Ga naar inhoud
  • 0

erg traag 1,9 tdi 130 PK 3bg


Chewys

Vraag

Ik rij nu zo'n 2 weken in mijn passat (automaat) en vind hem niet echt vlot voor zijn 130 pk.

 

Ik reed weg bij een stoplicht en naast me stond smart (hebben wij ook) en ik kon niet bij hem wegrijden. Nu weet ik dat het zo'n 16-18 seconde duurt om van 0 naar 100 te komen met een smart en mijn automaat zou er 11,5 seconde over moeten doen. als ik zo tel kom ik uit op 18-20 seconden met volgas (door de kickdown heen)

 

De eerste ca. 2500 toeren gaat hij erg traag en vervolgens lijkt de turbo erin te komen en wil hij wat rapper.

Hij schakelt bij de 4200-4300 toeren door naar de volgende versnelling (nooit maximaal).

 

Kan dit (wat ik lees in ander onderwerpen) iets te maken hebben met LMM of de turbo? of gewoon die chip erin voor ruim 160 pk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had hetzelfde met mijn andere auto (Mazda 2.0DITD), incl. roetpluimen.... resultaat : brandstofpomp naar de *%&^$. Ik hoop niet dat dat het is voor je, dat was een duur geintje. Mocht het wel zo zijn weet ik nog wel een goed en (stukken) goedkoper adresje voor je dan de dealer, in mijn geval althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En het was de LMM, alleen zag je op de uitlezing niks, turbo werkte goed dus maar de LMM vervangen. en eindelijk wat gang in auto. super misschien even wachten met de chip voor de 160 PK.

 

Ze vertelde me dat na 1000 km hij nog beter gaat lopen.

 

 

Een echte foutmelding geeft de LMM bijna nooit, een rijdende log maken geef altijd uitsluitsel..

 

Ik vind mijn 130pk TT5 ook niet erg snel, voornamelijk van 120-180 in 5-TT heb ik het idee dat ie er te lang over doet..

Mijn LMM is trouwens wel nieuw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was gelijk even een proefridje gaan maken en zat zo op de 180, heb dan niet in zijn 5 gezet (automaat)

 

De monteur wist me een verhaal te vertellen dat er een keer een man met een MB diesel kwam en wou dat hij zijn uitlaat onder zijn auto gehaald zou worden en doorspoelen met water. De monteur en collega verklaarde de man voor gek en zouden het in eerste instansie niet doen. Toen de man zei ik betaal er voor.

Eerst ging de monteur een stukje rijden om een indruk te krijgen wat er aan de hand was en de auto trok niet. Toen de uitlaat gedemonteerd en vervolgens doorgespoeld (en er kwam een hoeveelheid roeten uit) en weer gemonteerd. Monteur weer stukje rijden en hij reed weer als de brandweer.

 

Blijkt de man deze wijsheid van een oude monteur gekregen te hebben, die zei dat de roet aanslag weg gespoeld werdt door het water, Roet en water kunnen namelijk niet samen.

 

Misschien een poging waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Blijkt de man deze wijsheid van een oude monteur gekregen te hebben, die zei dat de roet aanslag weg gespoeld werdt door het water, Roet en water kunnen namelijk niet samen.

 

Misschien een poging waard

 

Mijn uitlaat is nieuw/zelfgemaakt en veel dikker dan org. en zonder kat/dempers, alleen een einddemper.. die is echt wel open/zonder roet/schoon..

 

 

 

ben nog nieuw zoals je leest, maar die heb ik ook.

Dat weet ik, daarom zette ik mn bericht daar ook neer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden