Ga naar inhoud
  • 0

Hikkende 96kw tdi


Mario 3bg tdi

Vraag

Hallo,

 

Ik heb niet echt een vraag maar misschien een oplossing voor iemand nu of in de toekomst.

 

Sinds ik mijn vacuumprobleem opgelost heb met mijn remmen ( vacuumslang zat los waardoor de rem slecht werkte ) , hikt de Passat onder de 2000 toeren, vooral in de 1 en 2. Bijna het gevoel alsof je de koppeling een enkele sec indrukt.

 

Nu ben ik ik hier een hele tijd mee aan de gang geweest. Slangetjes vervangen en zoeken naar eventuele lekkages. Maar ik heb net de oplossing gevonden.... : de EGR :blink:

 

 

Mijn EGR is softwarematig dicht gezet voor 85%. Nu heb ik net de 2 vacuumslangetjes die naar de EGR gaan afgedopt. Heel stuk getest en het probleem is helemaal verholpen. Ga morgen ook nog even 2 plaatjes maken om hem helemaal af te sluiten. Die slangen kan ik gewoon afdoppen zonder problemen of niet? Als de boel toch afgesloten is?

 

Misschien heeft iemand hier nog iets aan in de toekomst!

 

Groetjes Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Laurens,

 

Ik denk niet dat men het erg wardeerd als men zomaar in iemands thread je eigen probleem opgooid terwijl het probleem van de thread starter nog niet 100% is opgelost.

Het beste kun je hier voor dan ook beter een eigen thread starten.

Of beter nog even op het forum rond neuzen (en/of de zoekfunktie gebruiken) want dan had je gezien dat er een topic is waar het over uitlezen en alles aanverwant gaat. Zie: Vag-com gedeelte

In dit topic staat ook waar de mensen wonen die kunnen uitlezen, zodat je iemand in de buurt gewoon een persoonlijk bericht (BP) kunt sturen en het direct kun afhandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let op vanaf bouwjaar medio 2004 krijg je een storingsmelding in de deskboard als je de EGR afdopt. Een tuningbedrijf kan dit softwarematig aanpassen zodat de storingsmelding verdwijnt. vanvughttuning doet voor mij het afdoppen plus software aanpassen voor 100 euro. Lijkt me een mooi bedrag en zelf geen vieze handen. :mrgreen::mrgreen: Ben niet bang voor vieze handen hoor, maar ben niet zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden