Ga naar inhoud

Mario 3bg tdi

Members+
  • Aantal items

    110
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Mario 3bg tdi

  • Verjaardag 01-06-1984

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Utrecht
  • Naam
    Mario

Overige

  • Vagcom
    Nee

Mario 3bg tdi's Achievements

3

Community reputatie

  1. Ik heb dit pas ook gehad met mijn 3c alleen variant. Na een tijd met de tuinslang op het linker achterlicht, liep er toch water langs de rubbers naar binnen. Toen ik dit opgelost had kwam er tot mijn verbazing nog steeds water binnen. Ongeveer 30 cm onder de achterlichten zitten aan beide kanten een moer in de carrosserie. Dus een open verbinding van achter de achterbumper en de kofferbak. Het water liep via de moer zo de ruimte in onder het achterlicht. Die bak zeg maar.
  2. Vandaag de buitenkant van de koplampen schoongemaakt en gepoetst. Op het werk hebben wij lakpolisch spul, is er een stuk van opgeknapt en het felle licht is aanzienlijk minder! Binnenkort de lenzen nog even doen.... Gr Mario
  3. Het lichtbeeld is niet raar. Je ziet perfect de Z van beide koplampen. Ook heb ik geen rare vlekken in het lichtbeeld. Ook zie je duidelijk de (afstel)lijn op de muur. De koplampen zijn gewoon heel erg fel buiten het lichtbeeld. Net zoals je vaak xenon ingebouwd ziet in bijvoorbeeld een peugeot 205, erg verblindend.. Voorbeeld: Je staat 5 meter voor de auto, de Z van het lichtbeeld staat ongeveer op je kruis, dan verblinden de koplampen.. Ik denk indd strooilicht van vieze lenzen. Ik heb gekeken en de lenzen kunnen er inderdaad niet zo 123 uit. Misschien kan ik erbij met een doek en een schroevendraaier ofzo ( voorzichtig )....... Bedankt, Mario
  4. Ik ga de lenzen schoonmaken! Thnx. Gr Mario
  5. De hoogte staat wel goed, ook afgesteld bij de garage. Maar als het donker is en je kijkt naar de koplampen ( buiten het lichtbeeld ) dan komt er heel veel licht vanaf en verblind het. Strooilicht zeg maar.. En Ronald, ik heb H7 lampen, geen d2s maar iig bedankt
  6. Hallo allemaal, Op het moment heb ik xenon in mijn orginele 3bg koplampen zitten (4300k). Wat mij opvalt is dat de xenon erg verblind, ze zijn goed afgesteld maar boven de lichtgrens komt nog veel licht. Ik heb geen rare vlekken in mijn licht. Hebben jullie hier ook last van? En is dit niet zo met orginele xenon koplampen? Ik ben al een tijdje opzoek naar een set orginele xenon koplampen maar deze zijn erg moeilijk te vinden De enige set die ik kon vinden bij de Bmshop voor 699. Dat word me iets te gek... Iemand iets liggen? Alvast bedankt,
  7. Hallo, Ben er even tussenuit geweest vandaar de late reactie! Ja regels zijn regels, hoe vervelend het soms ook is.. Ik weet niet hoe ze bij mijn maat aan vulmiddel komen. En ze vullen de airco met een apparaat wat inderdaad met vacuüm werkt. Bedankt voor je uitleg over het 3x spoelen. Helemaal duidelijk zo. Ik heb ondertussen een aircopomp gekocht op de sloop. Had liever een nieuwe gekocht maar ik studeer nog en vond het verschil van 400,- en 125,- iets te groot. Groetjes Mario
  8. Hallo, bedankt voor de reacties allemaal. De monteur is een vriend van me die niet veel met airco's doet. Alleen vullen. Ja dat orifice zag er inderdaad erg vies uit. Dat komt dus van de pomp.. En het systeem moet 3 x gespoeld worden? Dat is standaard als de pomp kapot is gelopen? In ieder geval bedankt voor de informatie en moeite allemaal!
  9. Geen manometerset.. zuig en druk weet ik ook niet.. Waarschijnlijk kunnen jullie er ook niks mee zo dus..
  10. Wat voor plakkerig spul en kleur? Welke druk van 6 bar ? hoge of lage druk? draaiende airco of stilstand ? Ik wil echter niet vooruit gaan lopen zonder duidelijke info, maar als de orrifice is vervuild met plakkerig spul ? wat, hoe, ziet/zag het eruit? Draait de condensor ventilator wel? als je de airco aanzet? Met alle respect, met wat jij omschrijft ontstaat niet in een aantal dagen, dit is al veel eerder merkbaar..zoals ik altijd vermeld er wordt te lang gewacht totdat het systeem niets meer doet. Begrijp me goed het is geen verwijt naar jou toe, op de airco meeting afgelopen zaterdag in Eindhoven bij Antonio, heb ik twee forummers (helaas) niet kunnen helpen, en wilde hen ook niet op kosten jagen. Wat heeft de vorige airco boer uitgespookt? Ik heb geen history ervan, en wordt zoals gebruikelijk door de vorige airco boer de zaak afgewimpeld. Remco bijvoorbeeld, vermelde ook dat het systeem koelde onder het rijden, en kwam helaas de diagnose voor hem bitter over..ik vergelijk Remco zijn waarneming met die van jou Ronald1967 had hetzelfde, toch koelde dat kreng niet bij stationair draaien en waren de drukken hetzelfde als bij Remco. Ik hoop niet dat ik me iets op de hals haal om dit te vermelden, zonder mede weten van desbetreffende personen, maar het is al in duidelijke taal aangehaald en gerectificeerd op het forum. Ronald1967 heb ik nog kunnen helpen met een nieuwe orrifice te plaatsen, en was het eindresultaat beter dan voor heen, helaas was dit bij Remco niet het geval, en heb een diagnose rapport af gegeven en naderhand een schriftelijke verklaring. Ik had dus graag geweten hoe en wat?. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk informatie te geven, zelf heb ik er ook weinig verstand van. Ik heb de Passat in Oktober 2009 gekocht en heb de airco nooit nodig gehad tot deze zomer. Info over het vroegere airco onderhoud heb ik niet mee gekregen van de vorige eigenaar. De airco was gevuld, toen is de auto opgestart, airco aan en op het apparaat stond 6bar druk ( geen idee of dit hoge of lage druk is ). De monteur zei dat dit rond de 13/14bar moest zijn. Wat betreft de orifice, zie foto. Ik heb geen idee wat voor plakkerig spul het is het leek een soort vet, kijk maar eens naar de foto's.
  11. Mario 3bg tdi

    warme lucht :(

    Hallo, Zoals de titel al zegt, mijn airco geeft dezelfde temperatuur lucht als dat de airco uit staat. Het volgende is gedaan: Eerst de airco opnieuw afgevult, hielp niks. Geen lekkage want de volledige 600g zat er nog in. Toen de droger vervangen, die rechtsvoor bij je wiel zit, hielp niks. Vervolgens de orifice ( hoe je het precies zegt weet ik niet ) vervangen, deze was compleet vervuilt met een plakkerig spul, hielp niks. Het systeem geeft maar een druk van 6 bar. Dit moet veel hoger zijn denk ik? Je hoort de aircopomp wel aanslaan, ook merk je het iets in het vermogen ( normaal dus.. ) Ik hoor graag jullie ideeen over dit probleem. Bedankt vast. Oja, als ik een half uur snelweg rij, word tdie wel koeler en heb ik het idee dat die beter werkt, dus kouder wordt.. Groetjes Mario
  12. Hallo, Ik heb niet echt een vraag maar misschien een oplossing voor iemand nu of in de toekomst. Sinds ik mijn vacuumprobleem opgelost heb met mijn remmen ( vacuumslang zat los waardoor de rem slecht werkte ) , hikt de Passat onder de 2000 toeren, vooral in de 1 en 2. Bijna het gevoel alsof je de koppeling een enkele sec indrukt. Nu ben ik ik hier een hele tijd mee aan de gang geweest. Slangetjes vervangen en zoeken naar eventuele lekkages. Maar ik heb net de oplossing gevonden.... : de EGR Mijn EGR is softwarematig dicht gezet voor 85%. Nu heb ik net de 2 vacuumslangetjes die naar de EGR gaan afgedopt. Heel stuk getest en het probleem is helemaal verholpen. Ga morgen ook nog even 2 plaatjes maken om hem helemaal af te sluiten. Die slangen kan ik gewoon afdoppen zonder problemen of niet? Als de boel toch afgesloten is? Misschien heeft iemand hier nog iets aan in de toekomst! Groetjes Mario
  13. Scheelt zeker niet veel, had ik dat maar geweten..... Zou dus zeker naar de dealer gaan dan!
  14. Ik heb het toen bij Tielman automaterialen in Nieuwegein gekocht. Duurde 1 dag voordat het binnen was.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden