PassatMotion Geplaatst 7 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2010 Heb onlangs via e-Bay een volledige set kunnen aanschaffen kabelboom- regelapparaat - camera. Maar de kabel dat tussen de RNS510 en het regelapparaat ziet ontbreekt en kan deze niet vinden in €tk@ en €ls@win. Is er iemand die mij kan helpen met het juiste onderdeel nummer door te geven zodat ik deze kan aanschaffen bij de dealer en of e-bay. De kabel die ik zoek vertrekt van het regelapparaat -J772- met een 54polige stekker -T54b- naar de RNS Kabelboom links 3C9 971 147 L Kabelboom Rechts 3C9 971 148 S (voor toekomstplannen) Regelapparaat -J772- 3C0 907 441 Camera Artnr 5N0827566 D (past enkel in MJ2008 kofferklep 3c9 827 025 K) -aangepast 11maart- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 11 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2010 Gevonden op Ebay : kabelboom voor 88€ http://cgi.benl.ebay.be/Kabelbaum-Kabel ... 2eaaf410cd Ben deze ook al tegengekomen op eBay lijkt net dezelfde als Kufatec. 109 euro voor de 3C http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1414_Rear-View-Camera---Harness---VW-Passat-3C-Variant.html 89 euro voor de VW Touareg http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p911_Rear-View-Camera---Harness---VW-Touareg.html Ben meer en meer aan het denken om het toch aan te schaffen en te proberen (ben mij aan het zot zoeken naar een OEM versie maar nog geen suc6) De RNS moet minstens een B unit zijn (voor mij geen probleem ben van een B naar een C geupdate) Heb ook al veel gelezen dat men er VW Touareg onderdelen gebruikt en ben dus niet zeker of het om de Kufatec of de OEM versie is http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=7819 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 12 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2010 Ben de bestelling gaan afhalen prijzen er bij gezet was totaal €48.8 en tel daar nog €10 euro bij voor de bestelling die nog moet binnenkomen morgen. 4E0 972 144 Kontakthuis 54-polig €2.30 7L6 972 726 Kontakthuis 26 polig €2.30 000 797 009 Kabel met 2 pinnen voor 26p stekker €2.24/st - €11.2/zakje van 5 000 979 010 Kabel met 2 pinnen voor 54p stekker €1.69/st - €8.45/zakje van 5 000 797 xxx Kabel voor zekeringhouder niet besteld 000 797 132 E Kabel met 2 pinnen voor stekker achterklep kant interieur - 2x €2/st- 000 979 131 Kabel met 2 pinnen voor stekker achterklep kant achterklep €2.24/st - €11.2/zakje van 5 000 979 987 Kabel canbus 10m €10.94/Zakje van 1x10m Tesa Textielkleefband ongeveer €2.5 Heb nog een vraag klopt dit: een kabel 2.24/st ,in een zakje zitten er 5 dus €11.2. Z'n kabeltje is ongeveer 40cm lang en in vergelijking met de can-bus kabel van 10m tegen €10.94 is deze dan goedkoop. Ik vind het aan de dure kant €11.2 voor 5 kleine kabels. Foto zoals lijst in volgorde van links --> rechts Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 13 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2010 @Guyke, Canbus van PDC is niet geschikt voor de achteruitrijcam... @ passatmotion hier een lijstje met benodigdheden en verbindingen... 000 979 987 Kabel canbus 10m Canbus : te vinden achter radio of onder bijrijderszetel als je de telefoonmodule hebt: oranje/lila (can infotainment high) naar T54b/40 oranje/bruin (can infotainment low) naar T54b/39 . klopt dit artnr (000 979 987 Kabel canbus 10m) omdat men spreekt over een oranja/lila en oranje/bruin kabel Die ik aankocht is wit/geel en groen/geel en heel dun. als ik van een canbus moet aftakken mag er dan ingeknipt worden of niet. Hier al een begin bij het maken van de stekkers voor de kabelboom tussen de RNS510 en de camerastuurdoos Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 14 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2010 Denk dat ik het gevonden heb maar is er iemand die weet of dit werkt met de 3C (kabelset is van een Touareg 2009) De Touareg gebruikt de zelfde onderdelen als de 3C dus daarmee dacht ik.....Die kabel zal dan ook op werken. En een Oem-kabel dan ben je zeker tegen over 1 die je zelf maakt waarmee ik bezig ben Laat maar iets weten, alle tips zijn welkom en als alles gemonteerd is zal ik nog iemand om hulp moeten vragen om te laten activeren op de RNS510 met vcds of vag-com hoe dan ook. (het is geen plug en play) meer werk dan gedacht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 16 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2010 Hoi, Ja, die kleine kabeltjes zijn duur... maar wat doe je eraan? Canbus aftakken heb ik gedaan door met een striptang een opening te maken in de isolatie van de bestaande kabel, zonder de kabel zelf door te knippen. Rond het stukje blote koperdraad wind ik dan het uiteinde van de nieuwe kabel, en soldeer deze vast. Een stukje stevige tape dient als isolatie. Groen/geel is normaal can-high en wit/geel can-low De kabelset in de eerste afbeelding is alleen voor de tv-module, werkt dus niet. De tweede is inderdaad de komplete set, die zal wel werken. Touareg werkt met verschillende software, maar hardwarematig is alles hetzelfde. Ik denk niet dat je je camera moet coderen in de RNS, dat moet wel als je een 'low' camera hebt zonder stuurdoos. Je moet hem wel aanmelden bij je can-gateway. Grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2010 Ik heb afgelopen zondag een Kufatec kabel/VW logo met camera in een Golf 6 Gti gebouwd.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 17 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2010 @ vdub Dat is dus een 'low' cam, een RGB camera zonder de stuurdoos. Je heb dan aan de camera een stekker met 5 polen of zo, terwijl je bij de hi cam een stekker hebt zoals de antennestekkers van de RNS... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 Ik heb een org. VW Logo met klapcam ingebouwd, ding kostte alleen iets van 500 euro geloof ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 18 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2010 In de sedan zou het wel mogelijk zijn om die van de Golf VI te kunnen gebruiken . Maar in de variant heb je wel de camera controller nodig en die werkt niet met die van de Golf VI kabelboom De controller zit er in samen met de Camera de kabelboom heb ik ook al door de achterklep kunnen trekken door de rubbers. Heb de rubbers aan de kant van de kofferklep losgemaakt en de oude er door te trekken (éérst stekker T10 losmaken met een V.A.S tool - garage of met 2 kopspelden lukt ook), dan de nieuwe erdoor met een trek kabel.( onder de dakhemel zitten plestic buisje en om te vermijden dat deze breken of niet meer gemonteerd krijg heb ik het op deze manier gedaan) Was opzoek naar een orginele kabelboom maar zit al zo ver met het maken met de stekkers dat ik niet meer terug kan en nog enkel de 2 stekkers nog samen moet verbinden ( T26 met de T54) Ben met een HOW-TO ook bezig en als alles werkt zal ik deze op de forum delen ( ben al aan 13blz ver en nog maar half weg ) Camera 5N0827566 D En Dré bedankt voor mij op gang te rekken met de onderdelen lijst en schema Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 19 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 februari, 2010 Kabel 8-polig afgeschermd (8 x 0.35 mm² - videokabel o.i.d.) T26g/24 naar T54g/28 + T54g/30 + T54g/32 + T54g/34 - hier heb ik de afscherming van de kabel voor gebruikt. Hulp gevraagd met de video kabel zit ik even vast voor het maken van de kabelboom tussen de unit en de rns en weet niet goed welke Type dat ik hiervoor nodig heb Ftp - heeft 8 kabels :in videotelefoons worden deze ook gebruikt en in 2 types verkrijgbaar -twistet of gewone kabel- of maakt dit niets uit. LIYCY - heeft 5 kabels : deze is nog is met aluminium afgeschermd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 UP Niemand die mij kan helpen. Anders probeer ik het via e-bay, zonde zit al zo ver elleen nog de juiste video kabel zien te vinden hiervoor. Als ik die heb is het nog enkel verbinden tussen de T26 en de T54 en in pluggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 deze kabel dan die ook bij de 3C Limo gebruikt word: 5M1 970 161 AC - RGB Videokabel mit Stecker für Kamera und RNS - ca. 47€ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Past niet in een variant (te kort) en 5M1 970 161 AC is van een glof VI zonder controllerunit. Past volgens garage wel, Ikke met de unit tot daar en dan wast "ha....past toch nie, wisten we niet" Dacht deze eerst in te steken, kon het net annuleren dankzij Dreke (zie pag.1 van deze topic) De sedan en de CC werken ook met een controllunit maar deze kan je omzeilen door die van de golf 6 in te bouwen. Hun camera zit achter het VW logo en die van de variant zit in het handvat van de kofferklep.( pag. 3 foto ) In €tka zit deze kabel nergens in voor passat, maar weet wel dat de touareg op het zelfde principe werkt en can-bus 2.0 heeft maar de prijs van de kabelboom is 300€ exl tax Wou een kabelbestellen in een elektrozaak IK "Zou een videokabel moeten hebben van 6M en 8polig van 0.35mm²" Hij "welke" IK "????? zijn er nog ????" Hij "FTP twisted en non twistet, de 1 werkt met een twistet en sommige werken er niet mee en moeten een gewone nemen" " en de ander is 5polig en extra met zilverpapier gewikkeld" Ik "Heu..'t ja zucht nu weet ik het ook nie meer" Anders zal ik toch eens moeten zien op e-bay of kufatec en nakijken hoeveel kabels er op zitten en eventueel deze aan te passen. Kabel kopen kost z'n niet OEM 100€ en zelf maken zit ik op z'n 60€ OEM onderdelen Bedankt voor het mee denken Vdub Als er anderen zijn laat maar komen TIPS zijn welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 http://www.kufatec.de/shop/product_info ... uareg.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Zal een weekje wachten mischien dat er nog tips binnen komen zoniet zal ik moeten bestellen e-bay of kufatec kabel Heb ook een mail geschreven vanwaar ik deze kocht via e-bay of hij de orginele kabel nog heeft of een art-nr heeft. Ook naar andere die deze onderdelen aanbieden heb ik deze vraag gesteld edit: Was allen in het duits en via google vertaald (ken geen duits). op hoop van zege Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 22 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 Sorry voor de late reactie, was eventjes weekend tussenuit (ja, naar Nederland, en wat denk je? ruit ingeslagen en RNS er natuurlijk uit gejat ) enfin, voor die kabel heb ik gewoon in de handel verkrijgbare 8polige afgeschermde kabel gebruikt. Met een draadsectie van 0.15mm² heb je genoeg. Ga even naar de betere electrozaak of ergens waar ze industriele sturingen en PLC's verkopen, die hebben dat wel in huis. Ftp kabel en dergelijke zal misschien wel werken, maar dan mag je wel storingen in het beeld verwachten... Grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 22 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 Sorry voor de late reactie, was eventjes weekend tussenuit (ja, naar Nederland, en wat denk je? ruit ingeslagen en RNS er natuurlijk uit gejat ) enfin, voor die kabel heb ik gewoon in de handel verkrijgbare 8polige afgeschermde kabel gebruikt. Met een draadsectie van 0.15mm² heb je genoeg. Ga even naar de betere electrozaak of ergens waar ze industriele sturingen en PLC's verkopen, die hebben dat wel in huis. Ftp kabel en dergelijke zal misschien wel werken, maar dan mag je wel storingen in het beeld verwachten... Grtz, dre Pff...het lijkt wel de pest in Nederland met die RNS toestanden, dat ze hier maar wegblijven. Wens het niemand toe, wil het ook niet mee maken. Dat ze met hun fikken afblijven #*%£@} Sorry dat ik u hiermee lastig val maar heb net een industriele UPT kabel gekregen (gratis), zou dat er mee ook gaan DRAKA UC400 23 U/UTP UC400_23_Cat.6.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 22 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 @ dreke, Klote van je RNS.. @ PassatMotion Zaterdag heb ik samen met de monteur van cartronic een orginele camera ingebouwd in een 3C variant 2010. de kabel kwam bij kufatech vandaan.. Als ik het goed begreep gaat cartronic geen cameras meer inbouwen in dit type/bouwjaar.. montage duurde een paar uur langer als gepland door dat er wat in de achterklep veranderd is door VW. Misschien kun je Karim even vragen wat te doen. http://www.car-tronic.nl Ben trouwens door de dealer naar cartronic gestuurd voor de BT set Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 22 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 @ dreke, Klote van je RNS.. @ PassatMotion Zaterdag heb ik samen met de monteur van cartronic een orginele camera ingebouwd in een 3C variant 2010. de kabel kwam bij kufatech vandaan.. Orgineel OEM set van VW en de kabel van Kufatec of set en kabel van Kufatec Op Duitse forums lukt het bij de één niet en de andere wel met hun kabels. Omdat ik nu zo ver zit met de kabel probeer ik nog even te wachten om die van Kufatec te nemen. Ben wel handig en leer snel bij, maar ken niets i.v.m. telecom kabels. verschillen en werking van UTP, FTP,PLC,LIYCY, enz.... wel van horen. Nu weet ik al de werking van deze afkortingen enz en de PLC wordt zelfs ook gebruikt voor de pc, demotica, beveiliging enz. Bij het bestuderen van PLC lijkt mij deze wel het beste snellere data transfer. Als het werkt ben ik toch nog goedkoper af en heb zo veel bijgeleerd dan een Kufatec, begin er meer en meer van mijn passat te houden hierdoor Als ik het goed begreep gaat cartronic geen cameras meer inbouwen in dit type/bouwjaar.. montage duurde een paar uur langer als gepland door dat er wat in de achterklep veranderd is door VW. Variant veel meer werk door de Controllerunit, en bij sedan en CC kan je werken zonder Controllerunit waardoor het rechtsreeks op de RNS kan aangesloten worden en sneller, hierdoor minder gezever. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 22 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 even wat verduidelijking utp -> unshielded twisted pairs, gewone netwerkkabel met 4 paartjes en die paartjes zitten zitten getorst kleuren groen/groenwit - oranje/oranjewit - blauw/blauwwit - bruin/bruinwit ftp cat 5 -> ferro twisted pairs, net als een utp maar er zit een soort aluminiumfolie gewikkeld rond de groep paartjes ftp cat 6 -> ferro twisted pairs, net als een cat 5 maar dan zijn de paartjes onderling ook nog eens afgeschermd een LIYCY kabel is gewoon een meeraderige kabel meer niet (zou ik zelf niet of nooit gebruiken voor netwerk of gegevensoverdracht) wordt gebruikt in de industrie. en als je het dan toch zou moeten doen dan een LIYCY- JZ gebruiken omdat die een afschermende mantel heeft. zou dan eerder een ftp nemen en als je het dan goed wil doen een cat 6 nemen en aan 1 zijde van de kabel het ijzeren draadje wat contact maakt met de shield van de kabel aan de massa van de wagen leggen. maar wel zoals ik zei aan 1 zijde !!! aan massa leggen. Wat betreft PLC is gewoon Programmable Logic Controller , is niet echt een kabel. Is een soort computertje waarbij je met het schrijven van een programma handelingen kan automatiseren. dit door middel van het inlezen van ingangen en het uitsturen van uitgangen. En bij de dataoverdracht tussen PLC's of andere gebruikers zitten ze met ander soort verbindingen zoals profibus,ethernet,profinet,MPI verbinding enz maar daar ga je niks aan hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 22 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 @Wulfke :Bedankt voor de volledige en eenvoudige uitleg. Als je weet wat deze kabels tot instaat zijn dan lijkt het zo simpel Dus gewoon een FTP cat6 dat gebruikt wordt in een 10/100 Megabit netwerken. (breedband) Zijn meestal wit met z'n doorschijnende stekkertje en de industriele denk ik grijze kabel. Wist niet dat het alu. dat er in zit dat dat de extra afscherming was "zoals ik al zij van telecom ken ik niets en nu krijg ik er kennis van" Mogen deze kabeltjes gewoon op een normale kabel gesoldeerd worden om ze zo in de VW stekkers te krijgen of moet er een voetje op om ze in de stekker te steken Edit: even topic titel aangepast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 23 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 graag gedaan, zo helpt iedereen elkaar een beetje. wel zit ik even zo te denken dat de gewone ftp cat 5 of 6e kabels gemaakt zijn met draadjes met harde kern. nu is het zo dat je via de rubber doorvoer zo in het kofferdeksel komt. Nu de koffer wel meerdere keren open en dicht gaat er misschien kans is op sneller en kabelbreuk door metaalmoeheid. nu zou je bv zo een patch kabeltje kunnen kopen met soepele kabel, die gaan volgens mij minder gevoelig zijn dan in de meermaals per dag plooiende doorvoerrubber . dit is er zo 1 van 10 meter met langs beide zijden een RJ45 stekkertje maar dat kan je dan gewoon losknippen en de draadjes dan solderen op de pinnetjes van de originele vag connectoren http://www.glasvezel.nl/glasvezel/products/Patchkabel-RJ%252d45-UTP-CAT-6-soepel-10mtr-.html# Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 23 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 De kabel moet niet door de kofferklep door, deze heb ik met een orginele kabelboom kunnen doen. De kabel die ik op zoek was was die dat tussen de RNS510 zit (met een T26-stekker) en de Controllerunit (T54-Stekker, deze zit in de koffer rechts achter de wielkuip) Zal ze enkel door de bochten moeten wringen naar voor toe, zal geen probleem geven als het toch met harde kern is. (als het werkt ben ik gelukkig) ben ik al 'k rij met een passat Zal dan verder aan werken in het week-end en hopelijk wilt het weer ook meespelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 23 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 @Passatmotion Ik heb de LIYCY- JZ gebruikt (die voor PLC sturingen gebruikt wordt) en dat werkt perfect. Een cat5 of 6 kabel zou ik niet gebruiken... dat lijkt wel een soepele kabel, maar elk draadje bestaat uit één enkele kopergeleider, en gaat volgens mij makkelijk breken in een auto. Bij twijfel kom je maar een af, of ik kom naar je toe... Zaventem is geen mijlenver van Mechelen.... Grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2010 @PassatmotionIk heb de LIYCY- JZ gebruikt (die voor PLC sturingen gebruikt wordt) en dat werkt perfect. Een cat5 of 6 kabel zou ik niet gebruiken... dat lijkt wel een soepele kabel, maar elk draadje bestaat uit één enkele kopergeleider, en gaat volgens mij makkelijk breken in een auto. Bij twijfel kom je maar een af, of ik kom naar je toe... Zaventem is geen mijlenver van Mechelen.... Grtz, dre als een LIYCY bij jou werkt lijkt het me ok dan, was aan het denken in de richting van storingsgevoeligheid en dan zit je echt wel goed met en netwerkkabel. Dat van breukgevoeligheid had ik ook al aangehaald maar de soepele is dan ook terug anders vervaardigd dan de meest gebruikt ftp bekabeling (is dan ook zoals een soepele draad, met meerdere kleine koperdraadjes) maar als een LIYCY dan toch gekozen wordt dan zeker een JZ zoals Dreke heeft gebruikt met dezelfde reden dat er een ijzeren scherm rond de geleiders zit (scherm dan ook weer aan massa leggen langs 1 zijde) dit om storingen te elimineren aangezien het hier gaat om beeld data. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
PassatMotion
Heb onlangs via e-Bay een volledige set kunnen aanschaffen kabelboom- regelapparaat - camera.
Maar de kabel dat tussen de RNS510 en het regelapparaat ziet ontbreekt en kan deze niet vinden in €tk@ en €ls@win.
Is er iemand die mij kan helpen met het juiste onderdeel nummer door te geven zodat ik deze kan aanschaffen bij de dealer en of e-bay.
De kabel die ik zoek vertrekt van het regelapparaat -J772- met een 54polige stekker -T54b- naar de RNS
Kabelboom links 3C9 971 147 L
Kabelboom Rechts 3C9 971 148 S (voor toekomstplannen)
Regelapparaat -J772- 3C0 907 441
Camera Artnr 5N0827566 D (past enkel in MJ2008 kofferklep 3c9 827 025 K) -aangepast 11maart-
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
57
34
10
10
Popular Days
22 feb
20
9 feb
13
25 feb
11
26 feb
8
Top Posters For This Question
PassatMotion 57 posts
dreke 34 posts
wulfke 10 posts
VW.Adept 10 posts
Popular Days
22 feb 2013
20 posts
9 feb 2010
13 posts
25 feb 2010
11 posts
26 feb 2010
8 posts
Posted Images
138 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten