Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Ook ik ben lijkt het aan een nieuw thermostaat huis toe (zie ditte), Ad denk je dat de revisie die jij doet ook zelf te doen is, of heb ik speciaal gereedschap en/of kennis nodig?

 

Als het thermostaathuis defect is gaat het motorstorings lampje branden, is dit het geval?

 

Ik kan niet inschatten voor jou of je dit zelf kan doen. Ik heb tijdje geleden een how to aangemaakt mbt het vervangen van het thermostaathuis, je kan deze eens doorlezen en zelf de inschatting maken of je dit zelf kan. De reparatie van het thermostaathuis is wel te doen maar vergt wel wat speciaal spul om de zaak weer dicht te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, misschien heb ik dan mazzel, want ik heb geen lampjes die branden, alleen een ventilator die op volle kracht gaat blazen na een tijdje. Ik ga op zoek naar de sensor onder de lucht aanzuig slang, heb je daar misschien heel toevallig een plaatje bij?

Heb er toch iemand geluk :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze niet missen, haal de luchtinlaatplastic los vanaf de luchtfilter naar voren.

Onderaan de bovenste slang van de radiator hangt een stekker, hier zit deze sensor.

Je hoeft geen koelvloeistof af te laten, er komt maar een beetje uit.

Clip loshalen en snel omsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ook weer verbindingsstuk tussen

Ah ! okay. En wat kost zoiets moois ? Ben zelf ook al een poosje aan het denken hoe ik een mooiere sound kan krijgen zonder direct met een schreeuwlelijk te zitten.

Het mág iets zwaarder/luider/duidelijker, maar het moet/mag niet gelijk als een 'petjes-auto' klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaterdag de middendemper gerolen voor twee stukken pijp,ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel mooi klinkt,helemaal niet te overdreven ,alleen Mark was zondag getuige.Het is dus wel een aanrader .

 

Heb je er foto's ervan het zal ook op een V6 4Motion passen he???

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze niet missen, haal de luchtinlaatplastic los vanaf de luchtfilter naar voren.

Onderaan de bovenste slang van de radiator hangt een stekker, hier zit deze sensor.

Je hoeft geen koelvloeistof af te laten, er komt maar een beetje uit.

Clip loshalen en snel omsteken.

hé die hebben we toch bij mij ook vervangen, de fan draaide ook gigantisch na.

Nu niet meer :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit ook weer verbindingsstuk tussen

Ah ! okay. En wat kost zoiets moois ? Ben zelf ook al een poosje aan het denken hoe ik een mooiere sound kan krijgen zonder direct met een schreeuwlelijk te zitten.

Het mág iets zwaarder/luider/duidelijker, maar het moet/mag niet gelijk als een 'petjes-auto' klinken.

ik wil hem ook wel horen brullen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eventjes gekeken en die sensor was inderdaad erg makkelijk, ik heb hem dus gelijk even vervangen. Jammer genoeg maakt het geen verschil, dus als iemand er nog ééntje nodig heeft dan heb ik een tweedehandsje liggen. Ik weet nu alleen denk ik wel wat de echte oorzaak is, de linker grote ventilator wil niet draaien! Ik moet dus op zoek naar een nieuwe, daarna ga ik nog maar eens kijken, want misschien is dan die thermostaat melding ook wel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren eventjes gekeken en die sensor was inderdaad erg makkelijk, ik heb hem dus gelijk even vervangen. Jammer genoeg maakt het geen verschil, dus als iemand er nog ééntje nodig heeft dan heb ik een tweedehandsje liggen. Ik weet nu alleen denk ik wel wat de echte oorzaak is, de linker grote ventilator wil niet draaien! Ik moet dus op zoek naar een nieuwe, daarna ga ik nog maar eens kijken, want misschien is dan die thermostaat melding ook wel weg.

 

De F265 melding komt van het thermostaathuis, maar achter op het blok zit ook nog dezelfde thermostaat als die

er voor in zit, deze willen ook wel eens defect gaan, de ventilator loopt of niet mbt defecte ventilator.

Ik zou die achterop het blok zit eens vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Tweede Paasdag naar Edwin geweest om zijn 8 te zien en vooral te horen:

 

ecS2SGvQkJY

 

Echt wel een ander geluid dan mijn standaard uitlaat configuratie. Na even warm draaien een 'blokje om' geweest om goed te horen hoe zijn 8 nu klinkt.

Het geluid is scherper geworden, bij 'kickdown' schrapen de 8 mannen even flink de keel om vervolgens de stem te laten horen.

Binnen in de auto absoluut niet storend, zelfs weinig verschil met standaard. Maar buiten echt wel scherper en blikkeriger. Zoals ook een Ferrari kan klinken bij het gassen.

In eerste instantie dacht ik wel dat dit iets voor mij zou zijn ook. Mede omdat, vanaf dat ik de mijne gekocht had, de einddempers niet helemaal naar m'n zin onder de auto hangen. De linker hangt -iets- lager en komt -iets- verder naar achter dan de rechter. Dus dacht ik, met deze kleine operatie kunnen we dit ook gelijk verhelpen.

Maar na de belevenis op me ingewerkt te laten hebben, toch de conclusie getrokken dat ik wat anders zoek. Ik wil juist de 8 zwaarder laten roffelen, niet scherper.

Niet zoals sommige Amerikaanse Pick-ups, maar wel meer die richting op. Ben bang dat ik dan toch niet aan nieuwe einddempers ontkom. Wel wil ik de standaard optiek van de eindstukken behouden. Dit hoeft van mij niet grover/dikker/groter/anders van vorm. Vind het zoals dit standaard is het mooiste.

Word vervolgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden