Ga naar inhoud
  • 0

abs en asr lampje branden ineens...


sjoerd

Vraag

Na het vervangen van mijn complete draagarmset...abs sensoren losgeweest....branden nu ineens continue mijn abs en asr lampje. Ik heb zelf niet de kennis of materialen om dit te verhelpen. Wie kan me helpen dit te resetten...

Ik vrees dat de dealer hier weer een heerlijk belachelijk bedrag voor vraagt. Woon zelf in de omgeving Den Bosch en mocht iemand in de buurt wonen die me kan helpen....graag!!

 

Vriendelijke groet,

Sjoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb soortgelijke problemen gehad.

 

Vorig jaar knalde er een bombine uit en kreeg ik zo'n mooi motor lampje in mijn dashboard.

Na vervanging liep de motor weer als een trein.

Alleen kwam het lampje steeds weer terug.

Op de een of andere manier bijft hij het toch onthouden en komt en gaat het weer.

 

Ongeveer 3 weken geleden begaf mijn dynamo het.

Ongeveer alle lampjes, ook die jij beschijft gingen branden ivm te weinig spanning.

Keurig de dynamo vervangen (á 580 euro) en jawel zo nu en dan komen de waarschuwingen weer terug.

 

De oplossing is gelukkig simpel.

Koop via Marktplaats een VAG-COM kabel (+/- 15 euro)

Sluit deze aan je Passat en je laptop.

Test via het programma VAG-COM je Passat.

Hij komt met een rits meldingen.

Geef aan dat hij deze meldingen moet reseten en klaar is Kees.

Ik weet dat anderen ook wel eens de accu even los halen om de boel te resetten.

Leuk om te proberen maar een VW laat zich niet neppen, mijn ervaring is dat de meldingen niet weg gaan op deze alternatieve manier.

 

Mocht er nou echt een defect aan je auto zijn dan registreert hij deze opnieuw en zal hij hem weer gaan geven.

Je kan de VAG-COM truc nog een keer doen maar ik denk dat er dan toch iets mis is.

Misschien is er wel een forumlid in de buurt bij jou met een kabel en kunnen jullie het samen even testen.

Trek er een minuut of 10 voor uit, meer heb je niet nodig.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok bedankt. Ik vermoed dat het niets is wat suk is, auto was verder prima en had voorheen nooit lampjes die gingen branden, waar vind ik op deze site iemand die hulp kan bieden? kan me herinneren dat er een apart gedeelte was met leden die hulp aanbieden...kan het alleen nergens meer vinden.

Zou ik een evt. foutmelding ook kunnen resetten via mijn climate control ipv via vagcom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zal vast een kapotte ABS sensor zijn.

 

Zou natuurlijk kunnen maar voor de fix deed alles het gewoon.

Of toch een klein montagefoutje, zou ook nog kunnen.

Ik zou eerst VAG-COM zijn werk laten doen en dan de rekening opmaken.

Mijn ervaring is dat het allemaal vaak meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zal vast een kapotte ABS sensor zijn.

 

Zou natuurlijk kunnen maar voor de fix deed alles het gewoon.

Of toch een klein montagefoutje, zou ook nog kunnen.

Ik zou eerst VAG-COM zijn werk laten doen en dan de rekening opmaken.

Mijn ervaring is dat het allemaal vaak meevalt.

 

 

Idd eerst uitlezen met vagcom, heb deze storing zelf ook al 2x gehad en bij mijn zwager ook 1x alle drie keren de abs sensor kapot. Vandaar mijn opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We wachten in spaning af.

Ik ga duimen voor je , ik hoop dat het meevalt.

Ik weet niet hoe kwetsbaar die sensoren zijn maar als ik het laatste bericht van Peter (sumarcity) lees dan zou ik er wel rekening meehouden dat hij stuk is.

Ik neem aan dat je even een berichtje achterlaat zodra je weet.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou,

 

hele boel door de vagcom en die gaf idd een fout aan rechtsvoor abs. Die heb ik vervolgens schoongemaakt met wat alcohol en een doekje, teruggeplaatst. massa van de accu even losgehaald, maar de lampjes blijven branden...

Ik weet zelf niet hoe ik die sensor kan doormeten of die toch stuk is. Weet iemand wat een abs sensor kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ps dit kwam er uit de conclusie vagcom;

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting met min/plus tussen G45 en de ABS controller (J104)

Beschadiging van het impulswiel of van G45

Te grote luchtspleet tussen G45 en het impulswiel (signaal niet in orde)

Te veel speling op het wiellager

G45 niet goed geplaatst

G45 is defect

Mogelijke oplossing:

Kontroleer de bedrading en de aansluitingen

Kontroleer / vervang impulswiel G45

Kan de storing met de genoemde maatregelen niet worden gelocaliseerd, dan moet de hydraulische eenheid (N55) samen met Regel Apparaat (J104) worden vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sjoerd is hier geweest een we hebben e.e.a. even doorgelicht.

VAG-Com gaf meteen aan 0285 sensor rechtsvoor. Lees ik nu even verder bij gerritspeek en zie ik daar staan dat vag-com nog wel eens links en rechts met elkaar verward. Ik zou dus ook ff links nog schoonmaken sjoerd.

Het rare was dat de melding na het resetten weg was, we even een stukje voor- en achteruit gereden hadden en de melding weg bleef. Toen we vervolgens nog een stukje gingen rijden om de anti-carjack te testen kwam de foutmelding weer terug op het moment dat we ongeveer 20km/u reden.

Worden die sensoren pas gecheckt vanaf een bepaalde snelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nogmaals losgehaald en extra gecleaned...opgelost!!!

idd klein stukje rijden en hij doet het weer! pfff....scheelt weer een hoop gezeik en kan ik morgen naar de apk keuring.....open dat hij er ineens doorheen komt.

ik zal dat nog wel ff posten morgen

iedereen iig heel erg bedankt speciaal de vriendelijke volkswagenfanaat uit boxtel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wowie, dus niks kapot .

Wat moet dat lekker voelen, I know the feeling.

En wat je volgende aankoop ?

Ik denk een VAG-COM kabel.

Niks is erger dan foutmeldingen of defecten aan je auto.

Des te lekkerder is het als je met een reset en een doekje de boel zelf kan fixen.

Succes bij de APK !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank dank, die vagcom kabel ga ik idd toch eens kopen, wel handig! Volgende aankopen...mmm: sunnyboys? deurslot bestuurderskant maken...., achterruitewisser gaat haperend "terug" denk motertje vervangen? euh...hij moet weer een beurtje voor de zomer...en een dvd scherm voor de kids, kan dus nog ff vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sensoren gaan niet zo vaak stuk, meestal zijn ze gewoon erg vies.. om je hebt er wat bij die de sensorring van de homokineet kapot hebben geslagen en er dus een tandje mist..

 

Ben ook weer aan de beurt. Nu weer bij mijn Passat de melding °Stop Bremsen fehler° incl. de lampjes van ABS en handrem. De week ervoor waren de homokineten vervangen door de dealer. Dit kan dus met elkaar te maken hebben als ik dit zo lees.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden