Ga naar inhoud

4-motion


ThaMystery

Aanbevolen berichten

Het sneeuwt hier in Uithoorn (amsterdam) weer goed.... is nu in 2 uur tijd weer 5cm gevallen!

zal eens tijd worden ;-)

ligt hier een pak van rond 35 cm.

was wel spannen om de auto op een ondergesneeuwde parkeerplaats te rijden.

gewoon tegen een sneeuwduin oprijden.... esp uitgeschakeld want anders greep die constant in en dat schiet echt niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanavond 3 auto's tegen gekomen, waren wat duurdere auto's zoals audi tt enz, en ze kwamen maar niet vooruit.. AAAAAAAAAh, dat is leedvermaak voor mij :D

 

die van mij komt op dit moment ook niet vooruit.....

ik zit nl hier achter de pc.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn passat stond op een helling en hij reed heel makkelijk weg! het ligt voor 90% aan de bestuurder.

Tuurlijk zit er wel verschil in (zeker in bochten) maar als je in een 4motion vol gas geeft gaat die ook zoeken.

 

dit dacht ik niet want de esp met combinatie abs grijpt gelijk in en er gebeurt niks

maar o wee als je dit uit zet dan is die niet meer te houden (wel leuk voor de drifters onder ons)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn passat stond op een helling en hij reed heel makkelijk weg! het ligt voor 90% aan de bestuurder.

Tuurlijk zit er wel verschil in (zeker in bochten) maar als je in een 4motion vol gas geeft gaat die ook zoeken.

 

dit dacht ik niet want de esp met combinatie abs grijpt gelijk in en er gebeurt niks

maar o wee als je dit uit zet dan is die niet meer te houden (wel leuk voor de drifters onder ons)

 

Dat denk ik wel. Ik heb het de afgelopen dagen een paar keer gemerkt. Dan kan je 4 motion hebben met ESP, maar zoeken doet de auto absoluut. Dat de auto makkelijk(er) corrigeert is wat anders. Ik krijg hem met dit weer heus wel met zijn snuffert de verkeerde kant op met ESP aan.

 

Brand dat lampje ESP bij mij ook eens. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister nog een aardig ritje gemaakt in Amsterdam e.o. maar het rijdt geweldig! Wat al gezegd is 4motion is ook gewoon uit te breken.... maar hij is meer controleerbaar en je hebt meer gevoel qua sturen en rijden.

 

Nu pas met dit soort weer merk je het grote verschil met een 2wd of een 4wd.... ik wilde al nooit meer iets anders en nu helemaal niet meer!

Zeker al ik bij ons in de straat kijk... hier wordt niet gestrooid dus er ligt een pak sneeuw van een paar dagen.. maar de Passat ploetert er zich wel doorheen (bijna sneeuwschuiver) hij ligt eigelijk te dicht op de grond met zijn neus merk ik al!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker al ik bij ons in de straat kijk... hier wordt niet gestrooid dus er ligt een pak sneeuw van een paar dagen..

In zo'n straatje woon ik ook.

M'n zoon kwam vandeweek niet zonder duwhulp de oprit af met z'n Bora V5

Uiteraard kwam mijn auto er probleemloos van af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zostraks mijn Megane nog losgetrokken met de Passat Tiptronic, trok hem zo los. Toch voelt het alsof de automaat icm esp en asr veel meer grip heeft in de bochten dan een handbak.

 

Ohja, gister nog een collega geholpen weg te komen in zijn 340 pk Skyline :mrgreen::mrgreen:

 

Dat kan kloppen. Een tiptronic is namelijk voorzien van een sper dat in werking treedt zodra er wielspin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden