Ga naar inhoud
  • 0

Regensensor achterraam in de warrie


balou

Vraag

Hallo,

 

Al 3 dagen erger ik mij kapot; de ruitenwisser van het achterraam blijft maar doorgaan ! Het heeft dan eventjes geregend, maandag ofzo. Maar sindsdien doet ie niks anders als m'n raam wissen terwijl ik daar helemaal niet om vraag. Ik probeer van alles maar niks werkt. Ik voel me echt een koe die niet ziet dat haar ruitenwisser nog aan staat :blink:

 

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen??

 

Groetjes Dorien

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij is het zo dat de ruitenwisser achteraan automatisch wist wanneer de sensor vooraan regen ziet en de versnelling in achteruit wordt gelegd. weet niet of dit ook ook zo is bij jouw versie. kan het ook niet zo een geheugenfunctie zijn zoals bij een golfje, daar moet je om bepaalde functies te wijzigen voor het wissen of de frequentie ervan een paar keer na elkaar tikken naar achter of iets dergelijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zit er geen regensensor op de achterraam.

 

Denk eerder dat er dan iets in de hendel of je ruitenwissermotor aan de hand is.

Misschien dat je dit met uitlezen kan bekijken, durf daar alleen geen garantie op te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij een variant zit wel een sensor zegt Derk.

Kan Derk dan ook vertellen waar 'ie zit? Bij mij zit er echt alleen maar een regensensor bij de voorruit.

 

En ik ben dan wel blond, maar niet zo blond ;-) de hendel was niet naar achteren getikt en staan gewoon op 'neutraal'.

Beter dubbelcheck dan achteraf ontdekken dat je toch een beetje blond bent ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haha, ja da's waar SJ :)

 

Ik zal Derk es vragen waar hij die wijsheid vandaan heeft. Misschien zit er dan wel een breukje o.i.d. in de hendel. Want soms als ik daar aan zit te frunnikken in de hoop dat dat kutding ophoudt, is het soms een minuut of 2 stil, en daarna begint ie weer :S

 

Misschien kan ik es langs de garage, moet ik toch nog langs om een melding ('service') eruit te laten halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

o jij kan ook die melding eruit halen? Nou misschien is dat wel gezellig even. Ik zal het even in de groep gooien en je hoort er wel van :)

 

In ieder geval bedankt voor alle reacties! Ik hoop dat er iets uit te lezen is en dat het opgelost kan worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja die sproeit nog ja.

Het valt me inderdaad wel op dat het ook voorkomt als het net na een droge periode weer een keer regent. En toen begon het. Dat was volgens mij de vorige keer ook zo. Dus toen dacht ik ook al dat er misschien vocht kwam waar geen vocht hoort te komen. ? Anyway, we zullen even een afspraak maken met Jeroen, misschien kunnen we zo iets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De achter wisser gaat toch wel mee met de regensensor van voren ?

 

Mijn regen sensor werkt tijdelijk helemaal niet dus kan het niet testen maar ik dacht dat dat zo was.

 

 

Nee op het achterraam zit geen sensor.

Ook wordt hij niet gestuurd door de sensor aan de voorzijde.

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De achter wisser gaat toch wel mee met de regensensor van voren ?

 

Mijn regen sensor werkt tijdelijk helemaal niet dus kan het niet testen maar ik dacht dat dat zo was.

 

 

Nee op het achterraam zit geen sensor.

Ook wordt hij niet gestuurd door de sensor aan de voorzijde.

 

:wink:

 

bij mij dus wel, maar dan moet de versnelling wel in achteruit gelegd worden en de voren sensor ziet regen dan wist deze automatisch. als je hem uit achteruit haalt stopt de wisser

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat komt omdat jij een 3c hebt.

 

3bg heeft nmw geen regensensor in het achterraam, ook staat hij nmw niet in verbinding met de sensor voor.

 

heb toch ook geen sensor in het achterraam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daarom staat er ook "Ook staat hij nmw niet in verbinding met de sensor voor" :|

 

Die van jou staat volgens mij icm met de achteruitversnelling in verbinding met je rw voor.

 

Nogmaals heb het hier over de 3bg, heb geen idee en wil het ook niet weten hoe dit met de 3c in de war steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 3c heeft ook maar 1 regensensor en die zit net als bij de 3BG voor. Bij de 3C kan er een verbinding zitten dat als je je wagen in je achteruit zet en de regensensor voor "ziet" regen dat de achteruitwisser gaat. Bij de 3BG is dit niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom staat er ook "Ook staat hij nmw niet in verbinding met de sensor voor" :|

 

Die van jou staat volgens mij icm met de achteruitversnelling in verbinding met je rw voor.

 

Nogmaals heb het hier over de 3bg, heb geen idee en wil het ook niet weten hoe dit met de 3c in de war steekt.

 

het is toch niet omdat het hier over een 3bg gaat dat die functie er ook niet op zou kunnen zitten. sorry dat ik misschien ook even meedenk over de eventuele mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom staat er ook "Ook staat hij nmw niet in verbinding met de sensor voor" :|

 

Die van jou staat volgens mij icm met de achteruitversnelling in verbinding met je rw voor.

 

Nogmaals heb het hier over de 3bg, heb geen idee en wil het ook niet weten hoe dit met de 3c in de war steekt.

 

het is toch niet omdat het hier over een 3bg gaat dat die functie er ook niet op zou kunnen zitten. sorry dat ik misschien ook even meedenk over de eventuele mogelijkheden.

 

Meedenken is prima, maar zoals al eerder vermeld gaat het hie rom een 3bg waar deze funtie NIET opzit, dus heeft het weinig meerwaarde om de 3c erbij te betrekken waar deze functie in welke vorm dan ook wel op zit.

Daar komt de TS nml niet veel verder mee, terwijl we dan wel willen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom staat er ook "Ook staat hij nmw niet in verbinding met de sensor voor" :|

 

Die van jou staat volgens mij icm met de achteruitversnelling in verbinding met je rw voor.

 

Nogmaals heb het hier over de 3bg, heb geen idee en wil het ook niet weten hoe dit met de 3c in de war steekt.

 

het is toch niet omdat het hier over een 3bg gaat dat die functie er ook niet op zou kunnen zitten. sorry dat ik misschien ook even meedenk over de eventuele mogelijkheden.

 

Meedenken is prima, maar zoals al eerder vermeld gaat het hier om een 3bg waar deze funtie NIET opzit, dus heeft het weinig meerwaarde om de 3c erbij te betrekken waar deze functie in welke vorm dan ook wel op zit.

Daar komt de TS nml niet veel verder mee, terwijl we dan wel willen :wink:

 

en hoe kan ik in godsnaam weten dat die functie niet op deze wagen zit als ik met een ander type rij, ik vertel gewoon hoe het zit bij mij en misschien was dat ook zo bij het ander type. maar met jouw opmerking t.o.v mij komt TS nml ook niet veel verder. Maar laten we nu ophouden hierover en zal hier zeker in dit topic niet meer antwoorden omdat ik toch maar met en 3C rij en de rest van de info hier dus niet relevant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Off Topic

 

Nogmaals heb het hier over de 3bg, heb geen idee en wil het ook niet weten hoe dit met de 3c in de war steekt.

Wat is er mis mee als er iemand met een ander type wagen probeert een ander forumlid te helpen.

Iedereen kan verkeerde info geven, elke info hoe klein ook kan soms een doorbraak zijn tot het bekomen van een oplossing.

 

 

Ook ik krijg soms verkeerde info op mijn vragen

Het zou gemakkelijker zijn als iedereen in de topictitel hun type wagen bij plaatsen, minder foute info als gevolg

:sorry: Balou dat hierdoor jouw topic vervuild geraakt

Hoop van harte dat je probleem opgelost garaakt.

 

Text aangepast na PB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pb verzonden naar Passatmotion omtrent gang van zaken.

 

laten we zoals voorgaande al zei dit topic niet verder vervuilen en zeker niet anderen mee betrekken (die willen bemiddelen) omdat wij een kleine aanvaring hebben nu. bij deze gaat dit topic terug verder ONTOPIC. en hoop ook dat de topicstarter zijn/haar probleem wordt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden