Ga naar inhoud
  • 0

knippert van alles


cupvelgen

Vraag

Is er iemand die misschien weet wat er mis is of wat er mis kan gaan?Vandaag begon spontaan het airco display te knipperen.Ik denk nou kan weleens gebeuren 5 min later stop ik voor de deur bliven ineens het remsysteem en het abs lampje branden ik heb de motor uitgezet en weer gestart en toen was alles weer uit.Op zich wel prettig maar vind het toch vreemd.Weet iemand waar dit op kan duiden?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is nog veel meer mis met die airco.Hij wordt terwijl hij aan staat steeds warm en koud.Ik heb gisteren een airco service erbij gehaald en die constateerde dat het gas met 50oest worden bij gevult.Opgelost mooi niet want dat snerpende geluid aan de voorkant blijkt o.a. de airco pomp te zijn die te warm wordt omdat de koel fan niet aanslaat.Deze is dus niet goed want als je hem een zetje geeft draait hij wel.Dan het volgende de muliti riem spanner gaat steeds meer lawaai maken vooral als je de airco aan zet.En wat te denken van de vrijloop van de dynamo die ook nog lawaai zou kunnen maken.Heeft iemand ervaring met deze problemen en kan het zijn dat de dealer verplicht is de riem spanner onder culance te moeten vervangen omdat er een gemodificeerd onderdeel voor in de plaats is gekomen?Wie o wie weet er raad.

 

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is nog veel meer mis met die airco.Hij wordt terwijl hij aan staat steeds warm en koud.Ik heb gisteren een airco service erbij gehaald en die constateerde dat het gas met 50% moest bij gevult.Opgelost mooi niet want dat snerpende geluid aan de voorkant blijkt o.a. de airco pomp te zijn die te warm wordt omdat de koel fan niet aanslaat.Deze is dus niet goed want als je hem een zetje geeft draait hij wel.Dan het volgende de muliti riem spanner gaat steeds meer lawaai maken vooral als je de airco aan zet.En wat te denken van de vrijloop van de dynamo die ook nog lawaai zou kunnen maken.Heeft iemand ervaring met deze problemen en kan het zijn dat de dealer verplicht is de riem spanner onder coulance te moeten vervangen omdat er een gemodificeerd onderdeel voor in de plaats is gekomen?Wie o wie weet er raad.

 

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Er is nog veel meer mis met die airco.Hij wordt terwijl hij aan staat steeds warm en koud.Ik heb gisteren een airco service erbij gehaald en die constateerde dat het gas met 50oest worden bij gevult.Opgelost mooi niet want dat snerpende geluid aan de voorkant blijkt o.a. de airco pomp te zijn die te warm wordt omdat de koel fan niet aanslaat.Deze is dus niet goed want als je hem een zetje geeft draait hij wel.Dan het volgende de muliti riem spanner gaat steeds meer lawaai maken vooral als je de airco aan zet.En wat te denken van de vrijloop van de dynamo die ook nog lawaai zou kunnen maken.Heeft iemand ervaring met deze problemen en kan het zijn dat de dealer verplicht is de riem spanner onder culance te moeten vervangen omdat er een gemodificeerd onderdeel voor in de plaats is gekomen?Wie o wie weet er raad.

 

 

Hans

 

Ik zou het probleem voorleggen bij je dealer en vragen of de reparatie in aanmerking komt voor een coulanceregeling vanwege een nieuw type pomp en jij nog de oude pomp in de auto hebt zitten. De meeste kans maak je als de auto volgens het boekje de beurten heeft gehad bij een officiële VW dealer.

 

Succes en hou ons op de hoogte.

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het probleem vandaag aan de dealer voorgelegd en ze re ageerden erg koel.Het is een voorkeuze selectie auto waarvan de garantie 17-01-2006 afliep.In de garantie periode had ik al gezegd dat hij een snerpend geluid maakt als ik de airco aanzette en dat de airco niet echt lekker werkte, ze vertelden mij toe dat dit allemaal vrij normaal was.Maar nu het geluid erger wordt en de airco niet goed werkt en dat de ventilator niet draait krijg ik het idee dat ze nu niet thuis zijn.Morgen hoor ik meer.Ik heb gehoord dat de multiriem spanner vervangen is door een gemodificeerd exemplaar klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vuist op tafel slaan, zijn ze nu van de pot af gepleurd!

Maar natuurlijk moet je wel die zelfde persoon te pakken weten te krijgen waar je het voorgelegd had, want anders wordt het wel wat moeilijk aan te tonen.

Mocht het niet lukken, contact gaan leggen met Pon, alleen heb ik het telefoonnr niet (nog niet kunnen vinden), maar als je een mailtje stuurt werkt ook wonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kleine ventilator (passagierszijde) is wel vaker stuk volgens mijn garage.

de mijne is onlangs vervangen, nadat ik zelf ontdekte dat hij nooit draaide.

Gelukkig ontdekte ik het in de winter wanneer deze ventilator nauwelijks actief is.

Airco werkt gelukkig nog goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.. ik heb iets vergelijkbaars, mijn airco haperde ook vorig najaar, onder voorkeurs garantie is toen voor bijna 4000 euries (oa nieuwe computer) heel veel vervangen.

Per feb j.l. is ook mijn voorkeurs garantie afgelopen en je raad het al: Na de winter wilde ik weer eens de airco gebruiken (plm 10 graden plus) en hij deed niets, (grrrrrrrrrrrrrr)

 

Omdat Pon geen garantie op garantie geeft (jaja!), heb ik heb toen meteen aan de bel getrokken bij Pondealer Amersfoort,

 

Ik moet zeggen dat het heel erg van je dealer afhangt, maar ik ben daar goed geholpen en er is met ze afgesproken dat ze bij de aanstaande grote beurt ik niets hoef te betalen voor de airco als daar iets wordt gevonden.

Inmiddels ben ik erachter dat mijn probleem met de airco is dat deze pas bij een hogere buitentemperatuur werkt. Functioneel doet hij het gelukkig wel dus alleen pas bij plus 15 graden ongeveer, terwijl dit normaal 8 graden is geloof ik.

 

In jou geval wordt het wellicht iets moeilijker omdat je aangaf dat je al problemen constatteerde in de garantieperiode. Dan dient het ook opgelost te worden, dus dat ze zeggen dat dat geluid 'vrij normaal' is, is onzin. Ik had het niet geaccepteerd!

Neemt niet weg dat je mag verwachten dat vw onder garantie alles goed en deugdelijk repareerd, maar omdat je geen garantie op garantie krijgt moet je het met je dealer overleggen.

 

Overigens is het toch wel raar dat vw bij een normale reparatie, waarbij je de rekening gewoon moet betalen 1 jaar garantie geeft, terwijl diezelfde reparatie onder voorkeurselectiegarantie ineens geen garantie meer heeft als je voorkeurs garantie afgelopen is.. bizar

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
..........

Ik moet zeggen dat het heel erg van je dealer afhangt, maar ik ben daar goed geholpen en er is met ze afgesproken dat ze bij de aanstaande grote beurt ik niets hoef te betalen voor de airco als daar iets wordt gevonden.

Inmiddels ben ik erachter dat mijn probleem met de airco is dat deze pas bij een hogere buitentemperatuur werkt. Functioneel doet hij het gelukkig wel dus alleen pas bij plus 15 graden ongeveer, terwijl dit normaal 8 graden is geloof ik.

 

..........

 

Suc6

 

Ik geloof dat ik ergens gezien heb in Vag-com dat je de start-temp van de airco kon aanpassen. Evenals(winter) de voorgloeitijd van de gloeiers(diesel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden