Ga naar inhoud
  • 0

Continental Sportcontact 3, hoge slijtage


mvdput

Vraag

Hi,

 

ik heb vorig jaar februari 2 nieuwe Continental Sportcontact 3 banden op m'n voorvelgen laten leggen in de maat 225-45-17.

Het zijn lekkere banden qua weggedrag, maar nu na +/- 20.000 km zijn ze al bijna aan vervanging toe en ik rijd meestal niet echt als een dolle... Ik vindt 20.000 a 25.000 km veel te snel om ze dan al te moeten vervangen.

Rechtsvoor lijkt ie zelfs nog wat sneller te slijten dan linksvoor. Bandenspanning controleer ik elke paar weken.

Ligt het aan het bandenmerk + type dat ze zo hard slijten?

 

Ik ben sterk aan het denken om er Dunlop of Bridgestone op te leggen en te kijken hoe dat rijdt qua weggedrag en slijtage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is misschien een idee om het te laten uitlijnen? of te laten controleren?

 

Ik had michelin banden met dezelfde maten. Na ongeveer 15000 km waren de voorbanden bijna toe aan vervanging?? :?:

Achteraf bleek dat de auto uitgelijnd moest worden, terwijl aan de slijtage zelf dat niet zichtbaar was?

De banden sleten veel sneller dan normaal was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP

 

Volgens deze test valt 't wel mee met de C SPC 3's. De 2's hebben wel een flink lagere score dan anderen. De 3's zijn redelijk nieuw, weinig test-kilometers, wellicht dat de score 7.9 nog wat gaat zakken.

 

De 3's zijn wel stukken betere banden dan de 2's, aldus de testers.

 

De lijst is wel fraai ; je ziet enorme verschillen tussen verschillende merken en types. Wellicht handig voor het maken van de volgende keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooie website inderdaad. Even door wat reviews gescrolled en veel opmerkingen over de snelle slijtage van SC3. Maar ook veel opmerkingen over de goede performance van de band, en dat klopt ook wel, maar dat zal wel ten koste van de slijtage gaan ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb in de schuur nog een "gewone" Sportcontact liggen die ooit geplakt is met nog flink wat profiel. Zal er nog wel eentje bijzoeken en die voor erop leggen. Eens kijken hoe snel die op zijn.

Achter zitten er nu Bridgestone Potenza's op, waarvan er eentje ook zo goed als op is, de ander is blijkbaar veel jonger want die heeft nog best veel profiel. Ook daar er eentje van bijzoeken en dan kan ik weer even vooruit (hopelijk)

 

Voor mij in ieder geval geen Sportcontact 3 meer, elke 20.000 km 350,- Euro voor 2 bandjes neerleggen gaat wat te ver. Kan dat geld ook wel in andere dingen steken :P

 

Ja je kan beter een goedkope band nemen die minder presteert.

Tenslotte zijn schoenen van Bristol ook net zo goed als een van Bommel. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is dat nou cynisch bedoeld of juist niet? ;)

 

Als het over schoenen gaat, ben ik het niet met je eens. Maar Bristol en van Bommel zijn wel 2 uitersten, er zijn nog heel veel merken die daar tussenin zitten en dat is met banden natuurlijk net zo.

Wat banden betreft zul je me in ieder geval niet zien rijden op Kumho of andere wazige onbekende merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@mvdput, Ik heb dus Kumho's eronder liggen en wel de Ecsta, maatje 16" 225/55. Inmiddels rijd ik alweer een kilometer of 85000 met de banden (alle 4 zijn kumho) en zit er nog een 3,5 a 4 mm op. Ik rijd niet overdreven rustig, gewoon normaal, wel redelijk veel snelweg. Kumho is trouwens absoluut geen wazig merk, ben je bekend met de Mazda Furai? Die rijdt ook op Kumho's! Oh ja en nog even een linkje: http://www.kumhotire.com/motor/foreign/ ... t_info.jsp Kun je zien wat ze doen in de racerij. Hopelijk is Kumho nu een iets minder onbekend merk voor je, ik ben er al jaren tevreden over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is dat nou cynisch bedoeld of juist niet? ;)

 

Als het over schoenen gaat, ben ik het niet met je eens. Maar Bristol en van Bommel zijn wel 2 uitersten, er zijn nog heel veel merken die daar tussenin zitten en dat is met banden natuurlijk net zo.

Wat banden betreft zul je me in ieder geval niet zien rijden op Kumho of andere wazige onbekende merken.

 

Was best een klein beetje cynisch bedoeld.

Snap al dat gezever niet over banden.

20000 is niet slecht. Hoe zijn eigenlijk je schokbrekers,volgens mij heeft dat ook invloed op een snellere slijtage?

Gewoon een goede band en geen smack zooi kopen. Het is ook maar wat je belangrijk vind. Voor mij zijn eigenschappen grip op droog,nat wegdek en hoe stil hij is belangrijk.

Weet zeker dat je de SC3 ergens goedkoper kunt krijgen.

Ter info mijn 2 SC3 225/40 18 waren inclusief montage balanceren en een ventiel 314 euro.

De Re050A waren qua prijs vergelijkbaar.

Succes.

Groet,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb er sinds vandaag 4x Bridgestone Potenza Re050A onder liggen. Rijden prima, lekker stil ook, nog geen regen gehad om te testen. Eens kijken hoelang deze meegaan. Km teller van de auto staat nu op 137.000 km.

 

Martijn zeer goede keuze.

In de regen zijn ze ze top.

Groet,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Continental Sportcontact 3 gaan nu 40.000km mee. Voorbanden nog 3mm, achterbanden 6mm. De achterbanden (vooral links) zijn na 40.000km licht gecupt aan de binnenzijde. Ik heb ook nooit gewisseld van voor naar achter.

Over krap 3 maanden de wintersloffen er weer onder. Ik ga voorjaar 2012 maar 4 nieuwe banden monteren. Zal dan wel om de 10k gaan wisselen van voor naar achter. Al met al vind ik 40k best netjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb er sinds vandaag 4x Bridgestone Potenza Re050A onder liggen. Rijden prima, lekker stil ook, nog geen regen gehad om te testen. Eens kijken hoelang deze meegaan. Km teller van de auto staat nu op 137.000 km.

Ben ik ook heel benieuwd naar.

Met mijn vorige wagen reed ik zo'n 40K met een setje van 4 banden, dan zaten ze, om de 10K voor,-of achter, altijd bridgestone.

Dat type (weet niet meer welke, maar wel een sportieve band) was op een gegeven moment niet leverbaar meer, heb toen Re050A genomen.

De Re050A's die er het laatst op zaten haalden dat bij-lange-na niet.

Heb bijna 10 jaar, elke 2 jaar Bridgestone's gekocht, maar daarna nooit meer.

Ik vond ze veel te hard slijten tegenover een slechtere grip tov de voorganger (baal dat ik niet op type kan komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi,

 

ik heb vorig jaar februari 2 nieuwe Continental Sportcontact 3 banden op m'n voorvelgen laten leggen in de maat 225-45-17.

Het zijn lekkere banden qua weggedrag, maar nu na +/- 20.000 km zijn ze al bijna aan vervanging toe en ik rijd meestal niet echt als een dolle... Ik vindt 20.000 a 25.000 km veel te snel om ze dan al te moeten vervangen.

Rechtsvoor lijkt ie zelfs nog wat sneller te slijten dan linksvoor. Bandenspanning controleer ik elke paar weken.

Ligt het aan het bandenmerk + type dat ze zo hard slijten?

 

Ik ben sterk aan het denken om er Dunlop of Bridgestone op te leggen en te kijken hoe dat rijdt qua weggedrag en slijtage.

 

Bij mij precies hetzelfde "probleem" als bij mvdput, achter nog bijna nieuw en voor al ruim over de helft terwijl ik toch heel rustig rijd. Ook de slijtage tussen links en rechts vertoont verschillen. Ik heb er nu 23000 km mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi,

 

ik heb vorig jaar februari 2 nieuwe Continental Sportcontact 3 banden op m'n voorvelgen laten leggen in de maat 225-45-17.

Het zijn lekkere banden qua weggedrag, maar nu na +/- 20.000 km zijn ze al bijna aan vervanging toe en ik rijd meestal niet echt als een dolle... Ik vindt 20.000 a 25.000 km veel te snel om ze dan al te moeten vervangen.

Rechtsvoor lijkt ie zelfs nog wat sneller te slijten dan linksvoor. Bandenspanning controleer ik elke paar weken.

Ligt het aan het bandenmerk + type dat ze zo hard slijten?

 

Ik ben sterk aan het denken om er Dunlop of Bridgestone op te leggen en te kijken hoe dat rijdt qua weggedrag en slijtage.

 

Bij mij precies hetzelfde "probleem" als bij mvdput, achter nog bijna nieuw en voor al ruim over de helft terwijl ik toch heel rustig rijd. Ook de slijtage tussen links en rechts vertoont verschillen. Ik heb er nu 23000 km mee gereden.

 

tip 1 keer per jaar je auto uitlijnen dan slijtage tussen links en rechts evenveel en normaal op km :!:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden