Ga naar inhoud

  • 0

Iemand ervaring met V-maxx schroefset ?


Boli-Rent

Vraag

Nu ik de Variant alweer 1,5 jaar heb vind ik t wel tijd worden dat ze deze zomer wat lager bij de grond mag.

 

Mijn vraag aan jullie : heeft 1 van jullie ervaring met een schroefset van V-maxx ?

Ik heb er al wel wat over gevonden op t net , maar ben benieuwd of de demping ook stugger is en het dus niet alleen verlagen is met zo'n set.

Dat je dus niet stapvoets over de drempels moet omdat je door t veren alsnog met je neus op de grond komt.

 

Dit omdat deze sets een stuk (300,-) goedkoper zijn dan bijv. FK of Weitec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

:-S

 

NIET DOEN!!!!

Ik vond het echt grote bagger!!!!!!!

 

Ik heb nu een vaste set van Koni en ben super tevreden. Mijn VMAX set was na een paar dagen 3cm nagezakt en is veel te los. Ik werd er helemaal gek van. Op een Passat geen goede combi naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit omdat deze sets een stuk (300,-) goedkoper zijn dan bijv. FK of Weitec.

 

Het verschil met Koni (geen schroefset) is niet zo groot.

Dacht dat V-maxx rond de 300 euro is en ik heb 500 voor Koni (incl. montage) betaald.

 

Ik heb V-maxx onder de Golf 1 liggen (900kg) en ik vind het net een kart.

Ik zou Sven z'n raad opvolgen, die heeft ze eronder gehad. Ik zou nog ff verder kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb enkel ervaring met Eibach :embarassed: maar hoe verhoud bv. KW zich met de eerder genoemde merken?

 

Kw schijnt in kwaliteit nog wat beter te zijn (heb ik onder de vorige passat gehad). Ook in prijs hoger. KW vond ik stugger als de huidige koni-set.

 

Maar het is maar net wie je het vraagt. Op de site van TDIclub zijn veel mensen lovend over V-maxx en hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

KW bevalt mij heel goed. Is idd op korte hobbels wat stugger. Verlaging is niet zoveel als ik gehoopt had. Wegligging is formidabel.

Laatst op een lange doordraaiende bocht reedt voor mij een BMW 5 serie. In de bocht zat een hobbel. De BMW had moeite om recht in het spoor te blijven en je zag de wagen iets uitwaaien in de bocht en langer door deinen.

Mijn wagen bleef strak in het spoor en was snel weer stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb V-maxx op mijn Golf II gehad, go-kart gevoel idd, rotwegen hobbelen als hel en letterlijk tegen plafond geknald in de stoel.

Maar ik lag ook superlaag.

V-maxx gehad op de Toledo, supertevreden van, na 60000km niets van klagen gehad. Rijdt comfortabel, veert wat meer door dan een KW maar niets ergs.

Ik rij nu al een maand met V-maxx op mijn 3bg en nog steeds lof !

3cm nazakken lijkt me wel veel ??? De mijne een 8mm denk ik. Met een passat gaat je neus sowieso de dieperik, of dat nu koni, kw, dts, of v-maxx is.

Wegligging is zeker niet slecht. Ik rij er ook 200 mee, en ondervindt er niets van.

 

En ja, ik heb ook met een kw variant 1 gereden, wegligging ook super, maar de stelringen zaten wel vast na 9 maanden!

 

En de stelringen van v-maxx hebben bijvoorbeeld dezelfde afmetingen dan die van dts??

Met een v-maxx kan je letterlijk tot tegen de grond.

Op de baan naar het werk op autosnelweg licht er een flauwe bocht met een hobbel in. Gistere nog met +180 genomen en de Passat verzet zich geen mm.

Ook al wat sportiever gereden tegen een maat met ibiza met sportophanging, en ik moet je niet zeggen met dewelke ik het liefst door de bochten ga,ja op mijn v-maxx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af waarom ze Vmaxx mogen verkopen. Het is echt troep. Ik heb ze gehad en heb nu Koni. NOOIT meer anders. Ik blijf erbij: Vmaxx is de grootste troep op de markt. Ik ging destijds voor de looks en mocht niet teveel kosten... nou, dat heb ik geweten!

 

Je kunt beter eibach veren nemen voor dat geld. Is 10x beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nazakken was belachelijk. Inveren was belachelijk, wegligging was belabberd. Link was 6 cm schroefrdraad en recht 2 cm en toen stond de auto recht..... ECHT toppie! De sets zijn te licht onder zware passats! Andere auto's zou misschien kunnen, maar ik berust dit puur en alelen op de Passat! Ik zeg: NIET DOEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Amai, heb jij een rare set gehad dan. De mijne staat nu waterpas en staan op 1 mm na links en rechts gelijk.

Op de mm kan je nooit correct staan, maar zoals jij het zegt lijkt het me onmogelijk en was het slecht gemonteerd.

Nazakken doe je toch nooit meer dan 1cm??

Het enige dat ik meega met je is het inveren, niet erg, maar wel iets meer dan een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit omdat deze sets een stuk (300,-) goedkoper zijn dan bijv. FK of Weitec.

 

Het verschil met Koni (geen schroefset) is niet zo groot.

Dacht dat V-maxx rond de 300 euro is en ik heb 500 voor Koni (incl. montage) betaald.

 

Ik heb V-maxx onder de Golf 1 liggen (900kg) en ik vind het net een kart.

Ik zou Sven z'n raad opvolgen, die heeft ze eronder gehad. Ik zou nog ff verder kijken

 

 

Weet wel dat het verschil van V-maxx schroefset en Koni schroefset geen 200 euro is. Ja voor een Golfje.........

Een schroefset van Koni kost ongeveer € 1000,-, heb zelf de Sport-kit van Koni die al ruim € 500,- kost.

 

Heb ook v-maxx (schroefset) onder mijn 3BG gehad, ja heb er 4 jaar op gereden en geen problemen gehad.

Nu zal de kwaliteit niet zo zijn als KW of Koni, stug blijft een schroefset altijd.....

.....dan kun je beter alleen voor veren gaan met eventueel schokdempers maar ja dan kom je niet zo laag :mrgreen:

Het is maar net wat je wil.

 

Ik ga persoonlijk nooit weer met een schroefset rijden.......te stug ...gewoon een goede sport kit

(van Koni bijvb.) 40mm is mij mooi zat.

 

Wil je verongelukken of ben je levensmoe moet airride nemen en dan bijvoorbeeld snoeihard van een afrit rijden.

Heb in een 3c gereden met airride nou dat is helemaal niks, ja hartstikke mooi voor de show........... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een maat van mij had v-maxx onder zijn golf3, goed laag en het was kneiter hard. op de autoweg die vrij vlak was zat ik bijna tegen het dak aan met me kop bij het kleinste hobbeltje. en de kwaliteit was ook niet alles. stelschroef zat iedere keer vast. je kon invetten wat je wou maar tzat altijd vast. toen is hij net als ik over gestapt op kw var1 (inox) en wat een comfort heb je dan zeg vergeleken met v-maxx. de kw set behoeft weinig onderhoud en de stelschroef kun je altijd zo verdraaien en de 3bg als de golf3 kon je echt superlaag zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt volledig, op mijn Golf II knalde ik ook tegen het plafond.

Maar dat is zo, v-maxx is keihard op kleinere wagens en comfi op grotere.

 

Maar dit is de 3e set v-maxx en mijn stelschroeven verzetten ik met de hand !!!

Ik had op mijn ibiza een kw var 1 inox --> na nog 9 maand 4u werk gehad om 2 stelschroeven te lossen, incl met de hamer gewerkt om te kunnen lossen!

KW zat wel redelijk comfortabel op de ibiza, hoewel ik ook regelmatig tegen mijn wielkas veerde...

 

Goed punt hierboven, schroefset moet je steken als je echt laag wil rijden.

Wil je superwegligging en gewoon het zicht ietwat mooier, steek dan je geld in een koni of billstein ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan het alleen maar eens zijn met VAGMAN. De problemen die hier geschreven worden heb ik niet gekent. Heb drie setjes op grotere auto's gehad. (A4, Toledo) Heb een keer een lekke demper gehad maar dat komt bij KW ook voor.

 

Op het moment ligt er een schroefkit van koni onder de passat (zat er al onder toen ik deze kocht). Ik vind deze toch behoorlijk stug, iig stugger dan de vmaxx op de A4.

 

Dus ook hier iemand die over vmaxx niets te klagen heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

merk wel dat we allemaal toch andere ervaringen hebben qua schroefsets. wat jullie hebben bij kw hebben hebben ik en vrienden er totaal geen last van en andersom ook. kwil kw nu ook weer niet de hemel in prijzen maar hij beviel mij super goed, zowel onder de 3bg als a4. hij zal tzt ook wel weer onder mijn 3c gaan komen. denk dat je het beste zelf dan maar moet gaan proberen wat je bevalt. ik hoor ook goede verhalen over weitec schroefsets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Joerie, volledig eens.

Ik heb een lekke demper gehad, maar als je zou gezien hebben waar ik ingereden was, zou je meteen zien dat iedereen met elk merk lek rijdt.

Een week later had ik al een nieuwe :-D

 

Ik ken enkel nog iemand die op zijn passat DTS zitten heeft en is er ook tevreden over.

Maar als ik met hem meerij hoor ik die af en toe lawaai maken, en is nochtans gestoken bij specialisten.

Hij rijdt wel met een 3B en rijdt minder comfortabel dan v-maxx vind ik en hij .

Zijn neus knalt evensnel of sneller de grond op als de mijne bij een drempel.

 

Ik denk dat het misschien ook allemaal met onze rijstijl te maken heeft??

Zelf rij ik heel voorzichtig op wegen die ik niet ken of mijd ik putten zoveel mogelijk. Zelfs al moet ik er een omweg voor maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf geen ervaring met het rijden met vmaxx, maar ken wel mensen die verstand hebben van onderstellen en er wel mee hebben gereden en die vinden de rijkwaliteiten duidelijk minder als onderstellen van KW, Koni, Eibach, etc..

 

Ik ga persoonlijk nooit weer met een schroefset rijden.......te stug ...gewoon een goede sport kit

(van Koni bijvb.) 40mm is mij mooi zat.

 

De KW Street Comfort schroefset is comfortabelder als de vaste KW 30/30 set. Nu is de schroefset niet geschikt voor verlagingen meer dan 45mm, alhoewel de set bij mij een paar mm lager staat en nog steeds erg goed rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lucky me dan :-D

Mijn garagist plaats veel van die setjes, ook op audi A6 en dergelijke, nog nooit 1 klant gehad die terugkwam om te klagen of dat er wat kapot was.

 

@RiootjeTDI Naar wat stap je over en waarom ? Air ? :-D

 

omdat de dempers niet berekend zijn op het hoge gewicht van mijn passat. Teveel overhellen,etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmm, ben nog niet veel wijzer.

De reden van een schroefset is dat ik wel laag wil , maar mijn vriendin er ook mee rijd en die t liefst normaal over drempels gaat.

Met n schroefset kan ik dan de juiste stand aftasten.

Wat me rij stijl betreft ga ik rustig over drempels omdat ik dat gewend ben met me vorige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden