Ga naar inhoud
  • 0

Comfort elektronica werkt niet meer


Raco

Vraag

Hallo mensen,

 

ik rijd een passat variant TDI 3bg en na het uitbouwen van de oude autoradio + handsfree set doet de comfort electronica het niet meer.

Wat er niet meer werkt:

* CPV van buiten (CPV vanuit binnen knopje op de deur werkt wel)

* Electrische ramen

* Intrieurverlichting.

* tankdop ontgrendelen......dat wordt lastig tanken :(

* kofferbak kan ik alleen handmatig met de sleutel openen.

* Spiegels verstellen

* De boardcomputer is gereset, brandstof verbruik e.d. staat op ------

 

De handsfree set zat met de 12V aansluiting op een schroef waar ook nog een andere dikke kabel op zat. Nu heb ik tijdens het uitbouwen geprobeerd dit los te maken terwijl de andere kabel nog contact zou maken (omdat dan niet wat zaken ge-reset zouden worden). Nu is dat misschien niet gelukt, maar zou dit de comfort module over de fles helpen?

 

Ik zie dat er wat topics lijken op dit probleem met water in de comfort module. Maar bij mij was het niet nat onder de accu en ook is het probleem tijdens het uitbouwen ontstaan. Ik dacht misschien de comfort module te resetten door de accu 4 minuten los te maken, maar dat helpt ook niet.

 

Weet iemand of dit probleem inderdaad aan de comfort module ligt en of je deze module kan resetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag mensen,

 

bedankt al voor de reactie. Ik ben nog druk bezig met zoeken omdat ik hoop het te kunnen vinden (en niet b.v. de comfort module de geest heeft gegeven). Ik heb helaas geen VAG-COM, maar als het vandaag niet gaat lukken dan zal ik inderdaad maar eens contact opnemen met een van die mensen. Het lijkt me sterk dat het een zekering is, maar ik ga ze eens allemaal nalopen.

 

Waar zit die comfort module trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dag mensen,

 

bedankt al voor de reactie. Ik ben nog druk bezig met zoeken omdat ik hoop het te kunnen vinden (en niet b.v. de comfort module de geest heeft gegeven). Ik heb helaas geen VAG-COM, maar als het vandaag niet gaat lukken dan zal ik inderdaad maar eens contact opnemen met een van die mensen. Het lijkt me sterk dat het een zekering is, maar ik ga ze eens allemaal nalopen.

 

Waar zit die comfort module trouwens?

 

Onder de bestuurdersstoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik de comfort module gevonden.......inderdaad onder de vloerbedekking van de bestuurders kant. Maaarrruuuuuh het was gewoon een zekering :embarassed: nummer 14 (het wordt aangegeven dat deze voor CPV en ramen is) nu werkt alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik de comfort module gevonden.......inderdaad onder de vloerbedekking van de bestuurders kant. Maaarrruuuuuh het was gewoon een zekering :embarassed: nummer 14 (het wordt aangegeven dat deze voor CPV en ramen is) nu werkt alles weer.

 

 

ppffffffff wees blij dat het zo makkelijk was. Wanneer je naar de stealer had gemoeten was je nog niet jarig geweest!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee inderdaad, als je verder geen andere storingen hebt kun je inderdaad uitgaan van het motortje of de ontgrendeling zelf van de tankklep, die geven idd nog wel eens de geest...

Als de comfortmodule kaduuk zou zijn heb je meestal veel meer problemen met allerlei andere functies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nagenoeg dezelde klachten als Raco hier aan eht begin van het topic aangeeft.

Ook bij mij is de comfortmodule vrij van vocht en kalkresten en er liggen ook geen zekeringen uit.

de problemen nog even op een rijtje:

 

- cv en alarm werken niet meer

- ramen werken niet meer

- binneverlichting werkt niet meer

 

Ik heb al een tijdje gezocht en kan zelf het probleem niet vinden.

hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden