Ga naar inhoud
  • 0

Motoronderhoud zelf doen


VWfreak1990

Vraag

Goeindag eem!

 

Ik wou zelf een paar onderhouds dingen doen die ik zelf ook kan wat dus straks met de beurt goedkoper wordt (235.000 moet ie en heeft ie gelopen :(). Nu wil ik mijn olie vervangen maar voordat ik dat doe wil ik graag het blok "schoonmaken" van binnen, heeft iemand een idee? Nouja ik maak wel een lijstje:

 

  • Olie vervangen en blok "schoonmaken" (Oliekanalen).
    Brandstoffilter vervangen.
    Oliefilter vervangen.
    EGR afdichten en inlaat schoonmaken.
    Ruitenvloeistof maximaal vullen (Water).

 

Hebben jullie tips en tricks voor mij hoe ik dit het makkelijkste en beste kan doen?

 

PS: Monteur kost €47,50 in het uur, dus ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

schoonmaken van binnen alleen doen indien dit noodzakelijk indien er diesel of water in de olie heeft gezeten. Indien er geen noodzaak is zou ik het niet schoonmaken. Olie en oliefilter vervangen kun je ook bij de kwik-fit, ATU of euromaster laten uitvoeren voor een vaste prijs. Dan loop je niet te klooien onder de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij Brezan een Oliefilterdop gekocht. Hiermee kun je het inwendige oliefilter verwisselen bij je TDI

Bij Conrad heb ik een olie pompje gekocht, met dat pompje kun je via de pijlstok de oude olie wegpompen

zo heb je redelijk eenvoudig voor ca 50 euro je gereedschap en kun je een kleine beurt zelf doen.

interieur filter, luchtfilter en oliefilter + olie.

 

Zo doe ik 't nu ook (rij 60~70K per jaar) ga wel 1x per jaar naar de garage voor een uitgebreide beurt.

 

link van konrad http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
schoonmaken van binnen alleen doen indien dit noodzakelijk indien er diesel of water in de olie heeft gezeten. Indien er geen noodzaak is zou ik het niet schoonmaken. Olie en oliefilter vervangen kun je ook bij de kwik-fit, ATU of euromaster laten uitvoeren voor een vaste prijs. Dan loop je niet te klooien onder de auto.

 

Nou ik vermoed dus dat de olie er 235.000 km in heeft gezeten. (Al is de kop wel vervangen, volgens de garage dan)

 

EGR afdichten begin ik misschien Zaterdag aan (Even een afdichtplaatje ertussen). En mijn auto gaat dus niet naar de kwikfit ofzo i.v.m te laag liggende bodemplaat :embarassed: . Die PELA is inprencipe een fietspomp :lol: maar wel handig zo'n ding.

 

Alvast bedankt voor de tips tot nu toe :mrgreen: maareuh de luchtfilter is al vervangen en interrieurfilter ook :angel: !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden