mw Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 mijn Passat uit 1999 heeft inmiddels 295.000km op de teller staan. Ik rij er zelf nog geen 3 jaar in en heb er zelf in die 3 jaar 40.000 km mee gereden. De vorige eigenaar reed er 5 jaar lang 100km per dag mee naar zijn werk (en ook weer 100km terug). Hij is dus altijd voor de langere ritten gebruikt en nooit boven de 3500 toeren geweest. Altijd netjes in de officiele VW garage onderhouden. Motorisch nog nooit problemen gehad, wel bij een beurt wat reparaties aan o.a. vering ed gehad. Deze intro omdat ik met de volgende vraag zit: Hoe lang kun je met zo'n auto blijven rijden? Ik ben dus wel benieuwd naar andere passat bezitters met een auto van vergelijkbare leeftijd met nog meer km op de teller. Welke grote reparaties kun je verwachten bij zo'n km-stand en welke investering is tie nog waard? Wanneer zeg je : "Ik moet naar een ander auto gaan kijken". Als hij echt kapot is en de reparatie te duur is dan ben je in mijn ogen te laat. Dan heb je geen tijd meer om rustig naar een andere auto te kijken. maw hoe lang zou ik realistisch gezien nog economisch met deze auto kunnen blijven rijden? Kan ik beter vandaag op zoek gaan naar een andere? Ik weet dat het misschien onmogelijk is deze vraag zo te beantwoorden en verwacht dus ook geen eenduidig antwoord van jullie, maar toch ben ik wel erg benieuwd naar jullie meningen. alvast bedankt en......brand maar los Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yara Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Als je er verder nooit iets motorisch mee heb gehad denk ik dat je hier zeker nog wel 150 dk mee kan rond rijden. Ken mensen die 350 dk er op hadden en de auto ook nog gechipt was en hadden nog steeds geen problemen, buiten het gewone onderhoud om natuurlijk. Rij zelf een passat uit 2000 met 245 dk op de klok en blijf hier zeker nog wel 200 dk in rijden als er geen gekke reparaties komen natuurlijk, maar dat is altijd gis werk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Tja hoelang is een Chinees... Geen idee hoe lang je er nog in kunt rijden.. Meestal gaat de koets eerder aftakelen dan de motor. In dat opzicht, kun je er nog heel lang mee rondrijden. Tuurlijk ga je de rekening qua onderhoud gepresenteerd krijgen, maar aan de andere kant: een nieuwe auto kost ook geld en afschrijving. dus ja, wat is wijsheid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JurgenTDI Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Hier net andersom... de koets heeft nu dik 288000 erop staan, en de motor deettuttniemeer bij 277500 Maar los daarvan ga ik met bovenstaande 2 antwoorden mee. Ik neem aan dat het een dieseltje is, en mits op de juiste wijze warmgereden gaat een oliestoker blokkie best 5ton mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sequence Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Als het inderdaad een diesel is, wat moet je met een diesel wanneer je maar een goeie 13.000km per jaar rijd ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 1999, zit nu op 312dkm.. (55dkm/jaar)and still going Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sequence Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Dat is goed nieuws Vdub, ik ben dus nog maar op de helft van wat ie minstens kan draaien. Maar had je geen defecte brandstofpomp ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mw Geplaatst 11 augustus, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 bedankt alvast voor jullie reacties Tja, het is een diesel, en eigenlijk misschien net niet rendabel gezien het aantal km dat ik rij, maar ik kon hem, toen ik een station wagon zocht, goedkoop overnemen destijds en weet dat er altijd netjes mee gereden is. Dat vind ik eigenlijk nog veel belangrijker dan de prijs. Over dat warm rijden hoor ik steeds weer. Betekent dat je hem koud niet op zn staart mag trappen vwb toerental? Mag je dan wel rustig schakelend meteen naar de 120? Of moet je echt eerst wachten tot de 90 graden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sequence Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Inderdaad met koude motor onder de 2000 toeren blijven, je kunt wel rustig naar 120km/u maar niet doortrekken naar 4000 toeren e.d. Dat is een behoud voor de motor incl turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 11 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2006 Beste even rustig een stukje warm rijden idd.. dat houdt in.. voor de 3000 toeren schakelen.. Sationair warm laten draaien is trouwens niet goed.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 12 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2006 Stationair warmdraaien is funest voor iedere motor! Trouwens echt warm wordt ie er ook niet van. De beste manier is gewoon warmrijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 12 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2006 1999, 1.8t 245.000km ik verwacht dat de motor eerder vervangen moet worden dan de rest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2006 Dat is goed nieuws Vdub, ik ben dus nog maar op de helft van wat ie minstens kan draaien. Maar had je geen defecte brandstofpomp ? Ja, ik heb een minder goed functionerende brandstofpomp, er is gewoon mee te rijden hoor, je verneemt er m.u.v. het roeten en het hoge brandstofverbruik niks van.. hij loopt en start gewoon als nieuw. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 13 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2006 Iedere wagen met een hoog kilometrage komt de nodige gebreken tegen. Logisch want de slijtage delen gaan op een gegeven moment kapot. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 13 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2006 Het kan zelfs zijn dat de pomp al bij aanschaf niet goed meer was want lager dan 1 op 14,5 kwam ik bijna nooit... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos_br Geplaatst 13 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2006 Ik heb hier nu auto`s lopen met meer dan 500000km (tdi`s) zonder vreemde storingen. Er loopt een passat tussen met 480000km getuned rond. Ook bij deze auto is de km stand niet aan te merken. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mw Geplaatst 13 augustus, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2006 Kijk, dat zijn pas getallen al kun je 'vreemde storingen' natuurlijk op verschillende manieren interpreteren, maar als ik dit lees kan ik nog wel even vooruit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten