Ga naar inhoud
  • 0

Abs lampje brand soms samen met het uitroepteken


Alain

Vraag

Sinds een week of twee krijg ik af en toe een vage melding van de abs en uitroepteken inclusief piepjes :|

mijn remmen doen het gewoon prima,

ABS lampje brandt 1 sec dan is alles uit heb er dan een paar dagen geen last van en ook de uitroepteken brandt dan ook dan 1 sec en gaat dan weer gewoon uit, wat gaat er binnenkort stuk of is al stuk. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde gehad, en op het forum zeker ook nog wel anderen, hoogstwaarschijnlijk is de ABS module defect. Helemaal als deze niet meer met vag-com bereikbaar is.

 

Het begint met af en toe ABS/rem lampje met piepjes. Later worden de meldingen frequenter tot op een gegeven moment de lampjes/piepjes je altijd gaan begroeten.

 

Het defect is een ontwerpfout in de module en kan met het juiste gereedschap redelijk makkelijk EN snel hersteld worden, op ebay.de en .com staan wel adverteerders die een Bosch module voor veel minder dan een nieuwe (6-700 euro) kunnen repareren. Ik heb destijds 2 naar de US gestuurd en gerepareerd terug gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alain, mijn zoon heft dezelfde motor (AGZ) als jij maar dan in een Bora.

Hij heeft ook een af en toe brandend ABS lampje.

Oorzaak ligt waarschijnlijk aan dat zekeringblok op de + pool van je accu met een paar groene zekeringen.

Ik weet niet zeker of de Passat V5 dat ook heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
serieus. Heb het zelf bij mijn vorige passat gehad. Hadden ze rechtsvoor ipv 205/55, 205/50 erom gelegd. Gaf problemen met de ABS........... :?

 

 

ik heb nu 4 nieuwe banden en nog steeds die storing, morgen effe doormeten bij de dealer anders komt er een andere in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden