Ga naar inhoud
  • 0

RNS 300


Cees

Vraag

Ik heb in mijn Passat een RNS300 naviradio.

 

Nu had ik van die mini-iso stekkertjes (geel-blauw-groen) maar die passen er niet in!

 

Weet iemand hoe ik mijn versterker / carkit kan aansluiten?

 

Er zit onder de bruine en zwarte stekker wel een dubbel rijtje aansluitpennetjes, maar weet iemand welke stekker daarin moet?

Hij zit "onder" de beugel (Quadlock???) waar de ander aansluitstekkers in zitten gemoenteerd...

 

Raar ding! :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Car-kit :

Dan is van de canbus stekker (stekker 2)

11 de Telefoon-att (telefoon mute)

verder zou dan van de telefoon stekker (stekker 3)

6 de "Niederfrequenz-Signal" plus-pool zijn

12 dan de "Niederfrequenz-Signal" min pool

mis je volgens mij alleen nog maar een geschakelde voeding en de antenne aansluiting mocht je die willen gebruiken.

Die laatste zit meestal los en dus niet via de iso stekkers

Die geschakelde voeding zou je ergens van het slot af kunnen halen ofzo...

 

Maar aangezien ze met een echt data bus systeem werken in de nieuwe passat denk ik dat je voor de zekerheid toch gewoon even bij een car hifi zaak langs moet (of langs de dealer)

 

Maar bij bijv. CALIBER hebben ze daar adapter stekkers voor.

RAC_3200.jpg

 

Dan kom je dus weer op de standaard ISO stekkers uit.

Misschien heb je daar wel het meeste aan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top ! Dank je René, ik ben inderdaad maar even bij de dealer langsgegaan.

 

Ik heb losse pennetjes gegregen voor de Quadlock stekker, nu nog het bestelde audio-in stekkertje ophalen volgende week. Schijnt niet in NL te bestaan... :?

 

Nogmaals dank voor je tips, de dealer wist er verdraaid weinig van, You're the best René! :thx:

 

Hoe zou die dealer dat nu doen als een klant vraagt deze bende aan te sluiten? Krijg je dan zo'n carkit met een los speakertje bij je voeteneind?

 

sufdozen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Krijg je dan zo'n carkit met een los speakertje bij je voeteneind?

 

sta je nog mooi van te kijken wat voor stomme dingen die gasten durven te doen hoor.

Echt gezien (en mogen herstellen tot beters) :

splinternieuwe M3 met gaten in het dashboard en losse speaker

diverse Mondeo en die andere dozen met aftrapspeakers rechtsvoor

Golfjes met microfoon verkeerd om

diverse nieuwe auto's die een 16v antenne hebben met dakantenne apart geboord (dus niet effe dualband antenne erop)

VDO navi met bijgeleverde plakvoet pontificaal op het dashboard. Geen ramp in een berlingo maar wel in een splinternieuwe 530d met creme leer....

wel leuk:

smart cabrio met pioneer scherm navi. waarde navi ongeveer gelijk aan die van de smart :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passatvw...

Die zul je ook bij de dealer moeten bestellen want daar zijn die nummers van :)

Maar ik denk dat de meeste dealers gewoon zo'n adapter stekker naar ouderwetse iso stekkers pakken en vandaaruit dan alles aansluiten (of verknoeien)

Die adapter stekker zou gewoon in NL te krijgen zijn.

(ik heb hem nl al eens gezien in het echt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

'k heb de juiste kabel gevonden!

 

Voor de liefhebbers:

 

http://www.carhifidirekt.de/catalog/pro ... g-zubehoer

 

Wat een vreemd URL ! Wáár eindigt dat URL op? Wat voor een hoer?

 

Nou ja, ik heb 'm besteld, ik hou je op de hoogte of e.e.a. werkt, voor de volgende RNS300 bezitter die geen gaten in zijn dashboard, losse speakertjes etcetcetc wil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't kabeltje is binnen, werkt perfect!

 

Dat was een klusje van 3 minuten, aanrader!

 

Radiomute werkt ook goed, de muziek gaat "plat", maar de navigatiejuf praat gewoon door als je zit te bellen. Slim bedacht van meneer Blaupunkt!

 

Zelfs als je radio uit staat, zet de puls van je carkit 'm aan, als je telefoon krijgt. Dat is beter dan, zoals in mijn vorige auto, dat je kit het inkomende gesprek wel opneemt, maar dat je niets hoort, omdat je radio uit staat.....

 

Helemaal onhandig als je automatisch aannemen aan hebt staan, de andere kant hoort jou immers wel gewoon! Dat heeft wel eens voor genante situaties gezorgd, als ik (dacht ik) in mezelf zat te schelden op die suffe carkit... :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Cees,

 

begrijp ik het goed dat je

- een RNS300 en nokia CARK-126 hebt

- voor de mute (geel op nokia doos) een extra stekkertje op de iso quadlock steekt

- de geschakelde voeding ergens anders (bv sigarenaansteker) haalt

- de dietz-40003 bij www.carhifidirekt.de hebt gekocht en deze op de vrije ruimte onderaan de quadlock hebt gemonteerd

en dit alles dat via de speakers werkt ??

Is de geluidskwaliteit ok ?

Zijn er geen problemen ?

 

:lol: If so "I desparatly want/need this" !!! :lol:

 

Alvast bedankt voor de reactie

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Cees...

 

Is jouw duits zo slecht? Omdat het internet geen gekke letters aankan, zoals ë, ö, ä etc.. wordt in DL de ö vertaald/geschreven als oe, ook voor buitenlanders die Duits willen typen en bijv. de Ringel-S: ß en die op het toetsenbord niet kunnen vinden.. mogen/kunnen ss typen ipv ß

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in mijn 3c een MFD2 zitten waar standaard een soort "mutebox" in zit. Geluid over de speakers van de auto. Geluid gedempt, met volume knop kun je dan het telefoongesprek harder of zachter zetten. Geluidskwaliteits is prima. En zoals Cees zegt: de navigatiejuf praat gewoon door. Deze optie zat ook al bijvoorbeeld op een Gamma V radio. Want zo heb ik het ook aangesloten in onze Golf. In mijn 3BG zat een MDF G-versie waar het ook zo werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Johan!

 

Je kunt het best even goed naar het aansluitschema kijken wat ik eerder gepost heb.

Er zijn 2 dingen die je aan moet sluiten:

1. Een snoertje naar je radio die de radio vertelt dat-ie z'n mond moet houden omdat je zit te bellen (zgn. phone-mute)

2. Een snoertje met het speakersignaal uit je carkit naar je radio, omdat je radio tijdens het "zijn mond houden" het audiosignaal uit je carkit dan, versterkt én regelbaar met je volumeknop. over je bestaande speakers kan weeergeven.

 

Dat 2e snoertje gaat in je lege ruimte van de quadlock, het eerste snoertje moet op de gewone ISO bus, kamer 2 pin 11.

 

Het maakt niet wat voor een carkit je hebt, als je maar een audio-in op je radio hebt.

 

 

 

PS @VDUB: Ja, hallo! Ik heb 18 jaar in Scheveningen gewoond. Of je dan Duits spreekt? Welnee, je dróómt zelfs Duits. Alleen die "hoer" (hör) aan het eind van het URL zag er wel lollig uit... toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de 3B7 035 447 B en de 000 979 009 zijn gewoon op te halen (of evt. te bestellen) bij de dealer. De eerste is een groene stekker voor in de quadlock, de tweede is een draadje met aan beide einden een stekkertje voor in deze stekker. Dit draadje knipje door en zo heb je twee connectoren voor je telefoon signaal. (bij Parrot is dit voor het groene en grijze kabeltje)

De mute aansluiting kan je doen met de 000 979 133 of de 000 979 225. Beiden ook voorzien van twee stekkertjes, maar je hebt er maar 1 van nodig. Voor ca. €8 ben je dan klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden