had het over ongeveer 625 Euro..... nu is mijn vraag dus......is dit de normale prijs of niet????

 

b.v.d. Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jou motor heeft 100% zeker weten een distributieriem, daarnaast wordt de waterpomp niet via de d-riem aangedreven maar met een v-snaar via de stuurbekrachtiging. De WP kan eventueel ook onafhankelijk van het vervangen van de d-riem gedaan worden.

 

edit: 625,- inclusief waterpomp is wel een redelijk goede prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 1.8T moet ook een nieuwe distributieriem krijgen. Hij heeft nu 160.000 gelopen en is 9 jaar oud. De riem is nog niet eerder vervangen. Ik heb de prijs opgevraagt bij VagTechniek in Nuenen. Zij maken em voor 565euro inclusief waterpomp spanrollen en multiriem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

was voor de mijne rond de 720 euro kwijt, is wel een 2 liter 20V, en daar zat alles in begrepen, incl multiriemen, spanrollen, waterpomp en nog wat klein spul, dus zo gek is de prijs niet. materiaal kosten zijn niet zo heel hoog, arbeidsuren maakt de prijs. Kan er weer 120.000 km tegen nu. Ga ik niet meer halen denk ik met deze kar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo,,,

 

zo klusje weer geklaard, nieuwe riemen en spanrollen en nieuwe waterpomp.... als het goed is, is de olie lekkage ook verholpen( al eens eerder gepost) bleek aardig te lekken bij de kleppendeksel..(ter controle nu even karton onder de auto gelegd).. al met al toch weer 753 eurie`s lichter....en volgens de chef werkplaats is de thermostaat ook nog kapot.. temperatuur komt niet hoger als 60 graden... ( hoe hoog komt deze normaal) moet toch 90 graden zijn tijdens het rijden of niet..

 

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden