Ga naar inhoud

Hoe lang kun je blijven rijden?


mw

Aanbevolen berichten

mijn Passat uit 1999 heeft inmiddels 295.000km op de teller staan. Ik rij er zelf nog geen 3 jaar in en heb er zelf in die 3 jaar 40.000 km mee gereden.

 

De vorige eigenaar reed er 5 jaar lang 100km per dag mee naar zijn werk (en ook weer 100km terug). Hij is dus altijd voor de langere ritten gebruikt en nooit boven de 3500 toeren geweest. Altijd netjes in de officiele VW garage onderhouden. Motorisch nog nooit problemen gehad, wel bij een beurt wat reparaties aan o.a. vering ed gehad.

 

Deze intro omdat ik met de volgende vraag zit: Hoe lang kun je met zo'n auto blijven rijden? Ik ben dus wel benieuwd naar andere passat bezitters met een auto van vergelijkbare leeftijd met nog meer km op de teller. Welke grote reparaties kun je verwachten bij zo'n km-stand en welke investering is tie nog waard? Wanneer zeg je : "Ik moet naar een ander auto gaan kijken". Als hij echt kapot is en de reparatie te duur is dan ben je in mijn ogen te laat. Dan heb je geen tijd meer om rustig naar een andere auto te kijken.

 

maw hoe lang zou ik realistisch gezien nog economisch met deze auto kunnen blijven rijden? Kan ik beter vandaag op zoek gaan naar een andere?

 

Ik weet dat het misschien onmogelijk is deze vraag zo te beantwoorden en verwacht dus ook geen eenduidig antwoord van jullie, maar toch ben ik wel erg benieuwd naar jullie meningen.

 

alvast bedankt en......brand maar los :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er verder nooit iets motorisch mee heb gehad denk ik dat je hier zeker nog wel 150 dk mee kan rond rijden.

 

Ken mensen die 350 dk er op hadden en de auto ook nog gechipt was en hadden nog steeds geen problemen, buiten het gewone onderhoud om natuurlijk.

 

Rij zelf een passat uit 2000 met 245 dk op de klok en blijf hier zeker nog wel 200 dk in rijden als er geen gekke reparaties komen natuurlijk, maar dat is altijd gis werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja hoelang is een Chinees...

Geen idee hoe lang je er nog in kunt rijden.. Meestal gaat de koets eerder aftakelen dan de motor. In dat opzicht, kun je er nog heel lang mee rondrijden. Tuurlijk ga je de rekening qua onderhoud gepresenteerd krijgen, maar aan de andere kant: een nieuwe auto kost ook geld en afschrijving. dus ja, wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net andersom... de koets heeft nu dik 288000 erop staan, en de motor deettuttniemeer bij 277500

 

 

Maar los daarvan ga ik met bovenstaande 2 antwoorden mee.

Ik neem aan dat het een dieseltje is, en mits op de juiste wijze warmgereden gaat een oliestoker blokkie best 5ton mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt alvast voor jullie reacties

 

Tja, het is een diesel, en eigenlijk misschien net niet rendabel gezien het aantal km dat ik rij, maar ik kon hem, toen ik een station wagon zocht, goedkoop overnemen destijds en weet dat er altijd netjes mee gereden is. Dat vind ik eigenlijk nog veel belangrijker dan de prijs.

 

Over dat warm rijden hoor ik steeds weer. Betekent dat je hem koud niet op zn staart mag trappen vwb toerental? Mag je dan wel rustig schakelend meteen naar de 120? Of moet je echt eerst wachten tot de 90 graden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws Vdub, ik ben dus nog maar op de helft van wat ie minstens kan draaien. Maar had je geen defecte brandstofpomp ?

 

Ja, ik heb een minder goed functionerende brandstofpomp, er is gewoon mee te rijden hoor, je verneemt er m.u.v. het roeten en het hoge brandstofverbruik niks van.. hij loopt en start gewoon als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden