Ga naar inhoud
  • 0

normaal verbruik TDI 85kw variant


redmiller

Vraag

Beste forumleden,

 

Voor de aanschaf van mijn auto, hoorde ik positieve verhalen over het verbruik van de auto, 1:18 tot 1:19 zou makkelijk haalbaar zijn.

 

Die van mij rijd bij normaal rijden (60 + 80 km) 1:16,6. Dit vind ik nogal hoog. Hoe is jullie ervaring met het verbruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ligt er aan hoe lang de gereden afstand is.

Als je dat haalt op ritten <20 km is het redelijk, de koude start heeft nogal een invloed op het gemiddelde.

Bij mijn auto scheelt het heel wat of ik 30 of 50 km aan een stuk rijdt met dezelfde snelheid.

De invloed van de koude start en stukje stads verkeer worden bij langer ritten weg gepoetst.

Ik heb een bora gehad met zo'n motor en die verbruikte ook zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een gechipte 96 KW en zit in de afgelopen drie jaar op een gemiddelde van 16,62 km/l. Met uitschieters naar hoog verbruik van 13,61 km/l en laag verbruik van 18,71 km/l. E.e.a. is inderdaad afhankelijk van gereden afstand (warm / koud), gebruik rechtervoet (hard / zacht optrekken, constante / hoogte snelheid), belading en bandenspanning.

 

Lees jij je verbruik van de boordcomputer of reken je werkelijk uit a.d.h.v. getankte liters en afstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste forumleden,

 

Voor de aanschaf van mijn auto, hoorde ik positieve verhalen over het verbruik van de auto, 1:18 tot 1:19 zou makkelijk haalbaar zijn.

 

Die van mij rijd bij normaal rijden (60 + 80 km) 1:16,6. Dit vind ik nogal hoog. Hoe is jullie ervaring met het verbruik?

 

Ik had een Golf IV met een 85kw AJM blok en daarmee was 1:16 een net resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen boordcomputer... Reken het altijd uit aan de hand van gereden kilometer, dat deel ik door het aantal liters diesel. Wat me vooral tegenvalt is wanneer ik naar Munchen rijd (3 a 4 x per jaar) en dan ook een gemiddelde van 1:16 rij. Dat vind ik toch wel fors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

koop een 130pk tdi met tt5 en je mag in je handen wrijven als je 1 op 13 haalt..

 

Wanneer is voor het laatst je d-riem vervangen? Misschien staat de nokkenastiming wat aan de late kant, scheelde bij mij ook 2Km/L

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan doe ik het (ook) nog niet zo slecht.. :D

 

Mijn gemiddelde verbruik na elke tankbeurt (op basis van dagteller/liters diesel) is 1/17 en heb tot nu toe ruim 12000km gereden. Ik rij meestal snelwegkm's en tussen de files door erg veel haast (vooral als ik terug kom van mijn werk)..maar ook ongeveer een derde van de km's (noodgedwongen) 100-120km/h.

In het begin toen ik nog netjes reed haalde ik zelfs gemiddeld 1/18. :angel:

 

Ik rij trouwens op 15" winterbanden en heb een chippie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan is er iets niet goed aan je AJM of je hebt een automaat, dan kan het.

 

Bij mij scheelt het erg veel (2km/L) of ik met winterbanden(17" 225) of met de zomerwielen(19" 235) rijdt.

Ik zit er aan te denken de 19" te vervangen door ATS Racelights ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik heb een ATJ motor en mijn boordcomp. staat altijd op 6.1l/100km gemiddeld. En ik rij alleen snelwegkm. Is dus niet de zuinigste maar hoeft ook niet met 310Nm!!!!

 

Met 345000km op de teller en geen enkel probleem (n75 was versleten)....

 

Groet,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden