Ga naar inhoud

Jubiläum im Emder VW-Werk


MutsjePassat

Aanbevolen berichten

zozo 1 miljoen Passat 3C's gebouwd en afgeleverd..

 

Da's een mooi aantal; lijkt precies in lijn met 6,5 miljoen Passats sinds 1977 (uit Emden). Toch denk ik dat er wel meer in had gezeten; op dit moment draaien ze in Emden twee shifts..

 

Wat me verbaast: op de jubileumfoto wordt gerept over de miljoenste B6. Vanaf komende zomer gaat de opvolger ongetwijfeld B7 heten.

Maar: waarom wordt tevens de code 3C gebruikt? En wordt dat na de modelwisseling/facelift een 3CG? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C is het platform/onderstelnaam van de Passat, de meeste onderdeelnummers beginnen ook met 3C*

 

Als het echt een facelift zou worden zou 3CG idd kunnen, ik denk eerder dat, gezien de leeftijd het 3D wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk eerder dat, gezien de leeftijd het 3D wordt

 

Krijg je daar een brilletje bij dan 8-)

 

Off topic:

Ja en een gratis bioscoopkaartje voor een film na keuze :lol:

 

Ze gaan nu ook in Emden de VW Amarok vanuit Argentinien voor de Europese markt voorbereiden. Ze krijgen het daar maar druk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Als het echt een facelift zou worden zou 3CG idd kunnen, ik denk eerder dat, gezien de leeftijd het 3D wordt

 

Zie het volgende: http://www.autoweek.nl/autonieuws/14162/Nieuwe-Volkswagen-Passat-rijdt-gecamoufleerd-rond

 

Ik denk toch dat het een facelift wordt. Op de flanken zie ik weinig spectaculairs veranderen; een andere spiegel, een vouwlijntje aan de onderkant van de deuren, dat is het wel zo'n beetje.

 

De komst van de biturbo TDI is daarentegen veelbelovend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Facelift is nog niet zo gek, De B5 had ook eerst een facelift gekregen en daarna pas de 3C.

Als de verkoop van de 3C nog steeds erg goed is dan is een facelift ook nog genoeg. Maar er is ook altijd een groepje dat teleurgesteld wordt. ( bij dat groepje hoor ik ook thuis!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm de Amarok.. stond een test van in de Autoweek.. mooie pickup..

 

Idd mooi.

Een Amarok stond o.a. op het VW paviljoen bij de Hannover messe (vorige maand).

Ik was er voor mijn werk en dan neem ik altijd uitgebreid ff de tijd voor de VW stand. :mrgreen:

De nieuwe Touareg Hybride stond er ook, evenals de nieuwe Touran en Sharan, verder nog de Passat CC , T5 en een concept car/taxi (ben de naam ff kwijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amarok heeft inderdaad wel wat. Heeft wel een mooie voor front. We moeten alleen nog even wachten voordat je hem kan zien in Europa.

 

Vorige week zaterdag heb ik er 1 bij ons in het dorp gezien. Er zat een duits kenteken op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amarok heeft inderdaad wel wat. Heeft wel een mooie voor front. We moeten alleen nog even wachten voordat je hem kan zien in Europa.

 

Vorige week zaterdag heb ik er 1 bij ons in het dorp gezien. Er zat een duits kenteken op.

 

In Emden wordt hij in 2012 afgemaakt voor de Europese markt.

 

jammer van dat kenteken dan :oops:

 

Wat bedoel je daar mee? De auto blijft hetzelfde. Wat zegt het kenteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden