Ga naar inhoud

  • 0

Lampjes luchtrooster


rauzer

Vraag

Wie weet wat de spanning en wattage zijn van de lampjes zoals die worden toegepast in de luchtuitstroomroosters van mijn passat uit 2000?

Ik heb met veel moeite zo'n lampje uitgebouwd maar kan geen waarden vinden. Als je een oplossing voor een ledje weet, vind ik het ook prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

heb vorige week samen met een vriend van mij de ventilatorgat rechts eruit gehaald om het lampje te verwisselen maar kreeg er niets uit. ik heb een passat uit 2001 en het heeft iets weg van de foto's hierboven maar niet helemaal, nu moet ik voor de linkerkant af en toe ook de boel een tikje geven en dan doet ie het weer. ben al eens voor dat lampje naar de garage geweest om te vervangen en die zeggen dat het een dure grap wordt omdat het een hoop werk is om te doen. Ik vind het raar, volgens mij is het rottigst om de ventilatorgat eruit te wippen omdat dat je het gevoel geeft alsof je halve dashboard eruit breekt. de rest zou makkelijk moeten gaan maar niet bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp ook niet dat het zo allemaal moeilijk is :roll:

 

Luchtroosters R + L kun je eruit wippen met een schroevendraaier in het daarvoor bestemde inkeping.de middelste kan met de hand, de lampjes trek je erzo uit... kan niet fout gaan !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren drie lampjes verwisseld en wat fotos gemaakt mischien wordt het systeem iets duidelijker.

De eerste rooster is moeilijker omdat je bang bent om iets kapot te maken.

Ik heb zelfs het witte kapje losgemaakt om het kliksysteem te fotograferen

Valt allemaal best mee. kijk maar mee

post-2084-1423822051,0711_thumb.jpg

post-2084-1423822051,1492_thumb.jpg

post-2084-1423822051,243_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kun je toevallig op een slimme plek een klein ventilatiegaatje maken dat het lampje koelt?

 

Of drijf ik nu over.

 

Simpel :

1 het licht niet aan zetten

2 als je toch het licht aanzet bv overdag:het dashbord dimmen.

3 als je toch het licht aan moet zetten bv als het donker is moet je de gebruikers uren bij elkaar optellen. hi hi.

4 als je de tweede keeer moet verwisselen gaat het makkelijker omdat je precies weet woe het moet.

5 lol :lol::lol: lol

6 overdrijven kan altijd nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1) dan ziet ik niks!

2) dimlicht binnen

3) urenteller! aan de km teller heb je toch niks in NL: gewoon meesjokken

4) ja, net als de carkit, radio en inmiddels de stoelen

5) :) :) :)

6) ja, zo kan ie wel weer.

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb vorige week samen met een vriend van mij de ventilatorgat rechts eruit gehaald om het lampje te verwisselen maar kreeg er niets uit. ik heb een passat uit 2001 en het heeft iets weg van de foto's hierboven maar niet helemaal, nu moet ik voor de linkerkant af en toe ook de boel een tikje geven en dan doet ie het weer. ben al eens voor dat lampje naar de garage geweest om te vervangen en die zeggen dat het een dure grap wordt omdat het een hoop werk is om te doen. Ik vind het raar, volgens mij is het rottigst om de ventilatorgat eruit te wippen omdat dat je het gevoel geeft alsof je halve dashboard eruit breekt. de rest zou makkelijk moeten gaan maar niet bij mij

 

Nog een truukje: plaats aan de bovenzijde tussen het dashboard en het ventilatierooster een (bank)pasje en dan nog een en dan nog een . . .

druk dan op de onderkant van het vantilatierooster: de bovenzijde wip je nu los. Haal de pasjes eruit en plaats ze stuk voor stuk aan de onderkant. Nu kun je het hele rooster eruit halen.

Voor het middenrooster werk je gewoon met 2 stapels met pasjes. In 3 minuutjes klaar zonder beschadigingen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen week 2 stuks vervangen. Kwartiertje werk.

 

Rechter-rooster even via dat gat in het dashboard naar achter duwen, en de pinnetjes aan de linker en bovenkant even los 'fixeren'.

 

Middenrooster was bij mij een kwestie van heel hard naar beneden duwen, en dan aan de bovenkant naar buiten trekken (evt. de pinnetjes aan de bovenkant iets naar beneden drukken) en dan de hele unit recht naar achter schuiven.

 

De lampjes was wel even klooien... Die zitten op een bepaalde manier geklikt. Doe je het goed, dan klik je ze met een schroevendraaier los zonder kracht zetten. Doe je het verkeerd, dan komen ze zelfs m.b.v. een tang niet eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden