Ga naar inhoud
  • 0

Verdamper reinigen met schuim(UPDATE)


Bies

Vraag

Ik heb een bus met schuim gekocht om de verdamper te reinigen.Nu waren de heren in de winkel er niet zeker van hoe deze toe te passen.Zelf dacht ik het interieur filter te verwijderen en het slangetje vd spuitbus op de een of andere manier langs de kachel fan te leiden en dan leeg te spuiten.Echter zou het misschien ook via het afwater kanaal kunnen?

 

Misschien dat er iemand een plaatje heeft van dit luchtinlaat circuit :?::?:

 

Alvast bedankt voor de reakties.

 

Gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Edwin,

 

Je kan het doen via de afvoer van de verdamper aan de onderzijde van de auto, of je handschoenenkastje uitbouwen en de ventilator zodat je er heel erg goed bijkan, of via de uitblaasroosters voor de voetverwarming de buis inbrengen en daar in de ruimt van de verdamper spuiten.

 

De 2e keus (handschoenenkastje) heeft mijn voorkeur omdat je er echt goed bij kan, anders het afwaterkanaal.\

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@stuir901,

 

Ik heb je tips opgevolgd,dashboard kastje en kachelfan gedemonteerd.

Vervolgens kan je perfect bij de verdamper,laagje schuim erover en fris is hij weer. :D

Was prima te doen.

Ik heb er een paar foto's van gemaakt

Bedankt weer voor de tip :mrgreen:

post-4355-1423823407,4305_thumb.jpg

post-4355-1423823407,5242_thumb.jpg

post-4355-1423823407,6023_thumb.jpg

post-4355-1423823407,6648_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt Edwin voor de mooie foto's. Ik heb je beschrijving naar de Knowledge Base/Kennisbank gekopieerd!

 

viewtopic.php?f=137&t=28735&start=0

Mindste wat ik kon doen paar pics maken,heb zelf al zo veel aan dit soort foto's gehad.

 

@Jee,die blinker heb ik ingebouwd met behulp van een reportage van iemand uit Dordt :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een offtopic vraagje voor de experts; Kun je op deze foto's de bekende & beruchte V71 klep zien? (Ik begreep dat die zich ook in deze regionen moet bevinden) Ik wil hem namelijk ook eens opzoeken en als ik dat mooi kan combineren met een soortgelijke schoonmaak dan zou dat heel mooi uitkomen!

Grt, Roads

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi werk. Heb vorige week ook zo de boel eruit gehad, meteen de aanjager ook schoongemaakt.

 

Een offtopic vraagje voor de experts; Kun je op deze foto's de bekende & beruchte V71 klep zien? (Ik begreep dat die zich ook in deze regionen moet bevinden) Ik wil hem namelijk ook eens opzoeken en als ik dat mooi kan combineren met een soortgelijke schoonmaak dan zou dat heel mooi uitkomen!

Grt, Roads

 

Dat vroeg ik me ook af, ik denk zelf van wel, heb geprobeerd de klep achter de aanjager eruit te halen, maar heb geen idee hoe deze gemonteerd zit. Is toen dus niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden