Ga naar inhoud

  • 0

Welke kabelboom 3C camera naar rns510


PassatMotion

Vraag

Heb onlangs via e-Bay een volledige set kunnen aanschaffen kabelboom- regelapparaat - camera.

Maar de kabel dat tussen de RNS510 en het regelapparaat ziet ontbreekt :( en kan deze niet vinden in €tk@ en €ls@win.

Is er iemand die mij kan helpen :embarassed: met het juiste onderdeel nummer door te geven zodat ik deze kan aanschaffen bij de dealer en of e-bay.

De kabel die ik zoek vertrekt van het regelapparaat -J772- met een 54polige stekker -T54b- naar de RNS

 

Kabelboom links 3C9 971 147 L

Kabelboom Rechts 3C9 971 148 S (voor toekomstplannen)

2daxe1w.jpg

 

Regelapparaat -J772- 3C0 907 441

kaiopk.jpg

 

Camera Artnr 5N0827566 D (past enkel in MJ2008 kofferklep 3c9 827 025 K) -aangepast 11maart-

2zswmrc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Gevonden op Ebay : kabelboom voor 88€ http://cgi.benl.ebay.be/Kabelbaum-Kabel ... 2eaaf410cd

 

Ben deze ook al tegengekomen op eBay lijkt net dezelfde als Kufatec.

109 euro voor de 3C http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1414_Rear-View-Camera---Harness---VW-Passat-3C-Variant.html

89 euro voor de VW Touareg http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p911_Rear-View-Camera---Harness---VW-Touareg.html

Ben meer en meer aan het denken om het toch aan te schaffen en te proberen (ben mij aan het zot zoeken naar een OEM versie maar nog geen suc6)

De RNS moet minstens een B unit zijn (voor mij geen probleem ben van een B naar een C geupdate)

Heb ook al veel gelezen dat men er VW Touareg onderdelen gebruikt en ben dus niet zeker of het om de Kufatec of de OEM versie is http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7819

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben de bestelling gaan afhalen prijzen er bij gezet was totaal €48.8 en tel daar nog €10 euro bij voor de bestelling die nog moet binnenkomen morgen.

 

4E0 972 144 Kontakthuis 54-polig €2.30

7L6 972 726 Kontakthuis 26 polig €2.30

000 797 009 Kabel met 2 pinnen voor 26p stekker €2.24/st - €11.2/zakje van 5

000 979 010 Kabel met 2 pinnen voor 54p stekker €1.69/st - €8.45/zakje van 5

000 797 xxx Kabel voor zekeringhouder niet besteld

000 797 132 E Kabel met 2 pinnen voor stekker achterklep kant interieur - 2x €2/st-

000 979 131 Kabel met 2 pinnen voor stekker achterklep kant achterklep €2.24/st - €11.2/zakje van 5

000 979 987 Kabel canbus 10m €10.94/Zakje van 1x10m

Tesa Textielkleefband ongeveer €2.5

 

Heb nog een vraag klopt dit: een kabel 2.24/st ,in een zakje zitten er 5 dus €11.2.

Z'n kabeltje is ongeveer 40cm lang en in vergelijking met de can-bus kabel van 10m tegen €10.94 is deze dan goedkoop.

Ik vind het aan de dure kant €11.2 voor 5 kleine kabels. :?

Foto zoals lijst in volgorde van links --> rechts

bjh9bq.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Guyke, Canbus van PDC is niet geschikt voor de achteruitrijcam...

 

@ passatmotion hier een lijstje met benodigdheden en verbindingen...

 

000 979 987 Kabel canbus 10m

 

Canbus : te vinden achter radio of onder bijrijderszetel als je de telefoonmodule hebt:

oranje/lila (can infotainment high) naar T54b/40

oranje/bruin (can infotainment low) naar T54b/39

.

klopt dit artnr (000 979 987 Kabel canbus 10m) omdat men spreekt over een oranja/lila en oranje/bruin kabel

Die ik aankocht is wit/geel en groen/geel en heel dun.

als ik van een canbus moet aftakken mag er dan ingeknipt worden of niet.

 

Hier al een begin bij het maken van de stekkers voor de kabelboom tussen de RNS510 en de camerastuurdoos

155ifqo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat ik het gevonden heb maar is er iemand die weet of dit werkt met de 3C (kabelset is van een Touareg 2009)

De Touareg gebruikt de zelfde onderdelen als de 3C dus daarmee dacht ik.....Die kabel zal dan ook op werken.

En een Oem-kabel dan ben je zeker tegen over 1 die je zelf maakt waarmee ik bezig ben

 

Laat maar iets weten, alle tips zijn welkom en als alles gemonteerd is zal ik nog iemand om hulp moeten vragen om te laten activeren op de RNS510 met vcds of vag-com hoe dan ook. (het is geen plug en play) meer werk dan gedacht. :roll:

post-5402-1423824124,7641_thumb.jpg

post-5402-1423824124,9516_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ja, die kleine kabeltjes zijn duur... maar wat doe je eraan?

 

Canbus aftakken heb ik gedaan door met een striptang een opening te maken in de isolatie van de bestaande kabel, zonder de kabel zelf door te knippen. Rond het stukje blote koperdraad wind ik dan het uiteinde van de nieuwe kabel, en soldeer deze vast. Een stukje stevige tape dient als isolatie.

Groen/geel is normaal can-high en wit/geel can-low

 

De kabelset in de eerste afbeelding is alleen voor de tv-module, werkt dus niet.

De tweede is inderdaad de komplete set, die zal wel werken. Touareg werkt met verschillende software, maar hardwarematig is alles hetzelfde.

 

Ik denk niet dat je je camera moet coderen in de RNS, dat moet wel als je een 'low' camera hebt zonder stuurdoos. Je moet hem wel aanmelden bij je can-gateway.

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ vdub

Dat is dus een 'low' cam, een RGB camera zonder de stuurdoos. Je heb dan aan de camera een stekker met 5 polen of zo, terwijl je bij de hi cam een stekker hebt zoals de antennestekkers van de RNS...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de sedan zou het wel mogelijk zijn om die van de Golf VI te kunnen gebruiken .

Maar in de variant heb je wel de camera controller nodig en die werkt niet met die van de Golf VI kabelboom

 

De controller zit er in samen met de Camera de kabelboom heb ik ook al door de achterklep kunnen trekken door de rubbers.

 

Heb de rubbers aan de kant van de kofferklep losgemaakt en de oude er door te trekken (éérst stekker T10 losmaken met een V.A.S tool - garage of met 2 kopspelden lukt ook), dan de nieuwe erdoor met een trek kabel.( onder de dakhemel zitten plestic buisje en om te vermijden dat deze breken of niet meer gemonteerd krijg heb ik het op deze manier gedaan)

 

Was opzoek naar een orginele kabelboom maar zit al zo ver met het maken met de stekkers dat ik niet meer terug kan en nog enkel de 2 stekkers nog samen moet verbinden ( T26 met de T54)

 

Ben met een HOW-TO ook bezig en als alles werkt zal ik deze op de forum delen ( ben al aan 13blz ver en nog maar half weg )

212vm3b.jpg

 

snfcbo.jpg

Camera 5N0827566 D

zn4u1g.jpg

En Dré bedankt voor mij op gang te rekken met de onderdelen lijst en schema :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Kabel 8-polig afgeschermd (8 x 0.35 mm² - videokabel o.i.d.)

 

 

T26g/24 naar T54g/28 + T54g/30 + T54g/32 + T54g/34 - hier heb ik de afscherming van de kabel voor gebruikt.

 

 

Hulp gevraagd met de video kabel zit ik even vast voor het maken van de kabelboom tussen de unit en de rns en weet niet goed welke Type dat ik hiervoor nodig heb

 

Ftp - heeft 8 kabels :in videotelefoons worden deze ook gebruikt en in 2 types verkrijgbaar -twistet of gewone kabel- of maakt dit niets uit.

LIYCY - heeft 5 kabels : deze is nog is met aluminium afgeschermd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Past niet in een variant (te kort) en 5M1 970 161 AC is van een glof VI zonder controllerunit.

Past volgens garage wel, Ikke met de unit tot daar en dan wast "ha....past toch nie, wisten we niet"

Dacht deze eerst in te steken, kon het net annuleren dankzij Dreke (zie pag.1 van deze topic)

De sedan en de CC werken ook met een controllunit maar deze kan je omzeilen door die van de golf 6 in te bouwen.

Hun camera zit achter het VW logo en die van de variant zit in het handvat van de kofferklep.( pag. 3 foto )

 

In €tka zit deze kabel nergens in voor passat, maar weet wel dat de touareg op het zelfde principe werkt en can-bus 2.0 heeft maar de prijs van de kabelboom is 300€ exl tax :shock:

 

Wou een kabelbestellen in een elektrozaak

IK "Zou een videokabel moeten hebben van 6M en 8polig van 0.35mm²"

Hij "welke"

IK "????? zijn er nog ????"

Hij "FTP twisted en non twistet, de 1 werkt met een twistet en sommige werken er niet mee en moeten een gewone nemen"

" en de ander is 5polig en extra met zilverpapier gewikkeld"

Ik "Heu..'t ja zucht nu weet ik het ook nie meer" :(

 

Anders zal ik toch eens moeten zien op e-bay of kufatec en nakijken hoeveel kabels er op zitten en eventueel deze aan te passen.

Kabel kopen kost z'n niet OEM 100€ en zelf maken zit ik op z'n 60€ OEM onderdelen

 

Bedankt voor het mee denken Vdub

Als er anderen zijn laat maar komen TIPS zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal een weekje wachten mischien dat er nog tips binnen komen zoniet zal ik moeten bestellen e-bay of kufatec kabel

 

Heb ook een mail geschreven vanwaar ik deze kocht via e-bay of hij de orginele kabel nog heeft of een art-nr heeft.

Ook naar andere die deze onderdelen aanbieden heb ik deze vraag gesteld

 

edit: Was allen in het duits en via google vertaald (ken geen duits).

op hoop van zege

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor de late reactie, was eventjes weekend tussenuit (ja, naar Nederland, en wat denk je? ruit ingeslagen en RNS er natuurlijk uit gejat :angry: )

 

enfin, voor die kabel heb ik gewoon in de handel verkrijgbare 8polige afgeschermde kabel gebruikt. Met een draadsectie van 0.15mm² heb je genoeg. Ga even naar de betere electrozaak of ergens waar ze industriele sturingen en PLC's verkopen, die hebben dat wel in huis.

Ftp kabel en dergelijke zal misschien wel werken, maar dan mag je wel storingen in het beeld verwachten...

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorry voor de late reactie, was eventjes weekend tussenuit (ja, naar Nederland, en wat denk je? ruit ingeslagen en RNS er natuurlijk uit gejat :angry: )

 

enfin, voor die kabel heb ik gewoon in de handel verkrijgbare 8polige afgeschermde kabel gebruikt. Met een draadsectie van 0.15mm² heb je genoeg. Ga even naar de betere electrozaak of ergens waar ze industriele sturingen en PLC's verkopen, die hebben dat wel in huis.

Ftp kabel en dergelijke zal misschien wel werken, maar dan mag je wel storingen in het beeld verwachten...

 

Grtz, dre

Pff...het lijkt wel de pest in Nederland met die RNS toestanden, dat ze hier maar wegblijven.

Wens het niemand toe, wil het ook niet mee maken.

Dat ze met hun fikken afblijven #*%£@} :angry:

 

Sorry :embarassed: dat ik u hiermee lastig val maar heb net een industriele UPT kabel gekregen (gratis), zou dat er mee ook gaan

DRAKA UC400 23 U/UTP

UC400_23_Cat.6.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dreke,

Klote van je RNS..

 

@ PassatMotion

Zaterdag heb ik samen met de monteur van cartronic een orginele camera ingebouwd in een 3C variant 2010.

de kabel kwam bij kufatech vandaan..

Als ik het goed begreep gaat cartronic geen cameras meer inbouwen in dit type/bouwjaar..

montage duurde een paar uur langer als gepland door dat er wat in de achterklep veranderd is door VW.

Misschien kun je Karim even vragen wat te doen. http://www.car-tronic.nl

Ben trouwens door de dealer naar cartronic gestuurd voor de BT set

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ dreke,

Klote van je RNS..

 

@ PassatMotion

Zaterdag heb ik samen met de monteur van cartronic een orginele camera ingebouwd in een 3C variant 2010.

de kabel kwam bij kufatech vandaan..

Orgineel OEM set van VW en de kabel van Kufatec of set en kabel van Kufatec

Op Duitse forums lukt het bij de één niet en de andere wel met hun kabels.

 

Omdat ik nu zo ver zit met de kabel probeer ik nog even te wachten om die van Kufatec te nemen.

Ben wel handig en leer snel bij, maar ken niets i.v.m. telecom kabels. verschillen en werking van UTP, FTP,PLC,LIYCY, enz.... :? wel van horen.

Nu weet ik al de werking van deze afkortingen enz en de PLC wordt zelfs ook gebruikt voor de pc, demotica, beveiliging enz.

Bij het bestuderen van PLC lijkt mij deze wel het beste snellere data transfer.

Als het werkt ben ik toch nog goedkoper af en heb zo veel bijgeleerd dan een Kufatec, begin er meer en meer van mijn passat te houden hierdoor

 

Als ik het goed begreep gaat cartronic geen cameras meer inbouwen in dit type/bouwjaar..

montage duurde een paar uur langer als gepland door dat er wat in de achterklep veranderd is door VW.

Variant veel meer werk door de Controllerunit, en bij sedan en CC kan je werken zonder Controllerunit waardoor het rechtsreeks op de RNS kan aangesloten worden en sneller, hierdoor minder gezever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even wat verduidelijking

utp -> unshielded twisted pairs, gewone netwerkkabel met 4 paartjes en die paartjes zitten zitten getorst

kleuren groen/groenwit - oranje/oranjewit - blauw/blauwwit - bruin/bruinwit

ftp cat 5 -> ferro twisted pairs, net als een utp maar er zit een soort aluminiumfolie gewikkeld rond de groep paartjes

ftp cat 6 -> ferro twisted pairs, net als een cat 5 maar dan zijn de paartjes onderling ook nog eens afgeschermd

 

een LIYCY kabel is gewoon een meeraderige kabel meer niet (zou ik zelf niet of nooit gebruiken voor netwerk of gegevensoverdracht) wordt gebruikt in de industrie.

en als je het dan toch zou moeten doen dan een LIYCY- JZ gebruiken omdat die een afschermende mantel heeft.

 

zou dan eerder een ftp nemen en als je het dan goed wil doen een cat 6 nemen en aan 1 zijde van de kabel het ijzeren draadje wat contact maakt met de shield van de kabel aan de massa van de wagen leggen. maar wel zoals ik zei aan 1 zijde !!! aan massa leggen.

 

Wat betreft PLC is gewoon Programmable Logic Controller , is niet echt een kabel.

Is een soort computertje waarbij je met het schrijven van een programma handelingen kan automatiseren. dit door middel van het inlezen van ingangen en het uitsturen van uitgangen.

En bij de dataoverdracht tussen PLC's of andere gebruikers zitten ze met ander soort verbindingen zoals profibus,ethernet,profinet,MPI verbinding enz maar daar ga je niks aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Wulfke :Bedankt voor de volledige en eenvoudige uitleg.

 

Als je weet wat deze kabels tot instaat zijn dan lijkt het zo simpel :roll:

 

Dus gewoon een FTP cat6 dat gebruikt wordt in een 10/100 Megabit netwerken. (breedband)

Zijn meestal wit met z'n doorschijnende stekkertje en de industriele denk ik grijze kabel.

Wist niet dat het alu. dat er in zit dat dat de extra afscherming was "zoals ik al zij van telecom ken ik niets en nu krijg ik er kennis van"

 

313suqe.jpg

 

Mogen deze kabeltjes gewoon op een normale kabel gesoldeerd worden om ze zo in de VW stekkers te krijgen of moet er een voetje op om ze in de stekker te steken

:thanks:

 

Edit: even topic titel aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

graag gedaan, zo helpt iedereen elkaar een beetje.

 

wel zit ik even zo te denken dat de gewone ftp cat 5 of 6e kabels gemaakt zijn met draadjes met harde kern.

nu is het zo dat je via de rubber doorvoer zo in het kofferdeksel komt. Nu de koffer wel meerdere keren open en dicht gaat er misschien kans is op sneller en kabelbreuk door metaalmoeheid.

 

nu zou je bv zo een patch kabeltje kunnen kopen met soepele kabel, die gaan volgens mij minder gevoelig zijn dan in de meermaals per dag plooiende doorvoerrubber .

dit is er zo 1 van 10 meter met langs beide zijden een RJ45 stekkertje maar dat kan je dan gewoon losknippen en de draadjes dan solderen op de pinnetjes van de originele vag connectoren

http://www.glasvezel.nl/glasvezel/products/Patchkabel-RJ%252d45-UTP-CAT-6-soepel-10mtr-.html#

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kabel moet niet door de kofferklep door, deze heb ik met een orginele kabelboom kunnen doen.

De kabel die ik op zoek was was die dat tussen de RNS510 zit (met een T26-stekker) en de Controllerunit (T54-Stekker, deze zit in de koffer rechts achter de wielkuip)

 

Zal ze enkel door de bochten moeten wringen naar voor toe, zal geen probleem geven als het toch met harde kern is. (als het werkt ben ik gelukkig) ben ik al 'k rij met een passat :D

Zal dan verder aan werken in het week-end en hopelijk wilt het weer ook meespelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Passatmotion

Ik heb de LIYCY- JZ gebruikt (die voor PLC sturingen gebruikt wordt) en dat werkt perfect. Een cat5 of 6 kabel zou ik niet gebruiken... dat lijkt wel een soepele kabel, maar elk draadje bestaat uit één enkele kopergeleider, en gaat volgens mij makkelijk breken in een auto.

Bij twijfel kom je maar een af, of ik kom naar je toe... Zaventem is geen mijlenver van Mechelen....

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Passatmotion

Ik heb de LIYCY- JZ gebruikt (die voor PLC sturingen gebruikt wordt) en dat werkt perfect. Een cat5 of 6 kabel zou ik niet gebruiken... dat lijkt wel een soepele kabel, maar elk draadje bestaat uit één enkele kopergeleider, en gaat volgens mij makkelijk breken in een auto.

Bij twijfel kom je maar een af, of ik kom naar je toe... Zaventem is geen mijlenver van Mechelen....

 

Grtz, dre

 

als een LIYCY bij jou werkt lijkt het me ok dan, was aan het denken in de richting van storingsgevoeligheid en dan zit je echt wel goed met en netwerkkabel. Dat van breukgevoeligheid had ik ook al aangehaald maar de soepele is dan ook terug anders vervaardigd dan de meest gebruikt ftp bekabeling (is dan ook zoals een soepele draad, met meerdere kleine koperdraadjes)

maar als een LIYCY dan toch gekozen wordt dan zeker een JZ zoals Dreke heeft gebruikt met dezelfde reden dat er een ijzeren scherm rond de geleiders zit (scherm dan ook weer aan massa leggen langs 1 zijde) dit om storingen te elimineren aangezien het hier gaat om beeld data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden